CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Ik ben op zoek naar het richtingaanwijzerglaasje voor linksvoor aangezien die er op zat voor een groot deel ontbrak.
Kan echter niet echt iets vinden waar duidelijk bij staat dat deze voor de sc21 is.

Weten de experts hier waar ze nog te krijgen zijn? Of heeft iemand nog een mooie 2ehandse liggen?

Alvast bedankt!
hoi
volgens mij heeft knoppert motoren in putten er nog een sc 21 voor onderdelen staan
 
Ik ben op zoek naar het richtingaanwijzerglaasje voor linksvoor aangezien die er op zat voor een groot deel ontbrak.
Kan echter niet echt iets vinden waar duidelijk bij staat dat deze voor de sc21 is.

Weten de experts hier waar ze nog te krijgen zijn? Of heeft iemand nog een mooie 2ehandse liggen?

Alvast bedankt!
Woesthoff Brummen?
 
https://www.motorparts-online.com/nl/honda/cbr-1000/1987-1988/knipperlicht-links-voor/201300002

Er staat wel sc24 bij, maar kijkend naar de vorm zou ik zeggen dat het voor een 21 is. Of zie ik dat verkeerd?Dat is voor een sc24

Heren bedankt voor de suggesties. Ik heb echter gisterenavond na lang zoeken nog een leuker adres gevonden. Stukje goedkoper en hij had meer op voorraad wat ik nodig had.

Heb nu bij mvkmotoren.nl een hele knipperlichtunit besteld voor 15 euro.

Groeten
 
Na jaren weer een cbr
full
 
Staat hier nog steeds staan te staan met een mishandelde 8-) o nee kapotte bak -O- |(
 
Mijne ligt atm uit elkaar voor vers laagje verf, mooie weer komt sneller dan de zin om te schuren :+
 
Wat een fijne fiets is dat toch *O*

Ik kan dit alleen maar onderstrepen. Ik heb 18 jaar een CBR1000F gereden uit 1992. Absoluut probleemloze fiets die heerlijk rijdt en stuurt. Enige 'downside' is de (lastig te vervangen) naks die om de zoveel kilometer weer opspeelt. Dan krijg je het bekende 'ritselen' van de nokkenasketting bij koude loop. Heb sinds 2 en een half jaar een 2003 Blackbird. Ook een geweldige fiets. Blok loopt soepeler en naks is kinderlijk eenvoudig te vervangen gelukkig indien nodig.
 
Ik kan dit alleen maar onderstrepen. Ik heb 18 jaar een CBR1000F gereden uit 1992. Absoluut probleemloze fiets die heerlijk rijdt en stuurt. Enige 'downside' is de (lastig te vervangen) naks die om de zoveel kilometer weer opspeelt. Dan krijg je het bekende 'ritselen' van de nokkenasketting bij koude loop. Heb sinds 2 en een half jaar een 2003 Blackbird. Ook een geweldige fiets. Blok loopt soepeler en naks is kinderlijk eenvoudig te vervangen gelukkig indien nodig.
Hoi
Misschien is het honda blackbird forum wel een leuke site voor je😄 ik zit er ook regelmatig op
 
Wat een fijne fiets is dat toch *O*

Absoluut. Ik heb tegenwoordig een FJR 1300 en dat rijdt echt wel een stukje beter maar ik blijf de CBR een mooie tijdloze en heerlijk rijdende motor vinden.

En hij is veel sleutelvriendelijker dan de Yamaha. Bij de CBR had ik met een stuk of 10, goed bereikbare, boutjes de hele kuip eraf. Bij de Yamaha moet ik een enorm aantal boutjes loshalen die ook nog eens op onbereikbare plaatsen zitten. Als je dan na 25 boutjes en een half uur schroeven denkt, jeemig wat een hoop gedoe.......dan ben je bijna op de helft. De CBR zit logisch in elkaar. De FJR totaal niet.....echt niet.....nog niet bijna.......wat een ramp om aan te sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik heb even een vraag: past een kofferset van een sc24 ook op een sc21? Eventueel met een kleine aanpassing...
 
Iemand interesse in een SC24 uit eeeeeh, 1989 met een kapotte dynamo of zo?
Zitten nieuwe banden op, nieuwe accu, na het laden van de accu loopt hij prima, maar als je met licht aan rijdt loopt de accu leeg.
Ik merk dat ik hem als een last zie inmiddels, dus wil er van af.
Hele ding heb ik een paar jaar geleden uit elkaar gehad en in elkaar gezet, nieuwe uitlaatbochten, remmen gereviseerd, alle vloeistoffen (inclusief voorvork olie), etc.
Mag voor €750 weg; dat is al minder dan het geld dat ik er in heb gestoken.

Graag PM indien interesse.

Edit: Het is zo'n wit/rood/blauwe :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal!

Ik heb 2 jaar geleden een topic geplaatst over het stationair lopen bij warme motor.
Na een complete vervanging van de carb en synchroniseren, dacht ik dat er vanaf zou zijn.
Maar vandaag begon hij na een ritje weer onregelmatig te lopen.
Van 1100 toeren naar bijna niks en weer terug....
Wellicht dat iemand het hier weet.
 
Klinkt alsof er valse lucht wordt aangezogen. Kijk of de slangen allemaal goed zijn, ook de vacuumslang naar je benzinekraan. Ná al die jaren worden ze echt slecht. Wellicht zit het ergens daarin? Ik ga ervan uit dat de carbs niet alleen zijn vervangen maar ook ultrasoon zijn gereinigd? Dan kan het vrijwel niet daarin zitten. Anders toch loshalen en ultrasoon laten reinigen.
 
Heb de carb vorig jaar laten reinigen en alles is vervangen.
Ook synchronisatie gedaan.
Heb de carbs bij stationair ingespoten met remmenreiniger, en hoor geen verandering.
Ook de bougiekabels ingespoten met een plantenspuit.....
Gisteren nog ff gereden, en eigenlijk weinig last gehad.
Was ook minder warm dan de keer daarvoor.
De motor moet echt bloedheet zijn, anders merkt je het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan