Garmin Zumo deel 7

Zie mydrive.tomtom.com. Kun je ook voor de garmin gebruiken.

Kwestie van even (gratis) registreren en de route opslaan als gpx; je krijgt dan vanzelf een track waarmee je op de zumo perfect uit de voeten kunt.
 
Van de GPX moet je dan de track gebruiken en deze in de Garmin omzetten naar een route. Dan heb je het probleem met verschillende kaarten niet.
 
Heeft iemand een idee wat de oorzaak is van het "probleem"dat routes vanuit basecamp
niet meer weer te geven zijn in Google earth ?
Google eart(pro) heeft een update gehad, kan dat de oorzaak zijn ?

GE vooraf opstarten helpt niet meer en dit truucje ook niet:

Mapsource/Basecamp kan Google Earth niet vinden? — MrGPS

Sinds een week of werkt het niet meer.
in de tussen periode geen update gedaan van BC.

M`n pa heeft hetzelfde probleem met BC en GE.

Heeft iemand een idee om alles weer werkend te maken?

Edit:

hier staat de oplossing:
Mapsource/Basecamp kan Google Earth niet vinden? — MrGPS

De site is ge-update.
Heb de oude versie van de niet pro versie geinstalleerd.
En het werkt weer. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend de gok eens gewaagd en van mijn Zumo 590 een Zumo 595 gemaakt volgens de stappen op GPS-Expert.

Ik heb de procedure gevolgd zoals op die site staat. Het komt wel nauw, want je moet het tooltje klaarzetten, de Zumo herstarten met je vingers op het scherm en zodra er "system" in beeld komt, de USB kabel inpluggen, wachten op het Windows piepje dat er een nieuw apparaat is en meteen op "OK" klikken.

Verder geen centje pijn. De Zumo startte de eerste keer opnieuw op in "kalibratie" mode. Je moet dan even met een pen de circeltjes aanraken... Met je vingers lukt niet.

Na installatie moesten wel alle instellingen opnieuw (logisch), want het is een volledige reset.

Garmin Express herkent de Zumo nog steeds, en ook alle bluetooth werkt gewoon nog prima. Ook koppelen met de TPMS sensoren ging zonder problemen.
 
Wat is voor jou de reden geweest om je 590 te upgraden?
Mijn 590 werkt uitstekend en ik zie dan ook niet echt een reden om te upgraden.
Tenzij jij iets weet dat ik niet weet zie ik niet echt een meerwaarde in een 595.
 
Wat is voor jou de reden geweest om je 590 te upgraden?
Mijn 590 werkt uitstekend en ik zie dan ook niet echt een reden om te upgraden.
Tenzij jij iets weet dat ik niet weet zie ik niet echt een meerwaarde in een 595.


Hierom misschien?

Why?
- Spotify support
- Garmin Adventurous Routing (with 3 slides to adjust preferences)
- Live tracking
- Better Whereto Menu
- Fatigue Warnings
- Advance Audible Rider Alerts (Animal and Railroad crossings, Schools, Curves, Slow Traffic and Speed Limit Reduction/Exceeded)
 
Hierom misschien?

Why?
- Spotify support
- Garmin Adventurous Routing (with 3 slides to adjust preferences)
- Live tracking
- Better Whereto Menu
- Fatigue Warnings
- Advance Audible Rider Alerts (Animal and Railroad crossings, Schools, Curves, Slow Traffic and Speed Limit Reduction/Exceeded)
Zie nog steeds geen reden om te upgraden :N
- waarom spotify? Mijn cardo heeft radio ontvangst
- adventutous routing? Stand 3 is hetzelfde als bochtige wegen in de 590
- live tracking? Why?
...
Ben nog echt niet overtuigd, sorry
 
Ben nog echt niet overtuigd, sorry
Wie probeert jou te overtuigen om het ook te doen? Niemand toch? Als je er geen meerwaarde in ziet, laat je hem gewoon lekker zoals hij is.
(Ook wel prettig als ie nog in de garantie is, want met zo'n upgrade is die uiteraard wel verlopen)
 
Spotify ondersteuning vind ik wel handig.
Maar als ik eea zo lees is het niet zo probleemloos als je de upgrade uitvoert ?
Mijn 590 is uit de garantie dus op dat vlak maakt het niets uit.
Maar het apparaat moet wel stabiel blijven werken.
 
Je moet even handmatig de GarminDevice.xml file aanpassen omdat daarin iets vreemds komt te staan. Daarna maak je het "read only" en dan werkt het probleemloos.

Ik heb ook gelezen dat er iets zou kunnen zijn met gebruik in staande modus, maar dat gebruik ik niet en heb ik dus ook niet getest.
 
Voor wat het waard is:
Het proces lijkt ingewikkelder dan het is. Met een beetje zelfvertrouwen en nauwkeurigheid zal het best lukken.

Toch even een waarschuwing:
Als het mis gaat gaat het ook goed mis en kan je toestel total-loss zijn. Ook al valt het niet meer binnen garantie: als je toestel niet ouder is dan vijf jaar kun je dan nog steeds aanspraak maken op de garmin 'omruilregeling' waarbij je voor ca 150 euro een vervangend toestel krijgt.

Dat maakt de 'gok' wat minder spannend. Is het toestel echter ouder dan vijf jaar en gaat het mis, dan kan ie meteen de prullenbak in..

Daarbij: het is geinig dat het kan, maar de voordelen zijn beperkt. De spotify speler is beter, je kunt jezelf laten tracken (iets dat amper iemand gebruikt) en je kronkelwegen zijn met schuifjes instelbaar (maar levert nog steeds bagger-routes op).

Al met al: als je het leuk vindt hiermee te knoeien en vertrouwen hebt in je vaardigheden daarmee: doen. Zoniet: lekker met de 590-firmware doorrijden!

Overweeg je je toestel op marktplaats te zetten en verwacht je met een tot 595 'ge-chiptunede' 590 een hogere opbrengst? Dat kon ook juist wel eens andersom uitpakken... Ik zou het om die reden niet doen.
 
Ik zet wel wat MP3-tjes op de 590, dan heb ik ook wat ik wil.
Helaas dan geen Spotify maar dat is ook enkel nice2have.

Ben wel benieuwd of, en wanneer dan, Garmin met een antwoord komt op de TT.
Zeker mbt het laden/delen van routes, file-info en spannende routes.
 
Voor wat het waard is:
Het proces lijkt ingewikkelder dan het is. Met een beetje zelfvertrouwen en nauwkeurigheid zal het best lukken.

Toch even een waarschuwing:
Als het mis gaat gaat het ook goed mis en kan je toestel total-loss zijn. Ook al valt het niet meer binnen garantie: als je toestel niet ouder is dan vijf jaar kun je dan nog steeds aanspraak maken op de garmin 'omruilregeling' waarbij je voor ca 150 euro een vervangend toestel krijgt.

Dat maakt de 'gok' wat minder spannend. Is het toestel echter ouder dan vijf jaar en gaat het mis, dan kan ie meteen de prullenbak in..

Daarbij: het is geinig dat het kan, maar de voordelen zijn beperkt. De spotify speler is beter, je kunt jezelf laten tracken (iets dat amper iemand gebruikt) en je kronkelwegen zijn met schuifjes instelbaar (maar levert nog steeds bagger-routes op).

Al met al: als je het leuk vindt hiermee te knoeien en vertrouwen hebt in je vaardigheden daarmee: doen. Zoniet: lekker met de 590-firmware doorrijden!

Overweeg je je toestel op marktplaats te zetten en verwacht je met een tot 595 'ge-chiptunede' 590 een hogere opbrengst? Dat kon ook juist wel eens andersom uitpakken... Ik zou het om die reden niet doen.

Er zijn nog andere "extra's" buiten Spotify. Het aanpassen van routes is wat eenvoudiger en uitgebreider. De volume instellingen zijn uitgebreider. Er is "LiveTrack" (moet ik nog uitproberen, maar lijkt me handig als je met meerdere groepen rijdt).

En verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Er is altijd een garantie-vraagje bij dit soort acties. Voor mij was het meer: "omdat het kan".

Voor routes gaat er niets boven offline voorbereiding. Maar, als je dan toch ter plaatse een route moet maken, dan lijkt me dat eenvoudiger op een 595 dan op een 590 door de manier waarop je punten kunt toevoegen.
 
Er zijn nog andere "extra's" buiten Spotify. Het aanpassen van routes is wat eenvoudiger en uitgebreider. De volume instellingen zijn uitgebreider. Er is "LiveTrack" (moet ik nog uitproberen, maar lijkt me handig als je met meerdere groepen rijdt).

En verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Er is altijd een garantie-vraagje bij dit soort acties. Voor mij was het meer: "omdat het kan".

Voor routes gaat er niets boven offline voorbereiding. Maar, als je dan toch ter plaatse een route moet maken, dan lijkt me dat eenvoudiger op een 595 dan op een 590 door de manier waarop je punten kunt toevoegen.

Ach Boudewijn, er zijn altijd van die nerds die een laptop mee sjouwen. Probleem opgelost *O*

:+
 
Heb momenteel een zumo 350lm en wil deze via bluetooth verbinden met mijn cardo rider freecom 4. Echter heb je hier volgens garmin een code voor nodig. 0000 geprobeerd maar lukt niet wat volgens cardo goed moet zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
je hebt geen code nodig, er is een speciale koppelings modus voor GPS systemen. Even goed zoeken in de handleiding. Deze voorkomt ook dat hij hem er steeds uit gooit als hij even niet actief is.
 
je hebt geen code nodig, er is een speciale koppelings modus voor GPS systemen. Even goed zoeken in de handleiding. Deze voorkomt ook dat hij hem er steeds uit gooit als hij even niet actief is.

Heb het op de manier zoals cardo het aangeeft gedaan en ook hoe garmin het zegt. Geen van beide werkt.
 
Heb het op de manier zoals cardo het aangeeft gedaan en ook hoe garmin het zegt. Geen van beide werkt.

Wat denk je? Weten wij nu wat je gedaan hebt??

Dit is de werkwijze:
- druk op de Scala de rechterknop vijf seconden in
- druk dezelfde knop tweemaal kort in (=> kanaal twee)
- druk eenmaal kort op de knop midden-boven
- laat je zumo zoeken naar BT device
 
Wat denk je? Weten wij nu wat je gedaan hebt??

Dit is de werkwijze:
- druk op de Scala de rechterknop vijf seconden in
- druk dezelfde knop tweemaal kort in (=> kanaal twee)
- druk eenmaal kort op de knop midden-boven
- laat je zumo zoeken naar BT device

Sorry mijn slechte uitleg. Het ging niet echt vandaar dat ik misschien wat kort af was.
Maar erg bedankt voor de uitleg het is gelukt!!
 
Voor degenen die van een 590 een 595 willen maken.

zie ook deze link; ~https://www.youtube.com/watch?v=CdAx6x-L_Uo~[url] appeltje eitje
 
Terug
Bovenaan Onderaan