MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Wel, Franky, geniet van je brugpensioen. Cache bij SYM blijven voor je 125 ? Waarvoor ga je hem dan gebruiken ? Voor secundaire wegen is dit een prima scooter, alhoewel ik ooit met Mario met zijn 125cc een daguitstap heb gedaan van een 600 km waarvan een goeie 200 km autosnelweg. Ik herinner me dat die toen een top liep van een 115 km op teller of iets van 92 km/u GPS. Maar die SYM zag er wel veel zwaarder uit en je zit goed beschermd en genoeg ruimte.
Succes alvast.
 
Eddy, ik zie niet goed op de foto's of je de "S" of "D"-montage hebt gebruikt? Hel lijkt me dat "D" veel veelzijdiger is; waarom zou iemand "S" gebruiken ?

Mvg,
Stefan


Hier vind je linken voor de X-creen Tour spoiler en de mogelijke klemmenset (is aan te raden, anders te boren).
Je vindt ook op die website een montage-handleiding in PDF.
MRA X-creen spoiler
MRA X-creen spoiler-Montageinstructies (Engels)
MRA X-creen Montageset met klemmen

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je kan zien is de helderheid van het scherm identiek aan het originele scherm, en loop de uitlijning mooi door, waardoor het op de kop er uit ziet alsof je gewoon een verlengd stuk hebt dat dezelfde breedte uitmaakt dan de top van je bestaande scherm.
Met de klemmen is het wel gemakkelijk om in de zomer gewoon het bovenstuk er af te laten als het heet is, en je wil wat meer "in" de wind zitten.
Je kan dat scherm afstellen op alle mogelijke manieren, in de hoogte, onder een hoek voor beste luchtgeleiding, enz.
Ook en vooral interessant voor degene die je meeneemt achterop, zodat je die heel wat minder druk op de helm krijgt, zeker bij sterke wind en op autosnelweg.
En ... als het goed is afgesteld kan je nog steeds over het scherm kijken en moet je er niet door kijken. Belangrijk als het regent of je indien je scherm vuil komt door opspattend water van je voorligger.
 
Misverstandje (denk ik): je kan toch zowel voor de "S" als voor de "D" optie de klemmenset gebruiken ?

Evengoed: ik heb ondertussen wat verder gelezen: de "S" optie laat blijkbaar alleen toe om de hoek te verstellen, de "D" optie om ook de hoogte te verstellen (maar je hebt wat meer "spul" voor je hangen).

Mvg,
Stefan.

Tja, voor sommige mensen telt de prijs, omdat je die klemmensets ook moet tellen, maar soms kiest men voor het boren omdat men niet weet dat er een bijhorende klemmenset bestaat.
 
Als ik het goed begrepen heb is de S-optie, de regeling zonder klemmenset, en de D-optie met de klemmenset.
Met de klemmenset heb je 2 soorten regelingen mogelijk, nl. je kan het opzetstuk scharnieren in de hoogte en scharnieren met rotering van het bovenstuk, beide regelingen hebben een blokkeermechanisme en je hebt daar geen gereedschap voor nodig. Dus je kan snel je scherm, mits even te stoppen natuurlijk je scherm instellen op een manier die voor jou het beste is.
Ik moet even de zaak eens in detail bekijken (bij gelegenheid) om te zien of zonder de klemmenset één regeling niet aanwezig is.
Nu, ik zou altijd opteren voor de klemmenset, want je hoeft dan niet te boren, en je kan het opzetstuk altijd nadien meenemen voor een volgende motor(scooter).
 
image.php


Dat ding zit nu al jaren op mijn scherm.
De vaste opstelling is overbodig wat mij betfreft.
Het is helemaal goed met de standaard mee geleverde ophanging.
De gaten boren set heb ik ook liggen en kost extra geld maar is overbodig wat mij betreft.
 
Ik zie dat jij de getinte X-creen hebt, Jan.
Nu, misschien dat bij jou de klemmenset er standaard bij zat, maar ik heb, toen ik die aankocht, verschillende leveranciers bekeken, en de klemmenset was altijd een apart artikel, dus in supplement bij te betalen.
Oh ja, ik dacht er net aan, dat voor bepaalde kleinere X-creens de klemmenset er wel standaard in zit, maar voor de Touring (is breder en hoger het opzetstuk) is dat in optie. Voor de MaxSYM vond ik de kleinere versie niet zo mooi en je zit er ook nog wat meer bij uit de wind.
 
Heb de grote,
dat is de zelfde die jij hebt alleen dan in smoke.
Vindt het klem systeem wel handig je kunt alle kanten die je maar wil op kantelen.
De airflow is echt super met zo'n MRA X-creen
 
Zo se , na men rit van vorige donderdag kwam ik gisterenmorgen tot de vaststelling , lekke achterband, helemaal plat verdorie😭gelukkig was er die van het vrouwke nog , of ik moest te voet/openbaar vervoer naar het werk

Nu vanavond na een 1/2 uurtje zoeken met spons en water eindelijk piepklein gaatje gevonden waar lucht uit kwam.😎
Dus mijn herstel kitje erbij genomen en gaatje gedicht met wiekje zodat ik de winter nog met deze band doorkom 🤗
Voor de zomerperiode wordt het dus een nieuwe achterband aanschaffen
 
Laatst bewerkt:
Balen is dat! Fijn dat de reparatie is gelukt.
Ik heb ook zo'n doe-het-zelf kit, die ik nog niet heb hoeven aanspreken.
Maar ik vroeg me af of zo'n reparatie wel bedoeld is om lang op door te rijden; langer dan de kortste weg naar huis of de dichtstbijzijnde dealer...
In jouw geval had ik hem laten ophalen door de dealer, maar misschien ben ik wel te voorzichtig.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al 3 of 4 jaar met een zelf geplaatste wiek in de achterband. Hij zit in de chicken rim zone en maakt dus geen contact met de weg.
Hoeft dus niet perse problematisch te zijn en een nieuwe band te rechtvaardigen.
 
Ik rij al 3 of 4 jaar met een zelf geplaatste wiek in de achterband. Hij zit in de chicken rim zone en maakt dus geen contact met de weg.
Hoeft dus niet perse problematisch te zijn en een nieuwe band te rechtvaardigen.

Zo, jij doet lang met een band *D
 
Die originele Maxxis banden gaan lang mee. Zit aan ongeveer 22000km met 1e banden. Heb de indruk dat ze 30000 kunnen halen. Misschien toch na de zomer vervangen omwille van de leeftijd.
 
Die originele Maxxis banden gaan lang mee. Zit aan ongeveer 22000km met 1e banden. Heb de indruk dat ze 30000 kunnen halen. Misschien toch na de zomer vervangen omwille van de leeftijd.

Ik vind het toppertjes.
Zelf bij vorst prima grip. :t
 
Mijn eerste band had 38000km en was nog niet versleten maar er was een breuk zijn zijn karkas, was wel ver een auto band vlak gereden van altijd autosnelweg te doen.
 
Ik moet nieuwe banden aanschaffen , vermits de originele niet verkrijgbaar zijn had ik graag Julie ervaring met andere merken gelezen zodat ik er een beetje aan uit geraakt
 
Ben niet zo tevreden over Bridgestone Hoop, wel over Bridgestone Battlax SC-R. De Hoops hebben bij nat en/of koud weer matige grip en verouderen nogal snel (rubber verhardt en vertoont haarscheurtjes binnen 3 jaar). Ik rijd ca 4500 km/jr, maar heb mijn eerste Hoop voor- en achterband vroegtijdig moeten vervangen. Ik heb nu een een Battlax achterband. De Battlax heeft meer grip, en slijt minder vierkant. Hij heeft ook een verder doorlopend profiel op de zijkant, waarvan ik 2 cm niet gebruik (was bij Hoop 1 cm).

Let bij aanschaf op de fabricagecode: week en jaartal geven aan hoe lang ze al op het schap liggen (en daarvan slijten ze ook).
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik had verschillende maanden problemen met de vier pinkers gehad. Als ik linker- of rechtpinker aanzet, geen enkel probleem, nooit zelfs!
Ik dacht daarom dat het aan de knop op stuur voor de 4 pinkers lag. Het grootste probleem was dat ik het niet kon bewijzen want alsof het niet genoeg was werkt de 4 pinkers regelmatig WEL goed.... grrrr |(

Dan had ik met mijn smartphone het pinkers probleem proberen vast te leggen, wat gelukt was. Godzijdank!
Aan de hand van dat filmpje zijn ze toch nog begonnen met het zoeken naar de fout. En ook gevonden.
In de voorste kuip is er zo'n kabels fiche en 1 kabeltje ervan was losjes geplaatst en dat nu terug te goei vastgemaakt.

Nu hoop ik dat ik geen haperende pinkers meer heb...want het was geen leuke ervaring om plots zonder 4 pinkers te rijden in de filles, zenne!

rotgerbo
 
Terug
Bovenaan Onderaan