Pekel Topic - Deel 2 - Met of Zonder Vis

Ik rijd meestal na een paar regenbuien als ze gestrooid hebben, moet zeggen dat het wegdek hier er dan redelijk schoon uitziet. Bij twijfel spoel ik hem toch altijd even af.
 
Bang te verliezen wat we hebben verhinderd ons te genieten van hetgeen we hebben.

Is een spreuk die ik tegen kwam pas, vind ik wel toepasselijk.
Ik 'geniet' gewoon het hele jaar van mijn fiets, en ben niet bang hem te verliezen aan pekelschade .

Die is goed!
 
De strooikaart is vernieuwd.

17118c53f8.png
 

Helaas biedt het (nog?) niet de mogelijkheid om te zien waar en wanneer er voor het laatst gestrooid is, zonder een tijdsbeperking.
Informatie over de afgelopen zes uur is leuk maar veel te beperkt. Op het moment dat je 's ochtends kijkt is er vaak geen informatie meer doordat de zes uur verstreken zijn...
 
Neuh. Het wordt wel koud maar het blijft droog. Lag op alle wegen en fietspaden wel pekel hier in A’dam, hoewel het er uitzag alsof dat wel een beetje overbodig was.
 
Vanmorgen nog de moto genomen. Geen verwarmde handvatten en/of handschoenen. Was blij da'k niet verder dan Arnhem hoefde (vanuit Nijmegen). Morgen maar weer kijken. Maar opgeven doe'k niet gauw! :]
 
@ Max Snelheid

Vanuit het duiken weet ik dat als je je lijf maar warm genoeg aan houdt, dat je handen ook warm blijven. Je lichaam gaat de bloedtoevoer naar handen en voeten verminderen om de vitale delen van je lichaam warm te houden. Dus als je zorgt dat je zelf warm blijft dan blijft ook het warme bloed naar je handen stromen en blijven je handen warm.
 
@ Max Snelheid

Vanuit het duiken weet ik dat als je je lijf maar warm genoeg aan houdt, dat je handen ook warm blijven. Je lichaam gaat de bloedtoevoer naar handen en voeten verminderen om de vitale delen van je lichaam warm te houden. Dus als je zorgt dat je zelf warm blijft dan blijft ook het warme bloed naar je handen stromen en blijven je handen warm.
Dank voor je reactie! Dat laatste is nou niet direct mijn ervaring, maar als je bedoelt: warm genoeg om niet te bevriezen, heb je in ieder geval tot nu toe gelijk :t
 
Dank voor je reactie! Dat laatste is nou niet direct mijn ervaring, maar als je bedoelt: warm genoeg om niet te bevriezen, heb je in ieder geval tot nu toe gelijk :t

Als je lijf echt warm van pfff wat warm, dan blijven je hand echt warm.

Extreem voorbeeld is als je zwaar lichamelijk werk in de kou doet, zodanig dat je dreigt over te verhitten dan krijg je juist hele warme handen, ook in de vrieskou, omdat je lichaam dan daar zijn warmte kwijt kan.

Wat ik bedoel is dan dat je daar de middenweg in vind natuurlijk en zodanig dat het comfortabel is.
 
@ Max Snelheid

Vanuit het duiken weet ik dat als je je lijf maar warm genoeg aan houdt, dat je handen ook warm blijven. Je lichaam gaat de bloedtoevoer naar handen en voeten verminderen om de vitale delen van je lichaam warm te houden. Dus als je zorgt dat je zelf warm blijft dan blijft ook het warme bloed naar je handen stromen en blijven je handen warm.

Dit word echt zo ontzettend vaak aangehaald op dit forum, dat ik het een beetje een dooddoener begin te vinden.

Het zal allemaal vast waar zijn wat je hier zegt, ik geloof je volledig, maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar een super jas en broek heb je gewoon met je doorwaai handschoentjes kan rijden.
Je hebt met dit weer gewoon goeie en warme handschoenen nodig, en als je iets dunne handschoenen hebt kan je het misschien oplossen met beter pak, maar dan vraag ik me weer af waarom iemand wel zo'n goed pak heeft om zn handschoenen weer te compenseren zeg maar, maar de handschoenen (die toch goedkoper zijn) niet heeft.
 
Dit word echt zo ontzettend vaak aangehaald op dit forum, dat ik het een beetje een dooddoener begin te vinden.

Het zal allemaal vast waar zijn wat je hier zegt, ik geloof je volledig, maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar een super jas en broek heb je gewoon met je doorwaai handschoentjes kan rijden.
Je hebt met dit weer gewoon goeie en warme handschoenen nodig, en als je iets dunne handschoenen hebt kan je het misschien oplossen met beter pak, maar dan vraag ik me weer af waarom iemand wel zo'n goed pak heeft om zn handschoenen weer te compenseren zeg maar, maar de handschoenen (die toch goedkoper zijn) niet heeft.

Het gaat er niet om of goede handschoenen, handvatverwarming of verwarmde handschoenen ook werken. Soms zit je op een punt dat het net wel of net niet meer te doen is met zijn onverwarmde handschoenen. Om dan gelijk voor een paar ritjes een verwarming aan te schaffen is dan wellicht wat vergaand en kan je ook bijv. een extra fleece trui of vest aan trekken.

Dat heeft niets met een dooddoener te maken of de aanschaf van een superpak maar gewoon een advies, wat echt bewezen werkt, om het net even wat beter te doen te maken.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat er niet om of goede handschoenen, handvatverwarming of verwarmde handschoenen ook werken. Soms zit je op een punt dat het net wel of net niet meer te doen is met zijn onverwarmde handschoenen. Om dan gelijk voor een paar ritjes een verwarming aan te schaffen is dan wellicht wat vergaand en kan je ook bijv. een extra fleece trui of vest aan trekken.

Dat heeft niets met een dooddoener te maken of de aanschaf van een superpak maar gewoon een advies, wat echt bewezen werkt, om het net even wat beter te doen te maken.
Precies, heb dat daarom nog niet gedaan. Hou het voorlopig bij jouw tip :Y
 
De combinatie moet goed zijn.

Ik had vanmorgen geen koude klauwtjes met de verwarmde Gerbings maar had graag wat meer vulling onder m'n jas gehad want 't was wel echt koud. Uiteraard rijd ik met wintervoering in jas en broek maar achteraf had ik er nog wel een warme trui onder kunnen doen. Heb ongeveer 75 minuten op de motor gezeten en veel langer was niet verstandig geweest zonder even ergens op te warmen.
 
snowman.jpg


Gelukkig werk ik maandag thuis... en dan maar hopen dat de voorspelling er voor dinsdag naast zit. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan