Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Mooie tijden inderdaad. Was met een Honda ss50z (49cc). Top ca 65kmu op de teller (in Nederland), maar in Frankrijk met heeeeele lange hellingen viel de snelheid al snel terug. Stug lange dagen maken (10u rijden per dag) en na lange 4 dagen ben je dan in Nice. Terug via Camping Moto in de Vercors. Nooit technische problemen onderweg gehad. In 1 dag van Meaux (bij Parijs) naar Twente gereden, 14u onderweg, ca 550km alles binnendoor via de gele en witte wegen op de Michelin-kaart, de moeder van alle navi-systemen. Droommotor was toen..... de Africa Twin 750 !.
Onze zoon rijdt nu een Honda cb50 uit 1976 (staande viertakt). Had natuurlijk nooit die ss moeten verkopen destijds.
 
Veel motorbagagetips ook hier: www.motor-forum.nl/forum/list_messages/417980/Post-hier-een-plaatje-van-je-bepakte-motor-2-1.html

Ik wissel het zelf af, voor offroadtrips gebruik ik zijtassen en een bagagerol, voor minder offroad heb ik zijkoffers. Tanktassen vind ik maar niks.
 
Ik heb van die grote tassen van de legerdump. waterdicht gemaakt en makkelijk aan de motor te knopen en kan erg veel in..
Budgetvriendelijk.. zou niet weten wat er mis mee is..
 
Na 1.5 jaar verplicht lopen met al die legerzooi, had ik 't daar wel bekeken.
Veel spul in het leger was allemaal net-niet! Te groot, te klein, te zwaar, onhandig ect.
Dat is er dus mis mee!

Na vele jaren hikes in de bergen is me wel duidelijk geworden dat er veel beter spul is!
Maar als het voor jou bruikbaar......Prima! Voordeel is wel dat prijs vaak erg laag.
 
Het is net hoe je het afweegt en wat je er mee wil. Voor de een weegt budget zwaarder, voor de ander gewicht, gebruiksgemak, duurzaamheid, of wat je nog meer kan bedenken. Militair spul kan prima voldoen. Zo gebruik ik voor trips in de winter een militaire M90 slaapzak, warm en goedkoop, voor een paar tientjes heb je er al een. Voldoet prima, maar hij weegt een kilo of 4 en is zelfs in de compressiezak een enorm lomp ding. Kijk je naar een donzen slaapzak die geschikt is voor de winter, dan is zowel het gewicht als de omvang maar ongeveer een kwart van dat van de militaire slaapzak. De prijs daarentegen is dan weer ongeveer 10x zo hoog. Het is dus maar net wat je belangrijk vind. Dat is ook het mooie, de een wil zo goedkoop mogelijk op vakantie, de ander zo compact of licht mogelijk, en er is zoveel spul te krijgen dat er voor iedereen genoeg opties zijn.
 
Vandaag voor een andere kampeerstoel gaan kijken had nu een drie poot
Krukje maar zat niet écht comfortabel. nu was mijn oog gevallen op een coleman kickback chair maar was toch wat groot om op de motor mee te pakken. Nu zag ik ook een helinox sunset chair maar met zijn 160€ was het iets te prijzig voor een paar keer per jaar te gebruiken nu heb ik een leki chiller gekocht is zoals een helinox alleen ietsje zwaarder weegt 1339gr en pakmaat is 14x12x38 dus ook super compact als een helinox. En stond nu met 30% korting voor 83,97€ ipv 119,95€ dus toch al ietsje betaalbaarder. Maar ze hadden deze niet in voorraad dus weet wel niet of hij wel goed zit. Maar word dinsdag geleverd. Heeft er iemand ervaring met dit stoeltje? Zou ook tot 145 kg kunnen dragen weet niet of dit werkelijk mogelijk is lijkt me nogal veel.
 
Ja dat is idd een pak goedkoper maar heb die leki al gekocht dus en heb de stoel donderdag al nodig voor het altes elefanten treffen dus gaat deze chinese variant te laat zijn aangekomen. Maar is mss voor de volgende keer als ik nog is een stoeltje nodig heb of een tweede nodig heb. Toch al hartelijk bedankt voor de link. Zal de volgende keer maar is eerst op het net kijken ipv zo halsoverkop te gaan kopen.
 
Leki Chiller, Helinox, het blijven allemaal gammele stoeltjes.
Maar wat wil je ook met een eigen gewicht van iets boven de kg? Ook is er zodanig op gewicht bespaard, dat je met die dunne prik-pootjes snel een eind weg gaat zakken in slappe grond.

In buitensportzaken al vele keren dit soort stoeltjes geprobeerd. Ja, idd, ze houden wel het gewicht. In mijn geval 100+kg. Maar man-man-man wat een gewiebel. Lekker relaxed zitten is anders! Steeds heb ik het gevoel dat ik er door ga zakken. ;(

Doe mij maar een gewone regisseurstoel. (met bekerhouder voor een bierblikje) Die is wel iets zwaarder, maar zit vele malen beter. De poten hebben ook een groter steunvlak, dus zachte grond is weinig probleem. Inmiddels gaat ie bij mij al enkele vakanties mee. (wel beheerst gaan zitten) Verder ben je ook een stuk goedkoper uit. Bij Vrijbuiter al voor €10, en dan zit je als een vorst. :t

En als ie zijn beste tijd heeft gehad, dan gaat ie zonder pardon in de afvalton.
Daarna gewoon voor weinig weer een nieuwe................
 
Zal na het altes elefantentreffen mijn bevindingen over de leki laten weten. Ik weeg ook 106 kg en vond de helinox niet wiebelend aanvoelen en van de pootjes dat kan op gelost worden door eventueel plastiek plaatjes aan de pootjes te maken.
 
Leki Chiller, Helinox, het blijven allemaal gammele stoeltjes.
Maar wat wil je ook met een eigen gewicht van iets boven de kg? Ook is er zodanig op gewicht bespaard, dat je met die dunne prik-pootjes snel een eind weg gaat zakken in slappe grond.


130kg in mijn geval en mijn Helinox Sunset Chair draagt dat prima zonder gammel aan te vallen. Dat is een grotere stoel dan de bekende Helinox One, die is mij inderdaad te wiebelig. De poten zijn ook wat dikker.

Voordat ik deze had gebruikte ik inderdaad ook regisseursstoelen. Die vind ik echter gammeler zitten en gingen bij mij zelden langer dan 2 jaar mee. En ik heb ook regelmatig tijdens mijn vakantie een nieuwe moeten kopen omdat één van de buizen was uitgescheurd.
 
hebben mensen hier trouwens nog ervaring met campingtafels. Zijn ze nog nuttig? Zit nu namelijk toch met dat ik alles continu op de grond moet zetten.

zit te kijken naar zon helinox table one maar 115 euro voor een tafeltje vind ik toch wel duur.

toen deze gezien bij louis. Met een 17cm langere pakmaat maar wel 75euro goedkooper
UQUIP klaptafel Liberty kopen | Louis motor & vrije tijd

Dus zit nu nog beetje te twijfelen of het handig is of niet en of het 115euro waard is.
 
Laatst bewerkt:
hebben mensen hier trouwens nog ervaring met campingtafels. Zijn ze nog nuttig? Zit nu namelijk toch met dat ik alles continu op de grond moet zetten.

zit te kijken naar zon helinox table one maar 115 euro voor een tafeltje vind ik toch wel duur.

toen deze gezien bij louis. Met een 17cm langere pakmaat maar wel 75euro goedkooper
UQUIP klaptafel Liberty kopen | Louis motor & vrije tijd

Dus zit nu nog beetje te twijfelen of het handig is of niet en of het 115euro waard is.
Ja.

Tafeltje vind ik briljant.
En ik heb zo'n model als in jouw link. En echt niet voor 40+ euro :N

Eens kijken waar ik m weg had... (zal wel weer china zijn)

Naturehike NH15Z012-S Portable Folding Table Ultralight Aluminum Alloy Picnic Desk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
130kg in mijn geval en mijn Helinox Sunset Chair draagt dat prima zonder gammel aan te vallen. Dat is een grotere stoel dan de bekende Helinox One, die is mij inderdaad te wiebelig. De poten zijn ook wat dikker.

Voordat ik deze had gebruikte ik inderdaad ook regisseursstoelen. Die vind ik echter gammeler zitten en gingen bij mij zelden langer dan 2 jaar mee. En ik heb ook regelmatig tijdens mijn vakantie een nieuwe moeten kopen omdat één van de buizen was uitgescheurd.
Dat zal dan wel net die 25kg extra zijn..........?
Het is wel zo, dat ik altijd heel omzichtig in deze stoel ga zitten.
Max aangegeven gewicht is 100, dus ik zit er zelf al boven.........
 
Laatst bewerkt:
Dat zal dan wel net die 25kg extra zijn..........?
Het is wel zo, dat ik altijd heel omzichtig in deze stoel ga zitten.
Max aangegeven gewicht is 100, dus ik zit er zelf al boven.........
Ik ben net verhuisd, nog een beetje bezig.
1 van de eerste dingen, einde eerste dag, dat stond, was de nep helinox :)

Ff zitten en uitpuffen _O-

Iemand had squash balletjes open gesneden en om de pootjes gedaan :?
Ik denk er over, ondanks mijn gezonde BMI, ook zoiets te doen. Better safe than sorry. Iets wat toegevoegde waarde heeft, is niet erg om mee te moeten nemen.
 
ah top bedankt, dat scheelt weer in de kosten :)
Let wel op de verzendkosten!!!!!

Die zijn er namelijk niet.... :')

Ik weet niet meer welke 'maat' ik heb.

Ff gekeken, ik heb de kleine. Ivm pakmaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er hier ook personen die een electrische pomp op 12v meenemen op hun luchtbed op te blazen? Zo ja werkt het een beetje als het aangesloten is op een motor accu?
 
hebben mensen hier trouwens nog ervaring met campingtafels. Zijn ze nog nuttig? Zit nu namelijk toch met dat ik alles continu op de grond moet zetten.

zit te kijken naar zon helinox table one maar 115 euro voor een tafeltje vind ik toch wel duur.

toen deze gezien bij louis. Met een 17cm langere pakmaat maar wel 75euro goedkooper
UQUIP klaptafel Liberty kopen | Louis motor & vrije tijd

Dus zit nu nog beetje te twijfelen of het handig is of niet en of het 115euro waard is.


Ik heb op mijn topkoffer een rekje zodat ik mijn koffer als (bier) tafel kan gebruiken
 
Zijn er hier ook personen die een electrische pomp op 12v meenemen op hun luchtbed op te blazen? Zo ja werkt het een beetje als het aangesloten is op een motor accu?
Ik niet.
Want ik gebruik geen luchtbed, zoals een beetje kampeerder betaamd #geendiscussieovermatjesaub O-)

Maar het werkt prima. En je zal er ook geen last van hebben, in de zin dat het teveel van je accu vergt :t

Note:
Mijn exped kan trouwens wel met een pompje opgeblazen worden. Of een 'Snozzle', soort luchtzak. Maar het loont amper de moeite.


Ik heb tijdens kamperen wel zat mensen gezien met luchtbed. En met een Goldwing. Die had een ingebouwde compressor / luchtpomp. Daar ging men langs met een leeg luchtbed en biertje, en liep weg met een vol luchtbed en zonder biertje.

Een luchtbed met het mondje opblazen, daar begin ik niet meer aan. Das echt minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb op mijn topkoffer een rekje zodat ik mijn koffer als (bier) tafel kan gebruiken
Handig.

Haal je de koffer dan van de motor af? Of zet je de motor zo neer, dat het automatisch de plek van de tafel wordt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan