Helm suggesties tot 250 euro

Disker

Die hard MF'er
Donateur
26 apr 2015
756
990
Beste,

Ik rijd nu een aantal jaren met mijn HJC IS17 helm. Het is nu tijd voor iets anders, gezien de motorbeurs er weer aan komt en ik van mijn lokale motorboeren acties door de bus krijg is het tijd voor een nieuwe helm.

Mijn IS17 heeft altijd goed volstaan, comfortabel, niet te warm, geluid was okay (rij altijd met oordoppen) en lekker comfortabel, gewicht is goed maar het mag wel wat lichter (zeker niet zwaarder)
Zonnen vizier was zeer handig, maar wat ik vooral prettig vond was de snelle kindband click/systeem (hoe dat ook mag heten :P )

Zijn er leuke helmen met deze eigenschappen of een leuke upgrade voor deze prijs? Of ben ik toe aan dezelfde helm, heb wel gezien dat deze in productie zijn sinds 2013.

Graag wil ik wat suggesties zodat ik deze kan passen en beoordelen, dit wordt mijn tweede helm dus vandaar dat ik wat suggesties zoek om uit te proberen.

Heb zelf de HJC FG/ST en de Nolan N87 op het oog. Budget licht rond de 250,00 euro

Bedankt alvast :]
 
Shoppen bij Termaat in Nijmegen....waar je in alle rust een helm kan uitproberen met de adviezen vd verkopers....of binnenkort Utrecht motorbeursdagen.
 
Ik heb zelf de Shoei QWest vorig jaar (opnieuw) gekocht.

Deze is inmiddels vervangen door een nieuwer model waardoor die nog maar €250 kostte (normale prijs rond de 400 -500)


Ik heb deze wederom gekocht omdat ik een RPHA 11 had gekocht ter vervanging van mijn oude Qwest. Een aantal dingen stoorde mij dusdanig veel aan die HJC dat ik mijn oude helm weer terug gekocht heb (mede omdat die inmiddels niet meer zo duur was!)

Het is wel een helm uit een hogere prijsklasse (wat die nu dus niet meer kost) :)
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik rijd nu een aantal jaren met mijn HJC IS17 helm. Het is nu tijd voor iets anders, gezien de motorbeurs er weer aan komt en ik van mijn lokale motorboeren acties door de bus krijg is het tijd voor een nieuwe helm.

Mijn IS17 heeft altijd goed volstaan, comfortabel, niet te warm, geluid was okay (rij altijd met oordoppen) en lekker comfortabel, gewicht is goed maar het mag wel wat lichter (zeker niet zwaarder)
Zonnen vizier was zeer handig, maar wat ik vooral prettig vond was de snelle kindband click/systeem (hoe dat ook mag heten :P )

Zijn er leuke helmen met deze eigenschappen of een leuke upgrade voor deze prijs? Of ben ik toe aan dezelfde helm, heb wel gezien dat deze in productie zijn sinds 2013.

Graag wil ik wat suggesties zodat ik deze kan passen en beoordelen, dit wordt mijn tweede helm dus vandaar dat ik wat suggesties zoek om uit te proberen.

Heb zelf de HJC FG/ST en de Nolan N87 op het oog. Budget licht rond de 250,00 euro

Bedankt alvast :]
Zoals je het nu stelt, heeft de Nolan (voor mij) al een paar streepjes voor!
Laatste Moto-plus werd de N87 genoemd als testwinnaar voor helmen tot €250.
Daarnaast rijd ik al een paar jaar met Nolan, dat bevalt me prima en daarom hoef ik eigenlijk al niet eens een ander merk meer. Ik ga er voor kijken................
 
Vorig jaar op de motorbeurs heb ik een HJC FG/ST voor 189 euro gekocht. Zeker wanneer je weet dat de vorm van de helm past bij je hoofd, zeker het afwegen waard.
 
Zoals je het nu stelt, heeft de Nolan (voor mij) al een paar streepjes voor!
Laatste Moto-plus werd de N87 genoemd als testwinnaar voor helmen tot €250.
Daarnaast rijd ik al een paar jaar met Nolan, dat bevalt me prima en daarom hoef ik eigenlijk al niet eens een ander merk meer. Ik ga er voor kijken................
:^

Ik hoop wel dat het vizier optisch nu wat beter is dan bij de (voortreffelijk zittende) N85.
Daar was ik altijd tevreden over totdat ik een X-Lite 802RR uit dezelfde fabriek probeerde.
Minder vervorming van het blikveld.

Die X-lite heb ik helaas afgeschreven drie weken geleden (ondertitel) dus heel waarschijnlijk ga ik ook voor de N87 zodra ik lichamelijk en financieel hersteld ben. :Y
 
Ook bij een budget van € 250,- geldt: passen.
Ik heb zelf een hoofd waar HJC goed op past en mij pasten de helmen van Bayard ook goed. Dat is het eigen merk van MotoPort.
 
Zoals je het nu stelt, heeft de Nolan (voor mij) al een paar streepjes voor!
Laatste Moto-plus werd de N87 genoemd als testwinnaar voor helmen tot €250.
Daarnaast rijd ik al een paar jaar met Nolan, dat bevalt me prima en daarom hoef ik eigenlijk al niet eens een ander merk meer. Ik ga er voor kijken................

Heb alleen ergens gelezen dat het kinstuk niet altijd even goed vastzit en men deze soms zelfs kwijtraakt. Maar ga zeker deze proberen tezamen met de FG/ST.


Voor de rest iedereen nogmaals bedankt
 
Kinstuk of gewoon kinband zoals ik die nu heb? Nooit probleem met de sluiting gehad!

Wat ik hierboven wel lees, dat is dat helm goed moet zitten.
3 jaar terug tig helmen gepast, maar pas bij de Nolan kon ik zeggen: YES!!

Tot 20 jaar terug ook altijd Nolans gehad. Voelde als weer thuis komen............
Die zitten MIJ altijd goed. Blijkbaar een Nolan-hoofd (?)
 
Ik heb zelf de Nolan N87 nu een half jaar een ben echt super tevreden met de helm.
Zit lekker, zeer stil, goede ventilatie, zonnevizier werkt echt super en is makkelijk met handschoenen te bedienen.
Pinlock vizier werkt to tegen beslaan en is lekker groot voor een goed zichtveld.
Wat mij betreft, en zeker voor deze prijs, de beste optie.
 
koop iets dat goed past.... Dat lijkt mij het belangrijkst.
Daar wordt de N87 wel bijzonder om geprezen in de testen.
Maar uiteraard is niet ieder hoofd hetzelfde. ;)

Ik ben wel blij met mijn Nolan kop. :+
 
Dan valt mijn tip af voor je.
De HJC PRHA-10

Heerlijke helm (wel met oordoppen, maar dat doe je al.
Heeft alleen geen zonnebril en snel sluiting.
Maar tranparant en/of donker vizier en met dubbel D.

Heb mijn huidige gekocht voor 250,-
(daar de opvolger al uit is)
 
Gewoon passen zou ik zeggen. Ik kwam na van alles gepast te hebben bij Shark uit, maar het kan maar zo zijn dat ie bij jou voor geen meter zit.
 
Eigenlijk zijn dit soort topics onmogelijk.

Iedereen heeft een andere vorm, qua hoofd.
Ik heb bv een arai opgehad, ik weet echt wel dat dat een super merk is, maar mijn vorm is het niet. Ik heb 3 merken gehad, dat is scorpion, hjc en shoei.

Het is een clichés, maar echt de enige tip die hier gegeven kan worden is dat je echt zelf alles moet passen en uitproberen, en neem er de tijd voor.

Ik heb hier wel een keer een lijstje voorbij zien komen waarin stond welke merken welke vormen hadden qua hoofd, mss dat iemand die kan posten.
Als jij hjc hebt nu verwacht ik dus dat arai jou ook niet goed zal zitten.

Succes met je speurtocht iig
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

De pasvorm is 1 onderdeel van het geheel en ja, een bepaalde helm moet wel op jouw hoofd passen.
Zo wilde ik een Schubert en bleek dit niet te kunnen.

Neemt niet weg dat een prijs \ kwaliteitsbeoordeling veel breder is.

Men kan aangeven of een bepaalde helm (voor hen dan, want dit is ook persoonlijk) veel windruis produceert.

Of het pinlock goed werkt of juiste klote is. Of een helm zwaar voelt of niet, ventilatie goed of niet, etc. etc.
Verzin het maar....

Zo kan iemand vaak al 90% afstrepen, want er zijn 1000 helmen waardoor je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Het is ook niet zo dat je ze allemaal een week uit kan proberen en blijft toch een som geld voor mening mens.

Dat je niet klakkeloos een helm moet kopen omdat het hier wordt geroepen spreekt wel voor zich toch?

Wel is misschien belangrijk dit goed te beseffen!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips iedereen.

Ben zelf voor de HJC FG/ST gegaan. Bevalt goed en voor een leuke prijs kunnen meenemen.

Moet helaas morgen wel terug want het vizier beslaat aan de rechterkant en er komen zelfs druppels vocht vanaf. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Heb ik weer.......
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je pinlock lek is. Kan denk ik vrij simpel verholpen worden.
Sluit je vizier helemaal goed af ?

Volgens mij wel ben er niet zeker van, hoorde ook wat gefluit tijdens het rijden ook op lage snelheid (misschien een kleine opening ergens). Maar ik ga morgen even langs. Hoop dat het de pinlock is want dat is makkelijk te verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan