Helm suggesties tot 250 euro

Disker

Die hard MF'er
Donateur
26 apr 2015
756
990
Beste,

Ik rijd nu een aantal jaren met mijn HJC IS17 helm. Het is nu tijd voor iets anders, gezien de motorbeurs er weer aan komt en ik van mijn lokale motorboeren acties door de bus krijg is het tijd voor een nieuwe helm.

Mijn IS17 heeft altijd goed volstaan, comfortabel, niet te warm, geluid was okay (rij altijd met oordoppen) en lekker comfortabel, gewicht is goed maar het mag wel wat lichter (zeker niet zwaarder)
Zonnen vizier was zeer handig, maar wat ik vooral prettig vond was de snelle kindband click/systeem (hoe dat ook mag heten :P )

Zijn er leuke helmen met deze eigenschappen of een leuke upgrade voor deze prijs? Of ben ik toe aan dezelfde helm, heb wel gezien dat deze in productie zijn sinds 2013.

Graag wil ik wat suggesties zodat ik deze kan passen en beoordelen, dit wordt mijn tweede helm dus vandaar dat ik wat suggesties zoek om uit te proberen.

Heb zelf de HJC FG/ST en de Nolan N87 op het oog. Budget licht rond de 250,00 euro

Bedankt alvast :]
 
Shoppen bij Termaat in Nijmegen....waar je in alle rust een helm kan uitproberen met de adviezen vd verkopers....of binnenkort Utrecht motorbeursdagen.
 
Ik heb zelf de Shoei QWest vorig jaar (opnieuw) gekocht.

Deze is inmiddels vervangen door een nieuwer model waardoor die nog maar €250 kostte (normale prijs rond de 400 -500)


Ik heb deze wederom gekocht omdat ik een RPHA 11 had gekocht ter vervanging van mijn oude Qwest. Een aantal dingen stoorde mij dusdanig veel aan die HJC dat ik mijn oude helm weer terug gekocht heb (mede omdat die inmiddels niet meer zo duur was!)

Het is wel een helm uit een hogere prijsklasse (wat die nu dus niet meer kost) :)
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik rijd nu een aantal jaren met mijn HJC IS17 helm. Het is nu tijd voor iets anders, gezien de motorbeurs er weer aan komt en ik van mijn lokale motorboeren acties door de bus krijg is het tijd voor een nieuwe helm.