Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
zet je er een andere cilinder op .

lijkt mij best gaaf een honda mb met 110cc malosi cilinder op motor kenteken , ding weegt 89 kg en, onderdelen zijn veel goedkoper, als je het met een motor vergelijkt.
denk maar niet dat een brommer je dan zomaar in haalt, ik haalden vroeger gewoon auto's in op de snelweg .


Pfffff , ik heb vroeger een heleboel MB's gehad, allemaal 125 cc, gaat keihard.......... voor een brommer, als je eenmaal weet wat een motor is kan je toch niet met een stalen gezicht zeggen dat zo'n MB hard gaat joh.....
 
Pfffff , ik heb vroeger een heleboel MB's gehad, allemaal 125 cc, gaat keihard.......... voor een brommer, als je eenmaal weet wat een motor is kan je toch niet met een stalen gezicht zeggen dat zo'n MB hard gaat joh.....

Dat zeg ik ook nergens.

Jij zegt zelf dat het keihard gaat *D

Een brommer vergelijken met een race motor , is net als een race motor vergelijk met een raket.
Snel, sneller, snelst.
 
Die van mij rijd dan wel 140 maar ik vind dat best nog langzaam voor zo'n ding. je merkt niet echt dat je heel hard gaat al rijd je het misschien wel, mogelijk ook omdat ik hogere snelheden gewent ben op de motor enz..

ik vind het bv gewoon wel leuk om keihard weg te trekken.maar aan snelheid wen je snel aan. als je bv heel lang 130 hebt gereden en dan ineens 50 rijd lijkt het al alsof je niet meer vooruit komt
 
Laatst bewerkt:
Die van mij rijd dan wel 140 maar ik vind dat best nog langzaam voor zo'n ding. je merkt niet echt dat je heel hard gaat al rijd je het misschien wel, mogelijk ook omdat ik hogere snelheden gewent ben op de motor enz..

ik vind het bv gewoon wel leuk om keihard weg te trekken.maar aan snelheid wen je snel aan. als je bv heel lang 130 hebt gereden en dan ineens 50 rijd lijkt het al alsof je niet meer vooruit komt
Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van je bijdragen op MF, maar gezien de inhoud en strekking ervan vrees ik het ergste ... -O-
 
Ik hoop dat we nog lang mogen genieten van je bijdragen op MF, maar gezien de inhoud en strekking ervan vrees ik het ergste ... -O-


Valt allemaal wel mee hoor.geen zorgen, ik rijd al vanaf mijn 16de opgevoerd en ben niks anders gewent
 
Laatst bewerkt:
Lekker avb rijlesje gereden! Alles ging prima, alleen had ik helaas voor 3 oefeningen meer dan 2 pogingen nodig tot ik ze helemaal goed deed. Maar verder positief commentaar, dus bijna klaar voor het AVB examen.

Deze is helaas verzet naar 7 maart (ipv 22 feb), omdat mijn instructeur de 22e zelf geen tijd heeft. Ik mocht kiezen om alleen te gaan en het examen op de 22e te doen..... Maar mijn voorkeur gaat uit naar een uurtje warm rijden voor het examen, dus dan doe ik het liever de 7e met mijn instructeur erbij en tijd voor een lesje van te voren.
 
Dat is helemaal waar Psygho77, misschien is het wel beter zo.
Zonder mijn rijinstructeur een examen doen lijkt me toch gek.... dus liever niet.

Ik heb maandag eerst mijn theorie!
 
Vanmiddag mijn aller eerste les op een motor gereden.

Het was best spannend. Het brommergevel van 20 jaar geleden had ik in ieder geval niet meer. Wat was de wind wennen zeg. Het lessen ging wel goed. Vrij snel al op snelheid gereden en oefeningen gedaan als slalom en uitwijken. Ook de "korte bochtjes" geoefend.

Wel heel gaaf om te doen.

Nu snel de theorie gaan leren, dan houd dat me in ieder geval niet tegen ;)

Veel zin in het vervolg *O* :]

Patrick
 
Motor rijden is nu eenmaal erg leuk! Ik ken maar weinig mensen die het de proefles niet leuk vonden :-)

Mocht iemand nog interesse hebben in het theorieboek van vekabest 2017, deze heb ik hier nog over. op mp gezet voor 15,- mag hier weg voor 10 :)

Wij hadden met dit boek als basis, en de oefenvragen van tet online beiden het theorie examen in 1 x gehaald.
 
Vanmiddag mijn aller eerste les op een motor gereden.

Het was best spannend. Het brommergevel van 20 jaar geleden had ik in ieder geval niet meer. Wat was de wind wennen zeg. Het lessen ging wel goed. Vrij snel al op snelheid gereden en oefeningen gedaan als slalom en uitwijken. Ook de "korte bochtjes" geoefend.

Wel heel gaaf om te doen.

Nu snel de theorie gaan leren, dan houd dat me in ieder geval niet tegen ;)

Veel zin in het vervolg *O* :]

Patrick

Was het koud? ;)
 
Vanmiddag mijn aller eerste les op een motor gereden.

Het was best spannend. Het brommergevel van 20 jaar geleden had ik in ieder geval niet meer. Wat was de wind wennen zeg. Het lessen ging wel goed. Vrij snel al op snelheid gereden en oefeningen gedaan als slalom en uitwijken. Ook de "korte bochtjes" geoefend.

Wel heel gaaf om te doen.

Nu snel de theorie gaan leren, dan houd dat me in ieder geval niet tegen ;)

Veel zin in het vervolg *O* :]

Patrick
Heel veel succes met je rijlessen en vooral er lekker van genieten *D
 
Patrick: veel plezier en geniet ervan! het zal niet elke les 100% goed gaan, en soms zal je denken: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen, maar motorrijden is LEUK! oké, de bijzondere verrichtingen zijn soms lastig. je zal merken dat je bij een 8-je makkelijker de ene kant op kan dan de andere kant. dat zit zo voorgeprogrammeerd tussen je oren. oplossing: oefenen, oefenen, oefenen. ook iets nieuws: afschuinen. onbewust doe je dat al op je trapfiets. als je dat niet moet je motor doet, kom je soms de bocht niet door. afschuinen zorgt er namelijk voor dat je minder ruimte nodig hebt om een bocht te maken. en dat merk je vooral met de halve draai: daarbij moet je binnen de pilonnen blijven. al je niet afschuint, kom je te wijd (en dus buiten de pilonnen) uit, en da's afkeur. en als je niet zeker bent met het afschuinen: laat je instructeur het eens voordoen, terwijl jij achterop zit. erg leerzaam.

:]
 
Heuy heuy! Theorie in de pocket *O* *O* *O* :t
Gefeliciteerd! Nog rare vragen, of twijfels gehad?


Les dipje
Persoonlijk heb ik nooit het befaamde "lesdipje" gehad. Ben altijd met grote vreugde naar mijn lesen gegaan. Zowel avb en avd. Vond het altijd een feestje!

De grootste anticlimax had ik bij de eerste meters, die ik zelfstandig, legaal, buiten mijn rijles om mocht rijden, toen ik geslaagd was. Ik had zoveel zin in het eerste bochtje, die ik ZELF mocht verzinnen waar, en waneer deze zou komen.. De euforie vierde hoogtij. Het moment was daar, de afwezigheid van het oortje, geen instructies, maar toen, spiegelen, dode hoek, en knipper aan. Nacontrole, en jawel, mijn eerste bocht was een feit!

Anticlimax, de luxe, 2.0! Niets geen opluchting, van een joepie gevoel, was geen sprake. Het was een bocht. Niet meer dan een bocht. Zo een die ik 99,9 procent liet zien tijdens mijn rijlessen. Nu ook met 99,9 procent met het zelfde gevoel.Een lekkere bocht, genieten, als altijd.

Het was normaal! Geen echt verschil. Ja toch wel, ik, ben nu mijn eigen navigatie.
Dat heb ik gevierd door naar de viskraam hier in de buurt te rijden, en mezelf te traceren op een portie kibbeling. Nou ja eingelijk klopt bovenstaande viering niet, ik had gewoon zin in vis... :+

Kortom, de eerste meters alleen, dat was niet anders dan tijdens mijn lessen.....
 
Laatst bewerkt:
Het was best lastig, puur omdat je toch gaat twijfelen door de vraagstelling van het CBR inderdaad.
Maar ik had echt voldoende geleerd (boek + online + CR rom en echt de hele week, iedere dag 1 a 2 uur). Dus heb mijzelf voorgehouden om mijn verstand te gebruiken en me niet van de wap af te laten brengen door de vraagstelling. En dat is gelukt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan