Motorvakantie: hoe te beginnen?

Eten in een Duits restaurant.................

Vorig jaar met een maat naar de Harz geweest.
Ineens moest ie toch eerder naar huis vanwege werk. Ik wilde mijn voorjaarsvakantie daarvoor niet inkorten. Uiteindelijk kwam ik in een hotel in Hahnenklee zonder eetmogelijkheid.
Overdag de Harz en omstreken rondgetoerd. Ook vanwege de extreem veel regen een dag de mijn in Goslar bezocht. Onder de grond was het iig droog. 's Avonds eten in naburige resto's. Ik had alles wat iets leek in het dorp al gehad, totdat ik de laatste dag besloot dan maar het Duitse restaurant te bezoeken. Je kent dat wel, met van die herten-geweien aan de muur. Mijn conclusie was toen dat dat toch wel de beste eten was die week.

Had ik maar eerder besloten Duits te gaan eten ..................

Ik herken het echt helemaal niet dat Duitse resto's niet hygiënisch zouden zijn. Dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Ik heb 't een keer hier vlak bij huis gehad! Meestal heb ik prima Duits gegeten voor een redelijk bedrag. Ja, ja, soms is het wel een beetje oubollig, 'aber daβ gehört dazu!'
 
Eten in een Duits restaurant.................

Vorig jaar met een maat naar de Harz geweest.
Ineens moest ie toch eerder naar huis vanwege werk. Ik wilde mijn voorjaarsvakantie daarvoor niet inkorten. Uiteindelijk kwam ik in een hotel in Hahnenklee zonder eetmogelijkheid.
Overdag de Harz en omstreken rondgetoerd. Ook vanwege de extreem veel regen een dag de mijn in Goslar bezocht. Onder de grond was het iig droog. 's Avonds eten in naburige resto's. Ik had alles wat iets leek in het dorp al gehad, totdat ik de laatste dag besloot dan maar het Duitse restaurant te bezoeken. Je kent dat wel, met van die herten-geweien aan de muur. Mijn conclusie was toen dat dat toch wel de beste eten was die week.

Had ik maar eerder besloten Duits te gaan eten ..................

Ik herken het echt helemaal niet dat Duitse resto's niet hygiënisch zouden zijn. Dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Ik heb 't een keer hier vlak bij huis gehad! Meestal heb ik prima Duits gegeten voor een redelijk bedrag. Ja, ja, soms is het wel een beetje oubollig, 'aber daβ gehört dazu!'


Fischer in Sankt-Andreasberg al eens bezocht? :9~ :9~
 
Laatst bewerkt:
Je bedoeld toch niet dat je "normaal" naar een pizzeria of Mc Donalds gaat? Het zijn juist de Duitse restaurants met hertengewei die je moet hebben. Kunnen we in Nederland nog een hoop van leren......
 
@ Lieke

Nieuw laarzen . ik heb echt alles al gehad kwa laarzen ben twee jaar gelden voor daytona gegaan wat heb ik een spijt dat ik dat merk niet eerder gekocht heb.
Aanschaf niet goedkoop levensduur zeeeeeeeeeeeeer lang en het zit fijn dat wil je niet weten.
 
@ Lieke

Nieuw laarzen . ik heb echt alles al gehad kwa laarzen ben twee jaar gelden voor daytona gegaan wat heb ik een spijt dat ik dat merk niet eerder gekocht heb.
Aanschaf niet goedkoop levensduur zeeeeeeeeeeeeer lang en het zit fijn dat wil je niet weten.
Daytona is voor klompvoeten, Alpinestars meer voor de elegante voetjes. Ik heb ze beide, en de Alpinestars zitten beter. :P
 
Je bedoeld toch niet dat je "normaal" naar een pizzeria of Mc Donalds gaat? Het zijn juist de Duitse restaurants met hertengewei die je moet hebben. Kunnen we in Nederland nog een hoop van leren......
Hertengewei.......dan moet je aardige maalstenen hebben....
Doe mij maar reeruggetje 8-)
 
Qua bagage zweer ik bij koffers. Leuk die tassen maar je ritst ze zo open, vind het toch een prettig idee dat de boel op slot zit. Mijn Hepco en Beckers zijn ook supereenvoudig te verwijderen, ideaal bij overnachtingen in steden waar de motor op straat staat geparkeerd.
 
Je bedoeld toch niet dat je "normaal" naar een pizzeria of Mc Donalds gaat? Het zijn juist de Duitse restaurants met hertengewei die je moet hebben. Kunnen we in Nederland nog een hoop van leren......

Nee hoor, gewoon met de geweien aan de muur enzo... Maar er gaat zo ontzettend veel boter en room door die gerechten lijkt wel, daar is mijn buik niet zo goed in...

Ik ga de bagagerol van mijn vriend eens proberen op mijn motor te sjorren, eens kijken of dat iets voor me is. Het klinkt wel ideaal: niet duur en je kunt er goed wat spullen in proppen.

Laarzen van Daytona heb ik laatst eens aangetrokken in een winkel. Met van die extra dikke zolen, charmant is inderdaad anders, maar dat zou me net de centimeters geven om met platte voeten aan de grond te kunnen. Ik wilde ze bijna niet meer uittrekken, zitten inderdaad erg goed! Portemonnee vond het alleen een beter plan om er heel even voor te sparen :')
 
Mijn vrouw heeft difi laarzen met een hakje .
Deze zijn wel elegant :9
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zelf bagagetassen aan weerszijden van het zadel, met daar bovenop zo'n waterdichte rol/zak.
Eventueel rol van een tentje of matje beetje als onder die rol steken.


Neem echter geen en ik herhaal geen rugzak op je rug.... !!!
Daar ga je gruwelijk veel last van krijgen op den duur.


Of koop gewoon een motor voor gevorderden, dan heb je heel dat gezever met bagage niet...
Mijn motor op weg naar een kampeer-weekend in Luxemburg;
full
 
@ Lieke

Nieuw laarzen . ik heb echt alles al gehad kwa laarzen ben twee jaar gelden voor daytona gegaan wat heb ik een spijt dat ik dat merk niet eerder gekocht heb.
Aanschaf niet goedkoop levensduur zeeeeeeeeeeeeer lang en het zit fijn dat wil je niet weten.
Daytona is voor klompvoeten, Alpinestars meer voor de elegante voetjes. Ik heb ze beide, en de Alpinestars zitten beter. :P

Elegant, klompvoetjes, maakt me niks uit wat ANDEREN er van vinden. :P

Sinds 2 jaar heb ik ook Daytona's en ze zitten voor mij goed. (genoeg)
Alle reviews wijzen op een zeer lange levensduur, verzolen is zelfs nog mogelijk. Dus zoals die oude flut-laarzen waar je na een klein stukkie lopen, de binnenzolen al kan zien, dat ga je hier niet mee hebben.

Belangrijkste na jaren natte poten, is dat je droge voeten blijft houden in alle omstandigheden.
Na een hele dag met heel veel regen in (oude)DDR, alleen wat blubber aan de buitenkant.
Voetjes waren nog prima droog! :t
 
Elegant, klompvoetjes, maakt me niks uit wat ANDEREN er van vinden. :P

Sinds 2 jaar heb ik ook Daytona's en ze zitten voor mij goed. (genoeg)
Alle reviews wijzen op een zeer lange levensduur, verzolen is zelfs nog mogelijk. Dus zoals die oude flut-laarzen waar je na een klein stukkie lopen, de binnenzolen al kan zien, dat ga je hier niet mee hebben.

Belangrijkste na jaren natte poten, is dat je droge voeten blijft houden in alle omstandigheden.
Na een hele dag met heel veel regen in (oude)DDR, alleen wat blubber aan de buitenkant.
Voetjes waren nog prima droog! :t

Heb al jaaarenlang kisten voor op de motor. Absoluut waterdicht, lopen geweldig en zijn betaalbaar, in tegenstelling tot sommige van die (vaak nogal lelijke) "officiele" motorlaarzen.
 
Jullie zijn wrs al van de generatie zonder dienstplicht.
Ik heb verplicht 1.5 jr gelopen met die militaire zooi.

Ik ga nog liever met teen-slippers op de motor dan dat ik nog iets militairs aantrek.....
 
Jullie zijn wrs al van de generatie zonder dienstplicht.
Ik heb verplicht 1.5 jr gelopen met die militaire zooi.

Ik ga nog liever met teen-slippers op de motor dan dat ik nog iets militairs aantrek.....
Die militaire kleding van tegenwoordig is wel een heel stuk beter dan die ouwe zooi waar wij destijds mee liepen.
Ik loop nog steeds graag op kisten. Zijn dan wel geen defensiekisten maar gewoon werkschoenen van Bata. Echte kisten look a like!
 
Tegenwoordig heeft Defensie gewoon Meindls. Daar weet nog steeds iedereen over te klagen, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik vind ze erg prettig. Maar op de motor zou het niks zijn denk ik, veel te laag.

Maargoed, we dwalen af
 
Lieke heel veel zaken mbt bagage en wel of niet kamperen zijn toch een kwestie van smaak. Even mijn 50 cent: Ik ga voor slapen in een bed, als ik de hele dag heb gereden vindt ik dat prettiger. Daarom hoef ik ook geen kampeerspullen mee te nemen en reis ik sowieso lichter, vindt ik prettiger rijden. Koffers of tassen, mijn persoonlijke mening is koffers, vindt het prettiger dat ik ze kan afsluiten en als ik onderuit ga ligt de machine niet boven op me. Koffers zijn echter een behoorlijke investering wat je niet hebt kun je niet uitgeven.

Natuurlijk zijn er tegen argumenten zo zijn er mensen die 1400km per dag geen probleem vinden, ik vindt het na 250km in de bergen of 500 km op B wegen wel genoeg geweest.

Mocht je nog een lijstje voor wat mee te nemen, willen bij deze. Zoek je nog wat inspiratie voor bestemmingen zou je ook eens op onze site kunnen kijken.
 
Natuurlijk zijn er tegen argumenten zo zijn er mensen die 1400km per dag geen probleem vinden, ik vindt het na 250km in de bergen of 500 km op B wegen wel genoeg geweest.

Inderdaad. Je bent op vakantie, niet op de vlucht! :W
 
Of koop gewoon een motor voor gevorderden, dan heb je heel dat gezever met bagage niet...
Mijn motor op weg naar een kampeer-weekend in Luxemburg;
[afbeelding]


TOP... kan je tussen al het andere verkeer staan aan te schuiven op die bergpassen. :+


Geef mij maar twee wielen... Vanaf het moment er een wiel moet bijkomen kies ik wel voor een roadster.

Ieder z'n ding he. :P




Voor een eerste vakantie zou ik het ook niet te ver gaan zoeken, ik las hier al interessante bestemmingen... Luxemburg--Vogezen--Zwarte Woud-Eifel... allemaal mooi.
Zelf ben ik ook op die manier begonnen.

Wij zijn geen liefhebbers van kamperen, en kiezen telkens een hotel (soms B&B) maar da's goesting. Er zit ook altijd wel ergens een plekje tussen waar we een dag of twee motorrust nemen. Meestal probeer ik dat ergens aan de kust te doen, of aan het Gardameer.

Als je elke dag tussen de 350km (bergen) en 600km (verbindingswegen) rijdt is zo'n tussenstop zeker niet verkeerd.


Dit jaar Pyreneeën. Heb er 14 dagen voor uitgetrokken en probeer die tussenstop ergens aan de Middellandse Zee in te plannen.
 
Laatst bewerkt:
Waar leer je rijden? In ieder geval niet in Nederland. Je hebt 2,5 week de tijd dus ga lekker ver weg waar de zon schijnt! Ja je bent een beginneling. So What? Maar rijden in een mooiere omgeving die lekker zonnig is maakt alles wel aangenamer.
Een van mijn beste vrienden had nog geen 3 weken zijn rijbewijs en met hem ben ik in 1 dagen tijd via de Ardennen, Vogezen, Jura, Franse Alpen (dagje offroad naar Valtho) (Grand bernard, Cormet de roselend etc..) Zwitserland (Furka), Oostenrijk (Ofenpoass, Fluelapass en Stelvio), Italië (dagje extra Dolomieten), Via Jaufenpasse en Timmelsjoch naar Vorarlberg, Zwart Woud en weer terug naar NL via Luxemburg. En dat tripje duurde 11 dagen en hij kon rijden.

Wees niet bang en ga genieten! Of je nu 300 kilometer van huis in Luxemburg staat, of 800 km van huis in Frankrijk, als er iets gebeurt is de situatie hetzelfde. Overal heb je ANWB en het is echt niet zo dat hoe dichter bij huis je blijft des te makkelijker het is, in tegendeel! Hoe verder je van huis bent des te leuker en mooier zijn de wegen en des te beter letten de medeweggebruikers op motoren. Misschien heb ik een totaal andere mening (op flink wat ervaring gebaseerd weliswaar) dan de mensen die zeggend at je niet te ver van huis moet gaan, maar so be it. Doe wat je leuk lijkt! Niks zo lekker als met een motorfiets (zelfs met mijn 35 jaar oude vespa) over een alpentop te rijden.
 
Jullie zijn wrs al van de generatie zonder dienstplicht.

:') :')
Die 73 achter mijn naam komt niet helemaal uit de lucht vallen, dus reken maar uit.


Ik loop al vanaf mijn 16e op kistjes. Hoewel nu alleen nog maar als ik met de motor weg ga, of soms als ik ga klussen ofzo, of naar festivals
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan