Radiale rempomp en kopppelingspomp, boring 12,7mm

Rammelende Bak

Die hard MF'er
3 mei 2006
932
640
De Randstad
Verkeerd aangeschaft. De koppelingspomp en de rempomp zijn alleen gebruikt als test. Er heeft dus remvloeistof ingezeten.

Ze hebben beide de test glansrijk doorstaan. Omdat ze van Chinese makelij zijn, wilde ik weten of ze netjes druk op bouwen. En dat doen ze! Ze zijn niet zo mooi afgewerkt als een Brembo radiale pomp, maar wat verwacht je voor dit geld...

Dan de prijs. Zit u goed? Komt het: 38 euro voor het SET 8-)

457ba6741227923.jpg


1d9d86741227963.jpg


760476741228023.jpg


cd4a38741228043.jpg


00a5b5741228093.jpg
 
Ik heb deze 12,7mm pomp uitgetest in een opstelling waarin de pomp twee klauwen met elk twee zuigers van 32mm aanstuurde (dus 4x32mm).

In die opstelling kon ik met mijn volle handkracht het handel op een paar millimeter na niet tegen het stuur krijgen. Dus er is optimale benutting van de beschikbare slag.

4x32mm zuigers geeft een totaal oppervlakte van 3217mm2. Hij zou hiermee ideaal zijn als je b.v. één 4-zuiger klauw wil aansturen.
 
Laatst bewerkt:
Bij lange na niet. Kijk even wat voor diameter pomp normaal zo'n set klauwen aan stuurt. Ik gok op zo'n 19mm, maar pin me er niet op vast!

Als dat zo is, dan heeft Adelin een mooi betaalbaar alternatief. Deze zijn ook in 14mm, 16mm en 17,5mm leverbaar.

Zelf gemonteerd als koppelingspomp op mn 1100ef. Ziet er allemaal netjes uit, helemaal voor het geld...
 

Bijlagen

  • 99FDD0E6-9C3E-46B9-97F1-6D8035AF58B0.jpeg
    99FDD0E6-9C3E-46B9-97F1-6D8035AF58B0.jpeg
    132,7 KB · Weergaven: 9
Zelf gemonteerd als koppelingspomp op mn 1100ef. Ziet er allemaal netjes uit, helemaal voor het geld...

Heb je daar gewoon een remcilnder voor gebruikt? (gezien de omgekeerde tekst op het handvat) en werkt dat een beetje ok? Ik wil eigenlijk m'n rempomp upgraden naar een Brembo RCS, maar omwille van de kosten lijkt het me prima om voor de koppeling een Adelin-setje te gebruiken.
 
De pompen die ik aanbied zijn niet omkeerbaar.

De radiale pompen van Adelin en vergelijkbare merken zijn omkeerbaar. De aansluitingingen voor de banjobout en het ontluchtingsnippel, bovenop en onderop de pomp, hebben hetzelfde schroefdraad. Je kan de pompen dus links (koppeling) en rechts (rem) gebruiken.

Op mijn GPZ500 heb ik ondertussen een 14mm radiale pomp van Adelin op 2 remklauwen met elk 2 zuigers van 34mm, met een handel welke 2mm korter is tussen het scharnierpunt en het aangrijppunt (dus nog lichtere bediening). Dit werk, zeker voor zo'n oud hok, heel goed. De motor kan nu harder remmen dan ik durf :$
 
Heb je daar gewoon een remcilnder voor gebruikt? (gezien de omgekeerde tekst op het handvat) en werkt dat een beetje ok? Ik wil eigenlijk m'n rempomp upgraden naar een Brembo RCS, maar omwille van de kosten lijkt het me prima om voor de koppeling een Adelin-setje te gebruiken.

Had per ongeluk een 18x19 rempomp besteld, kon inderdaad gewoon omgekeerd worden en als koppelingspomp gebruikt worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan