KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Je tandwieldrager heeft hopelijk nog steeds een bus die tegen het wiellager komt??
Waarom lc4 achterwiel icm noppenbanden?

Wou er gewoon een setje wielen bij voor in de winter, had alleen maar 17" voor de supermotard. Zal het waarschijnlijk niet veel meer gebruiken dan een paar keer een weiland of braakliggend stukje terrein op zoeken, maar dan kan ik tenminste nog een beetje rondhobbelen.

Deze waren goedkoop, vandaar. :+

Maar als ik heel eerlijk ben...overal nieuwe lagers in, adaptertjes en een andere vooras voor het voorwiel, andere remschijf...al met al waren deze wielen niet veel goedkoper dan een frisser setje van een wat recenter bouwjaar zouden zijn. Maar goed, een deel van de hobby is een beetje in de schuur rommelen...
 
Iemand interesse in deze originele KTM handkappen?
Zijn nooit gebruikt en komen van een 690 SMC.

Voorbeeld:
HANDSCHUTZ NIEDRIG, KTM, schwarz

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds kort een KTM 525 exc uit 2005. Ik ben er zeer tevreden over, alleen de zijstandaard bevestiging is niet alles.. Ik heb al verschillende versies gezien met een veer I.p.v. ophangen in een elastiekje, is dit vaak eigenbouw of zijn hier setjes voor te bestellen?

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
 
Als alles goed gemonteerd zit houd er ook een veer de standaard met spanning omhoog. Het elastiekje is alleen een hulpmiddel zodat de standaard niet gaat klapperen bij harde klappen.
 
Oh oké dan ontbreekt dat dus bij de mijne.. Heeft er iemand van jullie een standaard of bevestigings materialen te koop?
 
Mooie fiets! :t

Het fijne van KTM is dat ze online de onderdelen catalogus hebben...direct een mooi moment om dat hoekje van je fiets te leren kennen en te vergelijken met;

KTM Genuine Spare Parts Finder

Misschien ben je goedkoper uit als je ergens een los veertje kan bestellen in plaats van een complete standaard. ;)
 
Haha ja, ik was er nog niet bekend mee.. Bedankt voor de tip! Eigenlijk zou ik er ook een slipperclutch in willen, wat adviseren jullie? Of is er iemand van jullie die er 1 verkoopt?
 
Ik heb enkel de standaard zelf nog liggen, nummer: 50303023000
Veertjes busjes etc niet helaas.
 
Hallo allemaal,

Nieuw hier.
Na enkele jaren supersport te hebben gereden, reeds een jaar in het bezit van een smcr 690 2017 en dat bevalt erg goed. Nu begint het echter te kriebelen om mijn naked gsxr 1000 in te ruilen op een eerste enduro. Ik kijk met name naar de 300 exc vanaf 2013/2014.
Iemand nog tips waarop te letten? Ik weet dat er om de 80 uur een zuiger wissel staat voorgeschreven maar bij hoeveel uur gebeurd het in de praktijk en na hoeveel uur zullen de krukas lagers en big end aan de beurt zijn bij de meeste?
 
Hola!

Het beste is op de voorgeschreven intervallen doen, 80 uur zuiger, 150 uur bigend gloof ik ongeveer. Hoe langer je wacht hoe meer kans je hebt op overmatige slijtage of in het geval van een bigend falen dat alles kapot loopt. Een kwestie van hoeveel risico wil je nemen?
 
Hola!

Het beste is op de voorgeschreven intervallen doen, 80 uur zuiger, 150 uur bigend gloof ik ongeveer. Hoe langer je wacht hoe meer kans je hebt op overmatige slijtage of in het geval van een bigend falen dat alles kapot loopt. Een kwestie van hoeveel risico wil je nemen?


Thanx. Dat risico loop ik liever niet, echter heeft de motor waar ik naar wil kijken nog maar 30 a 40 uur te gaan voor de big end aan de beurt is. Maar dat is goed gespreksmateriaal :9.
 
Het probleem is echter dat iedereen je wat anders zal vertellen ;-)

Hetzelfde met de vraag hoeveel olie je moet mengen, ook zoiets. De een zegt 1:25, de ander zegt 1:100 ;-) Het echte antwoord weet alleen de fabrikant van de olie. (staat op de fles of zoek het op via de website ofzo)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is echter dat iedereen je wat anders zal vertellen ;-)

Hetzelfde met de vraag hoeveel olie je moet mengen, ook zoiets. De een zegt 1:25, de ander zegt 1:100 ;-) Het echte antwoord weet alleen de fabrikant van de olie. (staat op de fles of zoek het op via de website ofzo)

beetje off-topic,
Hoe werkt dat eigenlijk met een oliepomp?
Stel je doet olie die 1:75 gemengd dient te worden in een motor die normaal 1:30 mengt?
Kan je een pomp afstellen of zit je vast aan 1:30 olie?
 
Welke motoren hebben een oliepomp? We hebben het over 2 takt. Volgens mij alleen Beta en en nog een paar. Maar inderdaad, als een oliepomp 1:30 mengt en de olie dient 1:75 gemengt te worden volgens de fabrikant dan is dat te veel olie. Dan zou je andere olie moeten zoeken die dichter bij die 1:30 zit. Geen idee of je een oliepomp kan afstellen? Zal lastig te doseren zijn denk ik. Maargoed, niet echt een issue toch, de meeste 2 takten meng je zelf.
 
Welke motoren hebben een oliepomp? We hebben het over 2 takt. Volgens mij alleen Beta en en nog een paar. Maar inderdaad, als een oliepomp 1:30 mengt en de olie dient 1:75 gemengt te worden volgens de fabrikant dan is dat te veel olie. Dan zou je andere olie moeten zoeken die dichter bij die 1:30 zit. Geen idee of je een oliepomp kan afstellen? Zal lastig te doseren zijn denk ik. Maargoed, niet echt een issue toch, de meeste 2 takten meng je zelf.
Vandaar offtopic ;)
Ktm is verkocht en ben van plan om een Honda NSR250R te importeren
Olie zoals Amsoil Saber kan je tot 1:100 mengen, en is er in kleine flesjes
Als ik dus het reservoir met dat spul vul en een paar flesjes meeneem kom ik een stuk verder dan met olie van 1:30
Moet dat wel kunnen natuurlijk
 
ahh onroad offtopic.. Ja, dat klinkt wel logisch toch ;-)

// trouwens, dat Saber spul is niet geschikt voor motoren he... just saying...
 
Laatst bewerkt:
Waar kopen jullie stickersets? Ik heb er nu 1 gekocht op 24mx maar de kleuren zijn echt niet mooi. Het oranje is veelte dof, ik zoek dus een set waar ze fel (origineel) KTM oranje gebruiken.
 
Hallo allemaal,

Morgen ga ik bij een 450 smr uit 2009 kijken. Nu is mijn vraag hoe herken ik een echte smr tegenover een exc of sx.

De sx heeft een 4 bak maar dat is te wijzigen, de exc heeft een kenteken maar dat valt ook te veranderen, de smr heeft andere vering en een kortere achterbrug maar dat is moeilijk te zien.

Wat is een smr uit 2009 ongeveer waard, €3500 a €4000?

Het gaat om deze motor

pb1w0.jpg
 
ik heb zelf ook een 450 smr uit 2009, tevens heeft deze ook de voorvork steiler staan (ook moeilijk te zien) en een extra versteviging tussen de 2 framebuizen aan de voorkant voor het blok (wel makkelijk te zien). http://sparepartsfinder.ktm.com/Com...384?modelidentifier=1000171255&isEngine=False zie dat horizontale balkje.

hij moet origineel een hele lange eerste versnelling hebben en daarna erg kleine. ook origineel geleverd met magura koppelingspomp en magura rempomp en magura remklauw vooraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan