Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Frans vertel eens wat meer over je tripjes met de Versys ?
Zijn dat dagjes uit of een heel weekend toeren met zijn tweetjes.
 
Vorig jaar Duitsland geweest en daar ma tot do
Geweest en tripjes gemaakt
En als het mooi weer is gaan we dagjes toeren

Kijk vader optimate met zoon
full
 
Nou nou wat een stilte hier, zeker voor de storm die voorjaar heet. :+
 
Beste,
Ik heb onlangs mijn account geactiveerd en wel om de volgende reden:
Mijn dochter is bezig met haar rijbewijs en is erg weg van de Kawasaki versys 650. Op de een of andere manier heeft ze mij nieuwsgierig gemaakt m.b.t. de Versys en wel de 1000 versie vanaf bj 2015. Ikzelf rijd nu een Honda Pan ST1300. Nu ben ik erg nieuwsgierig of er rijders zijn die eenzelfde ervaring hebben met de ST1300 in tegenstelling tot de Versys 1000.
Oké, het is een compleet andere motor en ja, ik kan een testrit maken (heb ik overigens ook gedaan met mijn vrouw achterop wat erg goed bevallen is) Maar ook de ST bevalt wel.
Wat maakt het verschil? Misschien wel mede motorrijders die ervaring hebben met beide motoren.
Ik hoor het graag
Mvg
Erik
 
Beste,
Ik heb onlangs mijn account geactiveerd en wel om de volgende reden:
Mijn dochter is bezig met haar rijbewijs en is erg weg van de Kawasaki versys 650. Op de een of andere manier heeft ze mij nieuwsgierig gemaakt m.b.t. de Versys en wel de 1000 versie vanaf bj 2015. Ikzelf rijd nu een Honda Pan ST1300. Nu ben ik erg nieuwsgierig of er rijders zijn die eenzelfde ervaring hebben met de ST1300 in tegenstelling tot de Versys 1000.
Oké, het is een compleet andere motor en ja, ik kan een testrit maken (heb ik overigens ook gedaan met mijn vrouw achterop wat erg goed bevallen is) Maar ook de ST bevalt wel.
Wat maakt het verschil? Misschien wel mede motorrijders die ervaring hebben met beide motoren.
Ik hoor het graag
Mvg
Erik
niet te vergelijken Honda Pan ST1300 en versys 1000 totaal anders denk ik.
ik kom van een yamaha xjr1300 af en dan is de versys 1000 beter minder wind :]

fvhesm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Is ook een lastig vergelijk, vandaar ook mijn vraag of er motorrijders zijn die voor eenzelfde dilemma gestaan hebben. De Pan rijdt fijn maar het sturen met de Kawa is echt super te noemen. Zelfs met 2 personen op de kawa lijkt het wel of er niemand achterop zit. (je zou bijna denken dat ik de keuze al gemaakt heb :) ) maar ik zit nog erg in dubio, vandaar. Wat me ook opviel is het onderhoud wat frequenter is dan bij de Pan. Zo ook zit er een ketting op ipv Cardan. Had gehoopt dat Kawa eerder voor een Cardan zou gaan, helaas. Als je kijkt naar de R1200GS van BMW dan zit daar wel een cardan op, maar de BMW is geen optie. Dit ivm de vele problemen die BMW kent op electronisch gebied.
Dus..... allerlei mitsen en maren duss
 
Als je kijkt naar de R1200GS van BMW dan zit daar wel een cardan op, maar de BMW is geen optie. Dit ivm de vele problemen die BMW kent op electronisch gebied.
Dus..... allerlei mitsen en maren duss

Ik stond laatst te kijken bij zo'n apparaat in Uithoorn, de trotse eigenaar kwam aanlopen en zei "Mooi he" waarop ik antwoorde "Nee NIET echt", daar schrok de beste man van. We kunnen niet allemaal dezelfde motor gaan rijden gooide ik er maar achteraan, hij moest lachen en vroeg wat ik had. Ik denk dat je de Kawasaki Versys 1000 en BMW R1200GS niet direct 1 op 1 moet vergelijken.

Wat je zegt over een duo passagier op de Versys 1000 is waar, als die goed mee werkt is het net of er niemand achterop zit. :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Erik,

Blijft lastig vergelijken, denk dat beide fietsen voor en tegens hebben.

Een objectief antwoord zal lastig worden in een topic gericht op de versys 1000.

In dat kader zal je misschien op het Engelse forum dezelfde voorliefde voor de meest versatile fiets die ik tot nu toe gereden heb vinden. Maar daar zijn meerdere die ervaring hebben met jouw fiets.

Een zoekfunctie met st1300 levert de volgende topics op, ik zou daar eens gaan grasduinen:

https://www.versys1000.com/index.ph...0xe8pKRcb7lla4N2fIi1z5P8_jdhlvwreiqKu-wHBcTbi
 
...........Wat me ook opviel is het onderhoud wat frequenter is dan bij de Pan.
Dus..... allerlei mitsen en maren duss

Kawa heeft op veel modellen de onderhoudsbeurten op 6000km staan, dit omdat veel mensen niet(veel) meer rijden als 6000km per jaar.
Rij je meer per jaar, is dit ook meestal geen probleem om olie langer te rijden, die gaat gemakkelijk veel langer mee :Y

Dus komt de motor ca. 1 x per jaar voor (klein) onderhoud (bij de dealer) binnen om ff alles te controleren.(bijv. ook ff controleren of de remzuigers nog "los" zijn e.d)

Bij een groot aantal motoren is de interval naar 12.000 of 15.000km gegaan, wat bij veel mensen neerkomt op 1 x in de 2 of zelf 2,5-3 jaar binnen komen.

Echter moet de motorolie bij lange stilstand eigenlijk vervangen worden omdat er nogal wat benzine resten, met bijbehorende toevoegingen in de olie komt en deze daardoor verslechterd,en dit niet goed is voor het "interieur" van het blok :N :N

Dus ook bij weinig km's maken dien je in de winter ook olie te verversen. :Y
 
Zal dat de reden zijn? Dat de meeste mensen niet meer dan 5k per jaar maken? Lijkt mij een rare reden. :P

Als je die gedachte namelijk doortrekt worden dus met Triumphs en Yamaha's meer km's per jaar gemaakt dan met Kawasaki? . De techniek is gewoon goed van de Kawa's. Dus ik ga er vanuit dat het meer een commerciële reden is. (of indekken O-) )

Er zijn heel veel mensen die veeel meer km's maken, ook met een Kawasaki. :]
 
Zal dat de reden zijn? Dat de meeste mensen niet meer dan 5k per jaar maken? Lijkt mij een rare reden. :P

Als je die gedachte namelijk doortrekt worden dus met Triumphs en Yamaha's meer km's per jaar gemaakt dan met Kawasaki? . De techniek is gewoon goed van de Kawa's. Dus ik ga er vanuit dat het meer een commerciële reden is. (of indekken O-) )

Er zijn heel veel mensen die veeel meer km's maken, ook met een Kawasaki. :]

Toevallig stond er in de laatste editie van Motoplus een vergelijkingstest met de Z1000SX, BMW S1000XR en de KTM 1290 Adventure.

Daar stond het verhaal wat ik omschreef ongeveer met die woorden in. :Y
Dus het komt niet van mijn eigen fantasie :N
 
Nee hoor, ik zeg niet dat het gefantaseerd is door jou :P

Ik vind het alleen een rare reden van Kawasaki om om de 6000 km de olie te wisselen waar je bij andere merken om de 10 of 12000 km dat moet doen.

Kawasaki is best een sterk merk wat niet alleen motoren maakt en dus ook de techniek zo kunnen maken dat je die km-stand aan kan/mag houden. Zet anders in de voorwaarden: olie wisselen om de 10000km OF bij minder km's: elk jaar.

Dat dus :t
 
andere vraag: kan iemand met een Akra-uitlaat hier eens een foto neerkwakken vanaf de achterkant van de Versys genomen? Ik wil namelijk weten of de Akra smaller is dan de standaard schoorsteen.

Een van de redenen (naast sound en looks) om de originele uitlaat te vervangen is dat de Versys aan de rechter achterkant wat smaller moet worden i.v.m. makkelijker uit de poort rijden thuis. Als dat namelijk niet zo is hoef ik niet zoveel geld uit geven voor een vervangende uitlaat O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan