Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Misschien kunnen we wat organiseren met z'n allen. Verkopen we onze motoren via de veiling, en daarna kopen we voor een veel lager bedrag dezelfde motor maar dan nieuwer en met minder km's terug bij een occasion bedrijf. *D
 
Ja precies. Soort van bieding koorts!

Je kan het nooit hard maken, maar ik ga bijna denken dat ze zelf bieden op hun eigen items. Wie controleert überhaupt of zo'n online veiling volgens het boekje gaat? Vind het een schimmig wereldje.
 
Je kan het nooit hard maken, maar ik ga bijna denken dat ze zelf bieden op hun eigen items. Wie controleert überhaupt of zo'n online veiling volgens het boekje gaat? Vind het een schimmig wereldje.

Genoeg indicatie dat dit zo is. Wie gaat er nou bijvoorbeeld al 3 weken van tevoren lopen bieden? Iedereen met een halve werkende hersencel wacht in ieder geval tot de laatste dag(en) zo niet het laatste uur.
 
Ik heb een aantal kavels in mijn favorieten staan en daar wordt wel op geboden maar die zijn nog gewoon onder de gangbare marktprijzen.
 
Genoeg indicatie dat dit zo is. Wie gaat er nou bijvoorbeeld al 3 weken van tevoren lopen bieden? Iedereen met een halve werkende hersencel wacht in ieder geval tot de laatste dag(en) zo niet het laatste uur.

Sinds o.a BVA zo rete populair is, heb ik met regelmaat mensen die uit het niets om reserve onderdelen komen vragen voor o.a gereedschapswagens (super populair veiling item).

Ik kan inmiddels niet meer op twee handen tellen hoeveel mensen na opgeld + BTW de nieuwprijs of zelfs meer dan dat hebben neergelegd voor een half-afgetrapte set gereedschap zonder garantie |( .

Dan reken ik niet eens de mensen mee, die zich er voor schamen en dus de betaalde prijs niet noemen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds o.a BVA zo rete populair is, heb ik met regelmaat mensen die uit het niets om reserve onderdelen komen vragen voor o.a gereedschapswagens (super populair veiling item).

Ik kan inmiddels niet meer op twee handen tellen hoeveel mensen na opgeld + BTW de nieuwprijs of zelfs meer dan dat hebben neergelegd voor een half-afgetrapte set gereedschap zonder garantie |( .

Dan reken ik niet eens de mensen mee, die zich er voor schamen en dus de betaalde prijs niet noemen.
Heb je een nieuw laatje voor me? Ik vraag het voor een vriend.
 
Soms kan je voor een koopje wel wat leuks aanschaffen,meestal zaken waar niet enthousiast
op geboden word,maar mensen bieden soms zo hoog dat je het op het internet goedkoper kan vinden.
Nu bieden op iets wat je interesse heeft is nutteloos,je kan beter wachten tot vlak voor de veiling sluiting dan schieten de biedingen vaak omhoog.
De beste handel is een veilinghuis zelf,die verdienen lekker aan andermans ellende.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het nooit hard maken, maar ik ga bijna denken dat ze zelf bieden op hun eigen items. Wie controleert überhaupt of zo'n online veiling volgens het boekje gaat? Vind het een schimmig wereldje.
Notaris.

En bva hoeft niet zelf te bieden, debielen zat in NL (en daarbuiten!)

Een voormalig collega van me heeft ene paar jaar terug kavels aangeboden via bva, geen faillissement.
Ten eerste kwam jan en alleman bij hem in de zaak kijken of er nog wat te snaaien viel, want 'toch failliet???' Onzinnige biedingen op dingen die niet te koop staan.

Hij had reserves aangegeven, een minimum verkoopbedrag. En ongeveer de helft is verkocht, ondanks beloftes van bva dat zeker 90% de deur uit zou gaan. Hij gunde lagere biedingen dan het minimum niks, bva weer boos. Maar ja, afspraak is afspraak.
 
Als grootste schuldeisers blijven twee banken over: Van Lanschot Bankiers heeft een vordering van € 494.657,29 en de ING Bank van € 50.813,17 bij de curator gemeld. Daarnaast claimt de belastingdienst nog € 54.314,- en willen de zogenaamde concurrente (kleinere) crediteuren samen nog € 733.600,23 zien. Er staan nog 39 motoren en motorscooters op de lijst voor uitlevering.

https://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/23083-geen-doorstart-van-der-heijden-motors-den-bosch

Dat gaan ze met de veiling niet redden.
 
Laatst bewerkt:
Interessant.. het aflopen van de crisis doet de verkoop van nieuwe motoren goed. Nieuwe motoren moeten in euro’s betaald worden waar gebruikte motoren worden ingeruild en in de showroom gezet worden.. cash eruit motoren erin.. dat zou de grote reden van faillesement zijn
 
Als grootste schuldeisers blijven twee banken over: Van Lanschot Bankiers heeft een vordering van € 494.657,29 en de ING Bank van € 50.813,17 bij de curator gemeld. Daarnaast claimt de belastingdienst nog € 54.314,- en willen de zogenaamde concurrente (kleinere) crediteuren samen nog € 733.600,23 zien. Er staan nog 39 motoren en motorscooters op de lijst voor uitlevering.

https://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/23083-geen-doorstart-van-der-heijden-motors-den-bosch

Dat gaan ze met de veiling niet redden.
Tering wat een schuld zeg.
 
Tering wat een schuld zeg.

Vind het eigenlijk nog wel mee vallen , al weet ik niet of het pand in eigendom was of gehuurd
Ik het ouwe pand zat als snel een fitness gedoe ( zoals overal)
Weet ook niet of die nog uit te leveren motoren al aanwezig waren en betaald
Vroeger stonden er ook een berg tweedehandsjes , waar ze ook niet erg goedkoop mee waren
 
Tering wat een schuld zeg.
Bizar.

Ruim 7 ton aan 'resterende schuldeisers', los van de twee banken.

Het verhaal van liquiditeit en inruil is bullshit. Hun voorraad hadden ze gemakkelijk liquide kunnen maken, la is het maar met beetje verlies tov de verwachichting. Maak elke motor 500 tot 1000 goedkoper. Een scootertje 250 euro.

Met 40 occasions kost je dat max 40 mille. Maar het zal eerder rond de 20 mille liggen.

Als we dat afzetten tegenover een schuld dat richting het miljoen gaat, is er wat anders aan de hand geweest.

En het is eerder eenzelfde economische situatie geweest. Het bedrijf bestond al 100 jaar? Men heeft dit dus eerder meegemaakt. Ook raar om te zeggen dat het ligt aan de manier van inruilen en wensen vd klanten.
 
Genoeg indicatie dat dit zo is. Wie gaat er nou bijvoorbeeld al 3 weken van tevoren lopen bieden? Iedereen met een halve werkende hersencel wacht in ieder geval tot de laatste dag(en) zo niet het laatste uur.

En iedereen met een hele hersencel weet dat het geen reet uitmaakt zolang het alleen een veiling op opbod is. Als je in de eerste minuut het maximale biedt wat je voor het kavel wilt betalen gaat de rest vanzelf. Als je overboden wordt (kan in de 2e minuut van de veiling gebeuren, of in de laatste) weet je 100% zeker dat degene die je overboden heeft teveel betaalt.

Als je gaat proberen om het kavel niet te laten opvallen in de lijsten door er expres niet op te bieden tot net voor het einde, moet je echt wachten tot de laatste seconden. Bij BVA wordt dan de termijn van de veiling met 5 minuten verlengd. M.a.w. ...dat heb geen zin
 
Was toch een flinke tent zo te zien.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze zich lelijk gebrand hebben aan de kosten van dat nieuwe pand,ze hadden beter
in hun oude pand kunnen blijven.Mijn ex werkgever dacht ook dat een mooi veel groter pand
de oplossing zou zijn,nou achteraf is hij blij dat het is afgefakkeld en hij weer terug in het oude pand zit.Dat verhaal van dat te veel nieuwe motoren verkopen de oorzaak zou zijn is de grootste onzin die ik gelezen heb,als dat zo zou zijn gingen alle zaken falliet.
 
En iedereen met een hele hersencel weet dat het geen reet uitmaakt zolang het alleen een veiling op opbod is. Als je in de eerste minuut het maximale biedt wat je voor het kavel wilt betalen gaat de rest vanzelf. Als je overboden wordt (kan in de 2e minuut van de veiling gebeuren, of in de laatste) weet je 100% zeker dat degene die je overboden heeft teveel betaalt.

Als je gaat proberen om het kavel niet te laten opvallen in de lijsten door er expres niet op te bieden tot net voor het einde, moet je echt wachten tot de laatste seconden. Bij BVA wordt dan de termijn van de veiling met 5 minuten verlengd. M.a.w. ...dat heb geen zin

|( |(
 
Ben vandaag even op de kijk dag geweest
Het zag eruit alsof er opeens de stekker uit getrokken is
Ik bedoel alle kleding rekken vol , helmen rekken vol
De rest ook , zoals onderdelen , olie enzo , best veel voorraad
Enigste wat weg was waren de nieuwe motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan