Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Geen idee wat beste optie is, ik zou nieuwe aansluiting met relais maken. Heb zelf ook dergelijke lampen liggen. Hoe monteer jij ze?
Ik denk aan mijn engine bars. Prima buizen en dan zitten die angel eyes mooi een eind van de gewone verlichting af. Ik denk dat dat de zichtbaarheid ook wel verhoogt.
 
Hallo mede tiger rijders,

Heb sinds vorig jaar een Tiger 800xc MY2012.
Na het lezen van het een denk ik dat alle Tiger uitgerust zijn met een stekkertje voor de handvatverwarming.
Waar kan ik dit stekkertje vinden?

Wil waarschijnlijk universele handvatverwarming kopen (Daytona of Oxford oid).
Is deze universele HVV ook aan te sluiten op deze stekker?

Alvast bedankt!
 
Ik heb zelf de HVV van oxford, en die is op d.m.v. de bijgeleverde kabels op de accu aangesloten.
Zit regelaar bij die aan het stuur is bevestigd en makkelijk tijdens het rijden bediend kan worden.
 
Heb de nieuwe Tiger in Marokko kunnen rijden. Erg fijne bike, wel wat duurder dan voorheen. Wat waren de hoogtepunten voor mij?

- Motor voelbaar beter, agieler, zeker met de vernieuwde 1e versnelling
- Veel betere sound
- Zeer goede windbescherming en "on-the-fry" verstelbaar windscherm (met 1 hand, tijdens het rijden!)
- Brembo remmen
- TFT scherm
- Full LED lights (bepaalde modellen)


Wat krijg je NIET meer op de topmodellen:
- TPMS
- Voorbereiding voor koffers (nu los kopen)

Gaaf ding en erg compleet :)
 
Heeft iemand al de Nederlandse prijzen voor de Tiger 800 new serie al gespot? Ben benieuwd hoeveel meer de XCA gaat kosten tov het huidige model.
 
Prijzen staan op de triumph-site als je doorklikt op de nieuwe tiger 800 staan de prijzen er ook bij.

XR 12.900
XRX 14.550
XRT 16.250
XCx 15.350
XCa 16.750
 
Ik heb zelf de HVV van oxford, en die is op d.m.v. de bijgeleverde kabels op de accu aangesloten.
Zit regelaar bij die aan het stuur is bevestigd en makkelijk tijdens het rijden bediend kan worden.

Er zijn verschillende types verkrijgbaar van Oxford, weet jij toevallig nog welke jij hebt?
Heb je dit zelf gemonteerd? Was dat lastig?
 
Er zijn verschillende types verkrijgbaar van Oxford, weet jij toevallig nog welke jij hebt?
Heb je dit zelf gemonteerd? Was dat lastig?

Welke variant ik precies heb weet ik niet meer, maar ik gok erop dat het de adventure variant is. Het verschil zit 'm volgens mijn idee alleen in het profiel van de handvatten.

nl_1.png


En de montage op zich is niet zo heel moeilijk, al vond ik wel dat de bekabeling net te kort was om één en ander netjes weg te werken. Heb om deze reden dus wat draden verlengt.
 
Hoi Allemaal,

Een nieuwe tiger rijder erbij. Sinds 2 weken eigenaar van deze fiets. Afgelopen zaterdag voor het eerst flink gereden en wat een fijne machine. Ik kom van een Honda NVT 700 af. Ik ga de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken en jaarlijks een weekendje sturen in het Moezel gebied.

full
 
Hoi Allemaal,

Een nieuwe tiger rijder erbij. Sinds 2 weken eigenaar van deze fiets. Afgelopen zaterdag voor het eerst flink gereden en wat een fijne machine. Ik kom van een Honda NVT 700 af. Ik ga de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken en jaarlijks een weekendje sturen in het Moezel gebied.

[afbeelding]
Hele mooie fiets! En mooi compleet uitgerust ook. Een setje mistlampen zou hem helemaal af maken ;)
Ik heb dit jaar nog geen meter gereden, en ik vind het nu ook veeel te koud (ja, ik geef het toe, ik ben een verwende mooiweerrijder). Veel veilige km's gewenst!
 
Hele mooie fiets! En mooi compleet uitgerust ook. Een setje mistlampen zou hem helemaal af maken ;)
Ik heb dit jaar nog geen meter gereden, en ik vind het nu ook veeel te koud (ja, ik geef het toe, ik ben een verwende mooiweerrijder). Veel veilige km's gewenst!

Tnx, Mistlampen wil ik inderdaad nog. Maar die originele vind ik erg duur. Eerste uitgaven zullen handvatverwarming en een OSCO ketting smeer systeem zijn.

Vraagje voor de XC rijders. Wat nemen jullie mee op een weekend weg naar het buitenland om banden te repareren/vervangen? Bandenreparatieset, spuitbus of de full monty (binnenbanden, banden lichters, mini compressor en andere tools)?

Zelf zit ik er aan te denken om zelf binnenbanden mee te nemen en dan de ANWB te bellen mocht er lek gereden worden.
 
Ik heb een setje binnenbanden en een schuimbusje. Dan kan een (plaatselijke) bandenboer er een andere binnenband in zetten.
 
Tnx, Mistlampen wil ik inderdaad nog. Maar die originele vind ik erg duur.
Die zijn ook erg duur, maar het doet maar even pijn :Y . Ik heb nog geen andere aftermarket mistlampen gezien behalve van Touratech met dezelfde uitstraling.
Tip: koop ze rechtsreeks in Engeland. Door de gunstige pond goedkoper dan in Nederland.

World of Triumph
 
Hoi Allemaal,

Een nieuwe tiger rijder erbij. Sinds 2 weken eigenaar van deze fiets. Afgelopen zaterdag voor het eerst flink gereden en wat een fijne machine. Ik kom van een Honda NVT 700 af. Ik ga de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken en jaarlijks een weekendje sturen in het Moezel gebied.

[afbeelding]
Hee j-lo, welkom! Hoe kom jij aan mijn motor :?

*O* :+
 
Laatst bewerkt:
In het kader van "niet omdat het moet maar omdat het kan" wordt mijn tiger 800 uit 2011 ingeruild voor een...... Tiger 800 XRX 2018 *O* *O* *O* *O* .
Verwachte levering is half april!
 
Hoi Allemaal,

Een nieuwe tiger rijder erbij. Sinds 2 weken eigenaar van deze fiets. Afgelopen zaterdag voor het eerst flink gereden en wat een fijne machine. Ik kom van een Honda NVT 700 af. Ik ga de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken en jaarlijks een weekendje sturen in het Moezel gebied.

[afbeelding]
Mooie fiets. I.d.d. heerlijk om mee te sturen in het Moezelgebied. Wet ik uit eigen ervaring. :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan