Yamaha R1 100pk / 150pk??

Rick.^

Die hard MF'er
23 feb 2014
547
15
Zwolle
Hallo Allemaal.

ik zit nogal met een vraagje

ik heb laast kenteken check gedaan van mijn Yamaha R1 uit 1998
op RDW zag ik eerste afgifte Nederland 06-05-2005. en 72kw

dit komt uit op zo +/- 100pk

nu heb ik frame nummer gecheckt en blijkt het een import te zijn uit Duitsland ( hoogwaarschijnluk )
ik heb gelezen dat ze in Duitsland een regeling hebben van 100pk omdat dan de verzekering goedkoper
blijkt te zijn.

nu gaat mijn R1 morgen op de testbank
maar stel hij staat op 100pk dan wil k natuurlijk de begrenzers eruit halen
waardoor die weer vol vermogen staat en dan ook weer ga omkeuren bij het RDW.

Alvast bedankt.
 
Niet alleen in Duitsland,ook in Frankrijk.En als hij al zo lang in NL is dan zal
de eventuele begrenzer er zeer waarschijnlijk al lang uit zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat verschil voel je toch wel mag ik hopen?

Heb zelf ook 3 1998ers gehad en dat waren echt beesten. Vanaf 9500 rpm was het alsof je van achteren door een TGV werd aangereden.


100 of 150 pk scheelt nogal wat, als je dat verschil niet voelt maakt het ook niet uit voor je of hij 100 pk heeft of niet
 
Laatst bewerkt:
ik weet dat 100pk's r1 de 250 nog reden,
ik ben benieuwd hoeveel pk die nou exact heb,

als die 150pktjes heb word die weer omgekeurd

verschil voelen is een goeie,
maar heb nog niet op een andere fiets gereden vol vermogen dan me r1 :X
 
ik weet dat 100pk's r1 de 250 nog reden,
ik ben benieuwd hoeveel pk die nou exact heb,

als die 150pktjes heb word die weer omgekeurd

verschil voelen is een goeie,
maar heb nog niet op een andere fiets gereden vol vermogen dan me r1 :X

Tja daar kom je pas achter na een testbank run,als je geluk heb valt het mee,maar
het kan ook vies tegenvallen,ligt aan de staat van het motorblok,sinds 98 kunnen er wat paarden weggerend zijn . ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal.

ik zit nogal met een vraagje

ik heb laast kenteken check gedaan van mijn Yamaha R1 uit 1998
op RDW zag ik eerste afgifte Nederland 06-05-2005. en 72kw

dit komt uit op zo +/- 100pk

nu heb ik frame nummer gecheckt en blijkt het een import te zijn uit Duitsland ( hoogwaarschijnluk )
ik heb gelezen dat ze in Duitsland een regeling hebben van 100pk omdat dan de verzekering goedkoper
blijkt te zijn.

nu gaat mijn R1 morgen op de testbank
maar stel hij staat op 100pk dan wil k natuurlijk de begrenzers eruit halen
waardoor die weer vol vermogen staat en dan ook weer ga omkeuren bij het RDW.

Alvast bedankt.
Graag gedaan.

Ik zie alleen geen vraag :?
 
@TS

Het verbaast me dat je niet vanaf het begin weet, dat jouw motor een importfiets is en dat je daar nu pas achter komt. Ook 100 of 150pk moet je toch wel al eens hebben gemerkt?

Mijn fiets komt uit Japan, maar is ook op de weg gezet in Japan. Daar is een wettelijke max snelheid van 180 met daarbij een rode SPEED-lamp als je toch te snel dreigt te gaan.
Mijn teller gaat ook maar tot 180. Als ik nu gas vol open draai staat de wijzer tegen de achterkant van de 'NUL'. Mijn GPS geeft dan aan hoe snel ie werkelijk rijdt. (in Duitsland)
Al die begrenzing is er bij mij al lang uit zoals je zult begrijpen..............
 
@TS

Het verbaast me dat je niet vanaf het begin weet, dat jouw motor een importfiets is en dat je daar nu pas achter komt. Ook 100 of 150pk moet je toch wel al eens hebben gemerkt?

Mijn fiets komt uit Japan, maar is ook op de weg gezet in Japan. Daar is een wettelijke max snelheid van 180 met daarbij een rode SPEED-lamp als je toch te snel dreigt te gaan.
Mijn teller gaat ook maar tot 180. Als ik nu gas vol open draai staat de wijzer tegen de achterkant van de 'NUL'. Mijn GPS geeft dan aan hoe snel ie werkelijk rijdt. (in Duitsland)
Al die begrenzing is er bij mij al lang uit zoals je zult begrijpen..............

Een lamp gaat branden? Hij is niet begrenst?
Ik heb een FZR250, en die heeft een begrenzer geloof ik, ik heb er nog nooit echt op gereden, alleen uit elkaar gehaald.
Een maat van me had een Mitsubishi Evolution, grijze import uit Japan, die ging bij vol uit accelereren vol in de bergrenzer..
 
... ik heb zelf een (import) duc SF1098, 155pk fabrieksopgave maar 72KW/100PK op kenteken. In 2016 is hij ingevoerd maar nederland en uiteraard op vol vermogen plus beetje extra gezet. 160PK op testbank.
Ik wilde dit ook op het kenteken laten zetten maar...

1: gratis veranderen kan door verklaring Ducati dat hij niet meer begrensd is, deze verklaring naar RDW en dan word het kostenloos veranderd.

2: als dit niet mogelijk is, motor laten keuren bij RDW in Lelystad. Na ja, vanuit zuid limburg..pff
en hogere kosten volgens RDW

Dus..laat maar zo als hij is :)
 
Een lamp gaat branden? Hij is niet begrenst?
Ik heb een FZR250, en die heeft een begrenzer geloof ik, ik heb er nog nooit echt op gereden, alleen uit elkaar gehaald.
Een maat van me had een Mitsubishi Evolution, grijze import uit Japan, die ging bij vol uit accelereren vol in de bergrenzer..
Ozzie 😋
De 100pk begrenzer heeft hij het over (geen toerental) en een waarschuwingslampje dat bij 180km/u rood knippert 😉
 
Dat verschil voel je toch wel mag ik hopen?

Heb zelf ook 3 1998ers gehad en dat waren echt beesten. Vanaf 9500 rpm was het alsof je van achteren door een TGV werd aangereden.


100 of 150 pk scheelt nogal wat, als je dat verschil niet voelt maakt het ook niet uit voor je of hij 100 pk heeft of niet
:^ Hiermee is weer eens aangetoond dat PK's voornamelijk voor aan de bar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan