Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Als je boekt via een organisatie betaal je wel de hoofdprijs.
Maar hoef je zelf weinig te regelen.
Zelf routes maken en hotels e.d uitzoeken vindt ik een belangrijk deel van de voorpret.
Ik heb evt wel een route voor zuid Noorwegen.
 
Hallo mannen.

Ik wil net als een paar andere naar Noorwegen toe op de motor met de vrouw achterop.
We willen ons beperken tot de onderste helft van Noorwegen en daarin een rondje maken zodat we de fjorden zien maar ook het binnenland.

Dit word mijn eerste toer vakantie en ik heb er weinig ervaring meer. Ik rij eigenlijk alleen maar met mooi weer en heb wel een motor regenpak maar verder hebben we beide alleen een 2 delig leren pak. Ik las al dat het daar rond juni nog pittig koud kan zijn dus een beetje goede onderkleding zou top zijn maar hebben jullie nog meer tips voor een toer beginner?

Ik ga trouwens een andere fiets huren ........ omwille van mijn billen :)

.........Kijk eens op onze website, daar staan routes, beschrijving en veel film en fotomateriaal
Je wil een andere fiets huren vanwege pijn aan het zitvlak.
Wie gaat weten dat je op dat andere zadel wel goed gaat zitten. Mss zit dat nog veel beroerder.....?

Als tip voor een beginnende toerder zou ik zeggen kies een andere bestemming. Noorwegen kan mss hoog op verlanglijstje staan, maar is het niet slimmer om eerst eens dichter bij huis te beginnen of een bestemming kiezen meer zuidwaarts met beter weer en betere temperaturen. (Corsica? Ook zee en bergen, maar wel 15° warmer.) Kan je gelijk zien of het allemaal een beetje lukt met de bagage en met je duo achterop. In het zuiden heb je aanmerkelijk minder spul mee te nemen als dat je noordwaarts gaat.
Met deze ervaringen kan je vlgd jaar altijd nog naar N.

Blijf je toch bij Norge, dan heeft MajorFear al een goed voorbeeld voor je op genoemde website.......
 
Laatst bewerkt:
Voor het geld dat een motor huren voor 2 weken en 4000km kost.
Kan je een héél mooi comfortabel zadel laten maken.