Honda Deauville Topic

Op het forum van de www.hondadeauvilleclub.nl vind je ook heel veel informatie.
Lid worden kost, in tegenstelling tot sommige andere clubs, een schijntje (€ 4,= per jaar !!!)
 
Heb via een mede MF-er een nieuw in doos Carbtune aangeschaft. Werkt zeer simpel en geeft prima resultaat! Heb meteen luchtfilter en bougies vernieuwd en de motor start en loopt merkbaar beter, tenminste warm.

Helaas kan ik (nog) niet starten met choke. Motor start dan slecht en daarna meteen weer uit. Lijkt er heel erg op dat de motor dan teveel benzine krijgt. Maar met deze temperaturen wil hij ook niet echt lekker lopen zonder choke.

De kabels van de choke bewegen soepel en er zit voldoende speling op de plunjer (+/- 10mm)

Iemand daar een idee voor?
 
Te koop:

Kofferdeksels Honda Deauville 700 model 2012 zwart
1x Kofferdeksel standaardmaat links zwart
1x Kofferdeksel standaardmaat rechts zwart
NIEUW nooit gebruikt omdat ik direct bij aankoop de grotere kofferdeksels heb laten plaatsen

Windscherm Honda Deauville 650 model 2005
1x standaard windscherm

e.e.a. te zien op marktplaats

het zou zonde zijn om dit naar de vuilnisbelt te brengen ...
 
Te koop:

Kofferdeksels Honda Deauville 700 model 2012 zwart
1x Kofferdeksel standaardmaat links zwart
1x Kofferdeksel standaardmaat rechts zwart
NIEUW nooit gebruikt omdat ik direct bij aankoop de grotere kofferdeksels heb laten plaatsen
(...)

e.e.a. te zien op marktplaats

Het windscherm is verkocht.

De kofferdeksels zijn nog te koop.
Een vraagprijs is slechts een vraagprijs, ...doe een aannemelijk bod.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal.

Wegens de slechte temperaturen ben ik op zoek naar die mooie zwarte windkappen voor m'n verkleumde vingers. Ik weet dat ze uit de productie genomen zijn, maar zijn ze wellicht nog ergens te vinden? Mijn Google-fu levert helaas niet veel op.
 
Dag allemaal.

Wegens de slechte temperaturen ben ik op zoek naar die mooie zwarte windkappen voor m'n verkleumde vingers. Ik weet dat ze uit de productie genomen zijn, maar zijn ze wellicht nog ergens te vinden? Mijn Google-fu levert helaas niet veel op.
dat gaat niet echt veel helpen. Ik gebruikte in het verleden van die grote stuurmoffen. Evengoed koude vingers. Je moet het beslist combineren met handvat verwarming.
 
Dat is ook het plan, de handvatverwarming zit er al op. Ik merk dat het bij temperaturen rond het vriespunt toch nog erg fris is... Het weghalen van de wind zou denk ik veel schelen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gebruikte moffen in de aanbieding

zoals deze

ziet er vreemd uit, je moet er even aan wennen, maar heerlijk in de ijskou
Gebruikte ik ook. Maar evengoed koude vingers bij vorst. Maar ik had ook geen handvatverwarming. Ook de knoppen op je stuur zijn moeilijker te bedienen, hou daar rekening mee.
 
Gebruikte ik ook. Maar evengoed koude vingers bij vorst. Maar ik had ook geen handvatverwarming. Ook de knoppen op je stuur zijn moeilijker te bedienen, hou daar rekening mee.

Koude vingers onder de moffen??? (niet met zomerhandschoenen gebruiken)
Moeilijk bedienen? Kwestie van wennen (ik heb makkelijk praten, ik reed elke dag en kon "met mijn ogen dicht" de fiets bedienen)

Ik reed er hele nachten mee, midden in de winter.

Rijden met moffen is een kwestie van wennen, maar na een paar uur weet je niet beter.
Lekker droge handschoenen, ook het begin van de mouw is goed afgedekt.

Ik heb ze pas op zolder gelegd toen ik op de nieuwe fiets handvat-verwarming kreeg (dan kun je het hele jaar met zomer of intermediate handschoenen rijden, die dan wel weer aan de buitenkant nat worden)


Kou bestaat niet, verkeerd gekleed gaan wel ;-)
 
Laatst bewerkt:
Koude vingers onder de moffen??? (niet met zomerhandschoenen gebruiken)
Moeilijk bedienen? Kwestie van wennen (ik heb makkelijk praten, ik reed elke dag en kon "met mijn ogen dicht" de fiets bedienen)

Ik reed er hele nachten mee, midden in de winter.

Rijden met moffen is een kwestie van wennen, maar na een paar uur weet je niet beter.
Lekker droge handschoenen, ook het begin van de mouw is goed afgedekt.

Ik heb ze pas op zolder gelegd toen ik op de nieuwe fiets handvat-verwarming kreeg (dan kun je het hele jaar met zomer of intermediate handschoenen rijden, die dan wel weer aan de buitenkant nat worden)


Kou bestaat niet, verkeerd gekleed gaan wel ;-)
Ik reed ook iedere dag 110 km in weer en wind. En had zeker geen zomer handschoenen aan. Maar met dikke winter handschoenen aan en de beperkte ruimte in de Oxford kappen waren gewoon de knopjes boven op de handvaten erg lastig te bedienen. Met name dan groot/dim licht. Richtingaanwijzers en koppeling geen problemen mee. Voor mij bestond er ook geen kou, anders reed ik niet. Ik had het ook in het geheel niet koud, alleen mijn vingertoppen. En alleen als het vroor.
 
De laatste restanten: Topkoffers, kofferdrager, deksels voor zijkoffers.
Doe een aannemelijk bod!

Spullen die ik liever niet naar de vuilstort breng.

Honda topkoffer ZGAN
1) Zwart - komt van Deauville 700 - als nieuw - compleet

.............


Foto's en nadere info: Marktplaats

NB vraagprijzen zijn slechts vraagprijzen: die een bod waar we allebei mee kunnen leven

En die is ook gered van de vuilstort. Bedankt Jan!
 
Heeft iemand ervaring met een flipup ruitje op de hoge Honda ruit van de 650? Wat zijn de ervaringen en wat voor ruitje? Ik ben 184 cm en de hoge ruit lijkt net te laag.
 
Heeft er iemand een spanningsregelaar over? Een collega heeft de startkabels verkeerdom aangesloten en nu is dat onderdeel overleden.
 
Dag allemaal.

Wegens de slechte temperaturen ben ik op zoek naar die mooie zwarte windkappen voor m'n verkleumde vingers. Ik weet dat ze uit de productie genomen zijn, maar zijn ze wellicht nog ergens te vinden? Mijn Google-fu levert helaas niet veel op.

Deze kan je nog altijd bestellen bij Ron in de UK, die heeft ze nagemaakt want Honda heeft ze niet meer.

NT650 Deauville Hand Wind Deflectors

succes bij het bestellen
 
Heeft er iemand een spanningsregelaar over? Een collega heeft de startkabels verkeerdom aangesloten en nu is dat onderdeel overleden.

Naast de spanningsregelaar lijkt de dynamo ook niet helemaal lekker meer, iemand die dat over heeft toevallig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan