Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik niet.
Want ik gebruik geen luchtbed, zoals een beetje kampeerder betaamd #geendiscussieovermatjesaub O-)

Maar het werkt prima. En je zal er ook geen last van hebben, in de zin dat het teveel van je accu vergt :t

Note:
Mijn exped kan trouwens wel met een pompje opgeblazen worden. Of een 'Snozzle', soort luchtzak. Maar het loont amper de moeite.


Ik heb tijdens kamperen wel zat mensen gezien met luchtbed. En met een Goldwing. Die had een ingebouwde compressor / luchtpomp. Daar ging men langs met een leeg luchtbed en biertje, en liep weg met een vol luchtbed en zonder biertje.

Een luchtbed met het mondje opblazen, daar begin ik niet meer aan. Das echt minder.

Haha nee hoor, ik wil geen nieuwe matjes discussie beginnen.
De exped is mij gewoon veelste duur en de zelf opblaasbare mat die ik nu heb vind ik te groot en minder lekker liggen dan de intex luchtbed.
Het ging mij inderdaad meer om de technische aspecten of de accu dat trekt zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Maar ik zal het allemaal ondervinden tijdens het test-weekend _O-
 
Kan allebij natuurlijk, maar het is de bedoeling dat als ik op mijn stoel zit er gemakkelijk bij kan.
Ik ga meedenken :Y

Rekje aan zijkant topkoffer maken, en motor omduwen op juiste lokatie :?
 
Haha nee hoor, ik wil geen nieuwe matjes discussie beginnen.
De exped is mij gewoon veelste duur en de zelf opblaasbare mat die ik nu heb vind ik te groot en minder lekker liggen dan de intex luchtbed.
Het ging mij inderdaad meer om de technische aspecten of de accu dat trekt zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Maar ik zal het allemaal ondervinden tijdens het test-weekend _O-
Ik denk dat we vast onze (nep) helinox op een rijtje klaar zetten, en dan aandachtig kijken naar het opblazen :Y ;)

Ik hoop dat de temperatuur ok is, voor een luchtbedje.

En ja, die expads zijn reteduur. Ik vind het t geld waard.
 
Ik denk dat we vast onze (nep) helinox op een rijtje klaar zetten, en dan aandachtig kijken naar het opblazen :Y ;)

Ik hoop dat de temperatuur ok is, voor een luchtbedje.

En ja, die expads zijn reteduur. Ik vind het t geld waard.

Wel dan even de balletjes onder de poten schroeven ivm wegzakken.... _O-
Maar ik denk dat in mei de die-hards van de beginners worden gescheiden.
 
Je kunt zo'n ding van de Gamma nemen, 15 euro of zo. Blaast prima. Maar verwar het niet met een compressortje dat je voor de banden kunt gebruiken, dat ding levert wel druk maar bijna geen luchtvolume .
Ik doe even de aanname dat je hoog volume met lage druk bedoeld.
 
hebben mensen hier trouwens nog ervaring met campingtafels. Zijn ze nog nuttig? Zit nu namelijk toch met dat ik alles continu op de grond moet zetten.

zit te kijken naar zon helinox table one maar 115 euro voor een tafeltje vind ik toch wel duur.

toen deze gezien bij louis. Met een 17cm langere pakmaat maar wel 75euro goedkooper
UQUIP klaptafel Liberty kopen | Louis motor & vrije tijd

Dus zit nu nog beetje te twijfelen of het handig is of niet en of het 115euro waard is.

Ik heb zoiets, Uquip klaptafel Shorty kopen | Louis motor & vrije tijd

Vorig jaar op mp gescoord, ik vind het ideaal, licht, redelijke pakmaat, stevig en stabiel (je moet er niet op gaan zitten maar toch)
 
Zijn er hier ook personen die een electrische pomp op 12v meenemen op hun luchtbed op te blazen? Zo ja werkt het een beetje als het aangesloten is op een motor accu?
Sinds 2 jaar ben ik weer aan een luchtbed na ellende met self-inflatables...........
Ja, ik neem ook een pomp mee. Werkt perfect voor blazen, maar ook voor zuigen.
Kan gewoon op de sigaretten-plug en daarom dus op de accu. Thuis getest met motor niet-draaiend om te zien of accu dat zou trekken. No Problemo! Daarna nog steeds goed starten. Toch als ik onderweg moet pompen laat ik bij vullen wel de motor 2-3000 toeren draaien, zodat de dynamo voor stroom zal zorgen. Bijkomend voordeel is ook dat de pomp harder gaat lopen (hogere spanning) zodat je luchtbed sneller vol hebt.
 
Laatst bewerkt:
hebben mensen hier trouwens nog ervaring met campingtafels. Zijn ze nog nuttig? Zit nu namelijk toch met dat ik alles continu op de grond moet zetten.

Dit is mijn tafel:

tafel.jpg


:)
 
Zijn er hier ook personen die een electrische pomp op 12v meenemen op hun luchtbed op te blazen? Zo ja werkt het een beetje als het aangesloten is op een motor accu?

Ik loop nog na te denken over een geschikte methode om je luchtbed op te blazen met het uitlaatgas van de motor.
Die verbrandingsmotor is immers een gigantische compressor.
 
Dan nog is het goor! Ook die dampen zijn erg schadelijk. Exped matjes hebben een geïntegreerde pomp en liggen super. Waarom zo moeilijk doen al;s er iets erg goeds op de markt is.
 
Daarnaast vind een luchtbed de onverbrande benzinedamp (geen enkele motor loopt perfect) echt lekker denk ik. Echt een NO GO! Niet verder over nadenken.
 
Ik loop nog na te denken over een geschikte methode om je luchtbed op te blazen met het uitlaatgas van de motor.
Die verbrandingsmotor is immers een gigantische compressor.

Beetje out of the box denken :t + direct een warm bedje :+

Mijn Exped heeft een ingebouwde pomp die trouwens ook erg goed werkt.
Mocht je midden in de nacht er een beetje lucht bij willen :z :z , hoef je niet eerst de hele motor te starten 8-)
 
Ik denk dat binnenzijde luchtbed niet blij wordt van de uitlaatgassen.

Luchtbed beter oppompen met elek. luchtpomp van een tientje.
Als 's nachts iets te weinig druk, dan gebruik je gewoon je mond-pomp!
 
Beetje out of the box denken :t + direct een warm bedje :+

Mijn Exped heeft een ingebouwde pomp die trouwens ook erg goed werkt.
Mocht je midden in de nacht er een beetje lucht bij willen :z :z , hoef je niet eerst de hele motor te starten 8-)

Of bij te blazen met een grote kans op ernstige longziektes....
 
Beetje out of the box denken :t + direct een warm bedje :+

Mijn Exped heeft een ingebouwde pomp die trouwens ook erg goed werkt.
Mocht je midden in de nacht er een beetje lucht bij willen :z :z , hoef je niet eerst de hele motor te starten 8-)

Out-of-the-box denken hoort bij kamperen.

Je paling kan je bv prima roken boven je uitlaat.
 
Out-of-the-box denken hoort bij kamperen.

Je paling kan je bv prima roken boven je uitlaat.
Maar goed dan dat we loodvrije benzine hebben tegenwoordig.

Vroeger bij vissen in de Waal gebruikten we al het woord thermo-meter als we een aal hadden gevangen. In die tijd stonden die beesten strak van het lood en de kwik. Als het 10° warmer was geworden, dan was de paling 1cm langer! :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan