Het heen-en-weer in de Pyreneeën 2018

In principe wilde ik het wandelen beperken tot van de tent naar het toiletgebouw en terug :+

Dat is nu juist zo jammer!
Zie je vaker dat motorrijders niet verder dan 25m van hun motor vandaan komen.
Op de motor is heel veel moois te zien, maar soms moet je echt de 'bush' in, om prachtplekken te bereiken.
Daarom is het lopen dan niet erg! :9

Ik denk nog aan mijn bezoek aan de top van de Etna, of als genoemd de Ruta del Cares.
In Cares kwam ik terug bij de motor dat de laarzen bijna uit elkaar vielen. Helaas zijn veel flut-motor-laarzen dus niet bestand om iets verder mee te lopen dan tussen de pomp en de kassa. Daarom heb ik nu Daytona's gekocht, wel geschikt om een eind op te lopen. Kunnen evt. ook nog verzoold worden. :t
 
de parkeerplaats is niet bewaakt, en is gratis.
ik had het idee dat de motoren daar prima veilig staan.

inderdaad als je gaat wandelen zie je zoveel meer.

De Congost Mont Rebei is de meest indrukwekkende natuurgeweld wat ik ooit gezien heb!
ik ben zelf ook niet zon overtuigde wandelaar, en dit is prima te doen. in 2,3 uur zie je echt veel.

ik rij zelf met proarmy boots, die zijn geweldig op de motor en lopen ook nog eens prima.
 
Lopend zie je meer, daar ben ik wel van overtuigd. Maar de bochtjes zijn zo saai.


Mwa ik heb wel eens vele (vele) kilometers door een offroad landschap getokkeld met m'n KLX450 en ik zeg je dat ik dat te voet niet had kunnen doen
 
soms blijk je ergens vlak langs te zijn gereden

full
 
Lopend zie je meer, daar ben ik wel van overtuigd. Maar de bochtjes zijn zo saai.

ik vermoed dat je de fotos niet goed bekeken hebt...

die wandelroute Mont Rebei is een uit de rotsen uitgehakte wandelroute, op sommige plekken niet meer een meter breed, zonder railing, op een paar honderd meter hoogte.
gelukkig hebben ze in de rotswand een metalen rail gemaakt, waar je je aan vast kan houden.


ehhh saai is het laatste woord wat in mij op komt!!
 
Precies zoals je het zegt: Een 'wandelroute'.

Op sommige plekken niet meer dan 1 meter, zonder railing op paar 100m hoogte............
Man, man, als je ooit ECHT in de bergen bent geweest, dan zie je dit pad als een 4-baans autobaan!
Trouwens, hoger in de bergen is er meestal geen pad. Als je geluk hebt zijn er cairns. (steenmannetjes)

Meer op hoogte in de bergen wordt het meestal erger. Gezien volwassen kerels trillend als een mietje.....
Bijv. een man die in een aan-elkaar-verbonden groep klom. Midden in de groep zat er 1 die zich van angst hevig vasthield aan een rots en echt niet meer van zijn plek te krijgen was. De gids die steeds rondom hem heen ging om zijn handen en voeten 1 voor 1 op de volgende plek te zetten. Je zal maar vastzitten aan zo'n mafkees. Als die valt neemt ie jou nog mee de diepte in...... Brrrrrr

Daarom klim ik het liefst alleen. Enkel op gletschers gekoppeld lopen ivm crevasses.(spleten)
 
Voor iemand het verkeerde idee krijgt; dit topic gaat over een MOTORTOERTOCHT



:+
 
Oelala da's een goede tip


Het is alweer een tijdje stil hier!

Na de tip Route des cols en het gegeven dat de motoren die kant op transporteren nog niet zo makkelijk is heb ik besloten het plan iets aan te passen. Ik zal het in de startpost bijwerken maar in het kort komt het erop neer dat we "gewoon" naar de start van Route des cols rijden en als we aan de andere kant zijn weer terug.

Tijd ook dat we een deelnemrslijst gaan maken.... oh en een keer meeten?
 
Goede aanpassing, ben ik blij mee :)

Meeten? Ja graag.

Terug via Mont Ventoux en Combe Laval? Of nog een stuk RdGA er in? Ik ga vanavond eens achter MyRouteApp zitten
 
Wow, 1000km heen. Dat betekend voor mij 1300km heen. Met pauzes (tanken, eten, pissen, enz.) uurtje of 15, 16. Daar moet ik nog ff over nadenken maar ik blijf geïnteresseerd totdat de definitieve plannen duidelijk zijn :Y
 
Dag 5 (naar Etienne en Judith) kun je een hele mooie route van maken maar dan heb je er wel twee dagen voor nodig. Ik kom met een beetje klikken op de groene weggetjes op de Michelin kaart op 570km / 11:20
full
 
Dan kom je op zaterdag bij la Mouche aan, moet het rondje Ballon vervallen - het is daar toch altijd mistig }) - en dan ben je alsnog zondag thuis.

(als iemand meer interesse heeft in de routes: ff vriendjes worden op MyRouteApp)
 
Als het me agendatechnisch gaat lukken om erbij te zijn zal ik de heen- en de terugweg sowieso zo snel mogelijk willen doen (wil niet zeggen dat dat ook de plannen moeten zijn voor de rest). Om het niet veel langer te laten worden dan een week.
 
Ik doe de heenweg ook liever in twee dagen. Vrijdag weg dan.


Overweging zou kunnen zijn om het dagje Le Grand Ballon (dus twee dagen Jos (La Mouche) te skippen en in te zetten voor de heenreis?

[edit]of sowieso wat schuiven met afstanden per dag, er zitten pussy dagen bij. Overigens wil ik geen campings plannen dus kan het best zijn dat we op een dag anderhalve dag doen. Je moet ook een beetje de vrijheid hebben toch?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die twee dagen La Mouche is je enige keuze die ik eigenlijk niet snap. Of in ieder geval zelf niet zou maken. Ik had die tweede dag al ingezet om op het gemakje bij Etienne te komen.

Ik denk dat het het beste is om een plek af te spreken waar we zondagmorgen vertrekken, dan kunnen mensen met verschillende voorkeuren verschillende keuzes maken over de heenreis.
 
Die twee dagen La Mouche is je enige keuze die ik eigenlijk niet snap. Of in ieder geval zelf niet zou maken. Ik had die tweede dag al ingezet om op het gemakje bij Etienne te komen.

Ik denk dat het het beste is om een plek af te spreken waar we zondagmorgen vertrekken, dan kunnen mensen met verschillende voorkeuren verschillende keuzes maken over de heenreis.


Waarom zou je dat niet doen? Le Grand Ballon / Vogezen zie je niet vaak bij mooi weer dus zodoende. En die dag was "over" in de planning want dat ik de heenreis in één dag wilde doen dat staat daar los van.

Qua opsplitsen daar ben ik minder voor; ik ben toch echt een groepsdier en hou graag de groep bijeen; bij jou zit dat wat anders weet ik nog en dat is prima hoor, ik wil niemand wat opleggen.
 
Dat opsplitsen daar gaan wij het nooit over eens worden inderdaad *D Misschien moet ik het niet brengen als opsplitsen maar als het in de Pyreneeën samenvoegen van meerdere groepen? ;) _O-

Waarom ik niet twee nachten bij La Mouche zou stoppen? Omdat het een trip naar de Pyreneeën is. Dan blijf ik liever ergens daar wat langer hangen, La Mouche kom je "altijd" langs.
 
Hansss bedoelt (voor de msensen die hier minder van op de hoogte zijn):

www.motovacances.nl

Een schitterend gebied!!!

Per 1 juli van dit jaar zijn Etienne en Judith de nieuwe eigenaren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan