VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ik heb toch besloten er niet mee verder te gaan. Moet ook ruimte maken voor mijn grote tuinverbouwing in april en heb nog een vf1000f staan die opgebouwd moet worden en mijn omgebouwde vf1000f verdient ook wat aandacht. Vf500f2 komt te koop met of zonder zijspan. Beiden dus ook los te koop.


Jammer! Wel begrijpelijk, maar had het afgewerkte project wel graag eens gezien
 
^ mooie klusruimte

Ff vraagje, Ik zit al een tijdje te zoeken naar een enigszins betaalbare 4-1 uitlaat voor een VF750. Zou eens willen kijken of die ik pas kan maken onder mijn Sabre.

Heeft er iemand hier iets liggen? staat maakt me niet zoveel uit.

Ik zal eens kijken in de rekken, maar heb nog niet gesorteerd na de verhuizing. Moet het incl. demper zijn of gaat het vooral om de pijpen?
 
Morgen maar eens kijken of ik de HEL leidingen kan monteren.... :-)


OK...... morgen dan :+


IMG-20180211-WA0005.thumb.jpg.0093c872c4d10bfb689e0e28378ab7cb.jpg
 
Ik zal eens kijken in de rekken, maar heb nog niet gesorteerd na de verhuizing. Moet het incl. demper zijn of gaat het vooral om de pijpen?
Ben vooral op zoek naar passende pijpen, een losse demper kan ik er eventueel wel bij zoeken. Als er een passende demper bij zit dan is dat mooi meegenomen. het heeft geen haast verder, maar als je iets tegenkomt hoor ik het graag :t
 
Mooie leidingen Dutch..

Foto 1 - Cockpit overview. Contact aan.. Plusminus 1600rpm.. Voltmeter geeft niets aan?

Stekkertje vergeten aan te sluiten :?
 
Dag allemaal, ik post niet veel hier, maar lees wel continue mee.
Vorig jaar is een kennis van me overleden en hij had een verzameling (project)motoren, waaronder een vf700.
Z'n broer regelt nu de verkoop van de motoren en omdat ze weten dat ik "in de VF's zat", vroeg hij of in interesse heb of iemand weet. Zelf heb ik geen ruimte/tijd voor nog een project dus ik schuif de vraag door.
Hij is zelf totaal geen motorkenner en weet ook amper iets van de VF700F, alleen wat op het kentekenbewijs staat en hij heeft ook geen idee van de waarde. Hij vermoed dat de motor wel compleet is (en de overledene kennende zal dat ook wel). Foto's staan op https://photos.app.goo.gl/L4SJnq5cb2T6UIyH2
Als iemand interesse heeft kan ik de gegevens doorgeven van Jeroen (de broer)
Ik ben zelf het weekend weg, dus reactie van mijn kant kan ff duren
 
Mooie leidingen Dutch..

Foto 1 - Cockpit overview. Contact aan.. Plusminus 1600rpm.. Voltmeter geeft niets aan?

Stekkertje vergeten aan te sluiten :?


Goed gezien jochie.... Geschakelde extra zekeringkasje inderdaad niet aangesloten.


Bij het starten/lopen rookte er iets....

IMAG9752.jpg.a627ac2d672b0adc5a088bf76d7a76d1.jpg


Een lekke benzinekraan, dus ik zoek een pakking... Het is het geklonken deel...
 
Laatst bewerkt:
Knipsel.JPG.5c497b464df0ba980dd6f5ff939d682e.JPG


Wat ik al vreesde, de pakking is geen los partnummer.... Hij lijk uit het "centrale deel" (boven #6).

Ik heb een setje #4, maar daar lekt het niet.....
 
Laatst bewerkt:
Bij diverse RC30-tigs heb ik de benzinekraan gereviseerd. Vaak lekt ook het vacuum gedeelte, maar dat is geen probleem. Daar zijn vaak wel setjes voor.
Als het draaigedeelte lekt zijn er voor oude kranen soms revisie-setjes. Voor o.a. een RC30 gelukkig wel. Wel een zeer riskant werkje, want de kranen zijn er niet meer. Dus stuk is einde verhaal. Gelukkig heb ik al meerdere kranen op die manier gered.

Hier op mijn site kun je een beetje volgen hoe dat gaat.
Je moet de "popnagel" uitboren. Heel voorzichtig M3 tappen etc. Een zeer precies werkte, aangezien er maar weinig "vlees" zit om te boren en te tappen. En de nieuwe viton rubbertjes plaatsen.

Reparatie benzinekraan RC 30. dec. 2014.

Maar nu het goede nieuw: voor jou motor is er ook zo'n setje. VF500 In viton rubber
Ik haal ze uit Engeland bij NRP carbs.

http://www.nrp-carbs.co.uk/shop/index.php?route=product/product&keyword=vf500&product_id=697
 
Laatst bewerkt:
Ach ja NRP..... daar had ik vorig jaar de vacuumrubber vandaan met de "group buy" om zo the 14,50 verzendkosten te delen. Had ik toen ook maar............ maar ja, als hadden komt..... :-)

Afijn, beggars can't be choosers....
 
IMAG9762.thumb.jpg.2f88fa5c60c4c22c5a3be7e7537b3abe.jpg



IMAG9765.thumb.jpg.22ee58b6bd26c8691e4bfb4fc4945a86.jpg



Tank helemaal leeg, de laatste restjes dmv opgerold keukenpapier :-)
Spuit ik er iets in (om corrosie tegen te gaan?)
 
Ik zal eens kijken in de rekken, maar heb nog niet gesorteerd na de verhuizing. Moet het incl. demper zijn of gaat het vooral om de pijpen?

Ik heb nog een collector van een Laser 4-in-1 liggen die weg mag.
Let wel, deze is van een VF750F. Volgens mij past dit niet op een Sabre / Magna ivm de verschillende hoek van de cilinders.

Stuur maar een PB bij interesse.
full
 
De achterste bochten passen geloof ik wel 1 op 1, de voorste moet je idd aanpassen. Jaren geleden ooit een collector aangepast, maar weet niet meer 100% zeker hoe het zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan