KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Triumph, Guzzi... lul niet, die dingen hebben helemaal geen electronica, maar moet je starten met een kolenkit, een zweep, een bak haver en een wortel... :+
 
_O- _O- _O-
Ik ben ooit eens bij Motoport in Hyppolytushoef geweest. Daar kwam iemand binnen die op een Guzzi reed. Zegt die monteur: We repareren hier geen landbouwvoertuigen! Gelijk de lachers op zijn hand! _O-
 
Vandaag eerste mijlpaaltje op de SDGT. 20.000 km....and counting. Opmerkingen tot nu toe? Geen opmerkingen. Niks noppes nada.
KTM_20000.jpg
 
Welkom,

Na 14 jaar Aprilia en 4 Tuono's Zaterdag een GT gekocht nu nog een maandje wachten....... pfff
gefeliciteerd.
Heb ook een tuono v4 gehad.
je hebt nu een veel betere zitpositie en je hoeft na 120 km rijden nog niet te tanken.
ga je geen spijt van krijgen.
 
getal - SD - GT

Dat zou mooi zijn :Y

Edit:
Oh wacht, zal wel een M in het kenteken moeten zitten toch?

Geen idee meer of ik mij hier ooit voorgesteld heb maar ik (Jeroen -45- WestFriesland) heb sinds half 2016 ook een SD GT. Ik kwam van een behoorlijk getunde bmw megamoto maar na zoveel jaar en een wat ouder wordende dochter die vaker mee wou overgestapt op de KTM. Bij aankoop blij verrast met mijn nummerplaat nummer-MG-TR. Wellicht tot ziens bij een SD GT meet dit voorjaar?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die tankstikkers ook mee besteld maar twijfel nog of ik ze laat plakken....

Misschien alleen een Tankpad, iemand suggestie's ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die tankstikkers ook mee besteld maar twijfel nog of ik ze laat plakken....

Misschien alleen een Tankpad, iemand suggestie's ?
Ik heb ze gezien op eenzelfde GT als de mijne, een grijze, en vond dat er prima uitzien.

Het beschermt ook vooral de zijkanten van de tank. Alleen een tankpad niet.

Je zou ook doorzichtige stickers/folie kunnen laten plakken.
 
GT staat sinds net te blinken in de schuur.
Heb de originele KTM topkoffer bijgekocht, maar vind het rek te ver naar achter staan (rij nooit met duo). Ga dus m'n eigen rekje maken.
Ook de adventure handkappen bijgekocht. Passen niet zomaar, zal ook wat zoeken / modificeren zijn.
 
GT staat sinds net te blinken in de schuur.
Heb de originele KTM topkoffer bijgekocht, maar vind het rek te ver naar achter staan (rij nooit met duo). Ga dus m'n eigen rekje maken.
Ook de adventure handkappen bijgekocht. Passen niet zomaar, zal ook wat zoeken / modificeren zijn.
Gefeliciteerd. Je zou kunnen kijken of je ergens een (gebruikt) duozadel kunt vinden, en daar de kofferplaat op fabrieken.
 
Gefeliciteerd. Je zou kunnen kijken of je ergens een (gebruikt) duozadel kunt vinden, en daar de kofferplaat op fabrieken.
Ik betwijfel of een duozadelbevestiging (sluiting e.d.) sterk genoeg is om de krachten van een goed gevulde topkoffer aan te kunnen.
 
Lijkt me een superfiets, ben me aan het inlezen.
In een test las ik iets over bokkig gedrag onder 3500 toeren. Wat is jullie ervaring hiermee?

En hoe doe je dat met een fiets in deze prijsklasse als je ergens naar toe gaat en parkeert? Laat je hem weleens ergens buiten staan? En tijdens vakanties? Altijd binnen?
Lijkt me dat je er nooit echt gerust op bent als je hem ergens neerzet of hij er nog staat als je terugkomt. Altijd en overal aan de ketting?
 
Terug
Bovenaan Onderaan