R6 2001 houdt in

GuusvanWijk

Rookie
2 okt 2017
17
10
Hoi allemaal,

na lang weggeweest te zijn, ben ik weer terug op dit forum. Leuk! Ik heb meteen een technische vraag: de R6 (2001) van mijn vriendin houdt rond de 7000 tpm bij volgas flink in: even flink schokken en dan pakt 'ie wel weer op. Vervolgens loopt 'ie mooi door, maar heeft hij nog een tweede vermogensdip rond de 12.000 tpm.

Het is allemaal begonnen na een zelf uitgevoerd beurtje waarbij olie en filter, bougies, luchtfilter en wat andere niet blok gerelateerde dingen zijn vervangen. Inmiddels alles nagelopen: luchtfilter ok (geen verschil zónder filter), bougies ok (ook juiste type), bobines doorgemeten en zijn precies op specs, zie geen kabelbreukjes, brandstoffilter vervangen (was niet verstopt), geen dubbelgevouwen slangetjes, carburateurs globaal schoongemaakt (vlotters, vlotterkamers, gasschuiven en naalden), massadraad ok. Ik kan het niet vinden :?

Wie helpt? Dank alvast!
 
Je hebt de gasschuiven en naalden "globaal schoongemaakt" zie ik.
Heb je daarbij de membranen goed gecontroleerd op luchtdichtheid? Kleine scheurtjes of gaatjes op de plaatsen waar de membranen telkens vouwen kunnen dit soort symptomen veroorzaken.
 
Je hebt de gasschuiven en naalden "globaal schoongemaakt" zie ik.
Heb je daarbij de membranen goed gecontroleerd op luchtdichtheid? Kleine scheurtjes of gaatjes op de plaatsen waar de membranen telkens vouwen kunnen dit soort symptomen veroorzaken.
Inmiddels zijn ze ook ultrasoon gereinigd. En helemaal nagelopen, de carbs zijn in orde. Ik heb zelfs met een andere carburateurset gereden, lost het niet op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan