Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had het over wat er in her wet staat (in NL)
Ik heb het artikel weer gevonden.

Ik zie niet staan dat een tweede groot licht verboden is.
Kan zijn dat het eerder en/of in België anders was.
Dat dus, er kan altijd wel verschil zijn tussen B en NL en al de rest.
Ik heb het nog niet gevonden dat het vroeger daadwerkelijk niet mocht, een dubbel grootlicht. Maar als het idd zo is, en dat de reden is dat sommige motoren zowel in NL als in B een andere koplamp hebben dan in de USA, komt omdat ze dikweijls voor NL en B door één en dezelfde invoerder ingevoerd worden.

Zo is het in B verplicht om je dimlicht(en) op de motor ten allen tijde in te schakelen, terwijl dat in NL niet zo is (dacht ik toch), maar je er nu net als in B ook in NL en in heel west europa motoren hebt die geen schakelaar meer hebben maar hun dimlicht inschakelen nadat je het contact aanzet, of bij de modernere motoren, nadat je gestart.

Ik heb het wat B betreft allemaal snel effe opgezocht, maar momenteel geen tijd om uitgebreid te zoeken. Snelle zoekacties leveren mij volgende gedachten op:
- in B is het nog steeds niet verplicht raw's op je motor te hebben :? :?
(maar als ze erop staan, moeten ze uiteraard wél werken)
- raw's moeten ambergeel (oranje) zijn. Dus rood mag dan toch niet? Heb het vermoeden dat dit een tegenstrijdige regel is ... ga ik later eens uitpluizen ... want ik heb rode pinkers achteraan ...
- mistlicht(en) voor- en/of achteraan mogen wel, maar het moet door een controlelampje of door de stand van de schakelaar duidelijk zijn voor de bestuurder.als die ingeschakeld zijn.

Een gekke regel, nee, een hele gekke regel die ik tegenkwam:
- op een aanhangwagen achter de motor moeten twee rode driehoekige reflectoren staan ... verlichting moet enkel aangebracht worden indien de verlichting van de motor NIET zichtbaar is wanneer het aanhangertje is aangekoppeld :X

Nou, als ik er een aanhangertje achter hang, maakt het mij niet uit of de motor verlichting zichtbaar is of niet, op die aanhanger MOETEN voor mij de nodige verlichting staan!

Ga mij, wanneer ik eens veeeeeeeeeel tijd heb, eens goed verdiepen in deze wetgeving ... :/

Edit: tegenstrijdigheid gevonden (al valt die wel onxer de rubriek auto's):
De frequentie van de knipperingen moet gelegen zijn tussen 60 en 120 periodes per minuut. De kleur van deze lichten moet wit of oranje naar voren en rood of oranje naar achteren zijn ...

... ik laat ze toch rood voor zolang er geen commentaar op komt. Al meerdere keren gehad dat ik aan een rood licht aar voren dring, met een politie auto achter me die dat mijn pinkers al hebben zien werken. Dus ik zie er momenteel geen probleem in. Ze zijn wel fel genoeg om zelfs in klaarlichte dag goed te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er... graag gedaan!Ik snap je punt wel... ook al kun jij het ook lezen als “moet minimal 1 dimlicht hebben”... en als jij het zo leest zouden 5 koplampen ook toegestaan moeten zijn... en dat schijnt dus ook niet zo te zijn (lees maar de rest van de thread waar ik het vandaan hebb gehaald... zo lang is ie weer niet)

Dat is denk ik het verschil tussen de geest van de wet en de letter van de wet.
Mocht ooit het dingetje 'Moet 1 dimlicht hebben' er zo ingestaan hebben en reed jij ten tijde van die wetgeving ergens waar je een agent met een onmogelijk slechte dag tegenkwam, dan stond die agent volledig in zijn recht je een boete te geven voor foutieve verlichting.
Daarna had je voor het bankje mogen uitvechten dat, aangezien je verlichting origineel, je motor bij een NL dealer vandaan gekomen is en dus in het bezit is van een Europese goedkeuring, deze manier van verlichting wettelijk toegestaan is. Waarna waarschijnlijk het wetboek aangepast ging worden, omdat de regel achterhaald was.
 
Hallo mede gsx rijders,

ik rij al weer een tijdje suzuki,ben er super blij mee( gsx 1100 g) en sinds kort heb ik een 600 f uit 1994 erbij gekocht om deze om te bouwen jaar een custombike.

nou heb ik een universele tellerset gekocht bij Ali express alleen werkt de toeren teller niet,er wordt gezegd dat de originele signaaldraad (zwart/rood vanaf de cdi)nietgenoeg stroom door geeft om de toerenteller te laten werken,welke draad vanaf de cDi kan ik hier voor gebruiken?

afz Michael.
 
Ik heb geen antwoord maar ben wel benieuwd wat je ervan maakt, is het al foto waardig? ;)
 
Even voor diegenen die wel hier lid zijn maar niet op FB zitten (of (nog) niet lid zijn van de community daar). Ik wil jullie het volgende even niet onthouden.

Er is daar een poll lopende om te kijken of we eens een sleuteldag kunnen organiseren. Mocht je dus interesse hebben kun je mij daar eventueel een PB over sturen. Locatie en datum is allemaal nog onbekend. In de poll is ook de optie opgenomen: Ik heb wel interesse maar hangt af van de locatie.
 
Er is daar een poll lopende om te kijken of we eens een sleuteldag kunnen organiseren.
Kan zo'n dag ook als "introductieles" in het sleutelen dienen?

Als in... Ik weet echt niets van hoe jij wat dan ook aan een motor doet, het enige waarvan ik een beetje verstand heb is elektra. Maar als ik hier en daar een paar dingen kan leren zodat ik niet voor alles naar de garage moet zou het ook voordelen hebben.

Blijft dat het heel erg afhankelijk is van waar en waneer, maar goed, dat is een andere...
 
Zijn er mensen geïnteresseerd in onderdelen voor een F uit 2001?

Voorkant heeft een flinke tik gehad, vork en velg onbruikbaar. Kuipen hier en daar een scheurtje en krasje :)

Incl. zgan achterband, kettingset en remmerij (net stalen leidingen gemonteerd)

Allemaal voor vriendenprijsjes natuurlijk *O*

Op te halen in Barneveld
 
Laatst bewerkt:
Zijn er mensen geïnteresseerd in onderdelen voor een F uit 2001?

Voorkant heeft een flinke tik gehad, vork en velg onbruikbaar. Kuipen hier en daar een scheurtje en krasje :)
Wat is er gebeurd??? -O-
Jij in orde?
Incl. zgan achterband, kettingset en remmerij (net stalen leidingen gemonteerd)

Allemaal voor vriendenprijsjes natuurlijk *O*

Op te halen in Barneveld
Achter remklauw!

Hoeveel wil je er voor?

Ik ben op zoek naar zo een, en vrij dringend, maar ze zijn meestal nog vrij duur ...

Edit: hoe is de koplamp gesteld?

Edit 2; hoeveel km staat er op je ODO meter? Indien niet teveel ben ik geintresseerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Greppeltje ingereden met lage snelheid, zelf nog (weer) helemaal in orde, schouder uit de kom gehad. Meeste schade in het ego en een weekend eifel redelijk verpest...

achter remklauw, 2 tientjes?

koplamp heeft het overleefd en odo staat op... ik denk rond de 75k zou ik moeten checken, in elk geval geen lage stand :)
 
Greppeltje ingereden met lage snelheid, zelf nog (weer) helemaal in orde, schouder uit de kom gehad. Meeste schade in het ego en een weekend eifel redelijk verpest...

achter remklauw, 2 tientjes?

koplamp heeft het overleefd en odo staat op... ik denk rond de 75k zou ik moeten checken, in elk geval geen lage stand :)
Voor 2 tientjes wil ik die achter rem klauw zeker. De zuigertjes zitten niet vast?

Als jij er ook nog kan achter komen hoeveel de verzend kost is, pm ik je wel mijn adres morgen* of zo. Om de prijs te kunnen berekenen/aanvragen, dit is alvast mijn postnummer, 3350.

De stand op de odo is idd te hoog. Ik dacht, eens de 99.999km op de mijne, een tindje met maps.google te rijden, heb gemerkt dat die aan het einde van je rit zegt hoeveel km's je afgelegd hebt, en zelfs de gemiddelde snelheid aangeeft. Als ik dan de stand op die van de jouwe bereikt zou hebben, die dan monteren. Maar ik ga idd geen 75k op maps rijden :P

* nu geen tind meer, moet gaan slapen, hhad al lang moetem slapen eigenlijk, moet eruit om 2u :X
 
Als ik zo snel even kijk kan ik voor 9,80 een pakketje naar Belgie sturen als het onder de 2 kilo is, dat lijkt me wel :)

Motor heeft wel half jaartje stil gestaan maar daarvoor liepen de zuigertjes soepel dus ik verwacht daarmee geen problemen.
 
Greppeltje ingereden met lage snelheid, zelf nog (weer) helemaal in orde, schouder uit de kom gehad. Meeste schade in het ego en een weekend eifel redelijk verpest...

achter remklauw, 2 tientjes?

koplamp heeft het overleefd en odo staat op... ik denk rond de 75k zou ik moeten checken, in elk geval geen lage stand :)


Gelukkig heb je zelf weinig. Beter een schade in je ego dan iets gebroken te hebben. Natuurlijk heb je de 1e tijd wel even problemen als je weer op een motor stapt. Mja dat had ik zelfs bij een sluitingsrit, sloeg me de kont van de motor om na een rotonde. Kon hem corrigeren,maar sloeg hij net door de andere kant op en daarna kreeg ik hem recht. NAtuurlijk twijfelde ik meteen aan mezelf. Verkeerd gasgegeven, banden, rotzooi op de weg. Het had flink geregend in de eifel. Daarna hoorde ik dat nog een motorrijder uit de groep, op datzelfde punt ook begon te schuiven. Moet dus iets gelegen hebben.


Dit jaar ga ik met 5 vrienden met de motoren richting Oostenrijk. Rijden de 1e dag naar luxemburg en dan richting zwarzwald duitsland. Zien wel waar we uitkomen en hoever we de 1e dag komen. Nou is de vraag hoe ik mij het beste kan voorbereiden en waar ik aan moet denken.

Ik heb natuurlijk al dingen op de planning staan zoals het volgende:
-nieuwe remolie
-nieuwe olie+filter
-nieuwe bougies-
-nieuw luchtfilter
-nieuwe gaskabel
-nieuwe koppelingskabel
-nieuwe achterband
-zadeltassen,ik denk aan givi easy range, moet nog research doen. Givi Zadeltassen Easy Range
-

meenemen:
-plankje voor onder de standaard
-gereedschap extra
-veiligheids jasjes
-kabel tonnetje (Voor als bij iemand een kabel knapt)
-reserve bougie
-reserve lamp
-duct tape
-tywraps
 
Laatst bewerkt:
Kan zo'n dag ook als "introductieles" in het sleutelen dienen?

Als in... Ik weet echt niets van hoe jij wat dan ook aan een motor doet, het enige waarvan ik een beetje verstand heb is elektra. Maar als ik hier en daar een paar dingen kan leren zodat ik niet voor alles naar de garage moet zou het ook voordelen hebben.

Blijft dat het heel erg afhankelijk is van waar en waneer, maar goed, dat is een andere...
Dit dus :)
 
voor het vakantielijstje:
* rem- en koppelingshandle.
Als je je motor simpelweg laat omvallen heb je al kans op breuk van een handle, dus een uitdaging.
Veel kosten ze niet (allicht te vinden op MP) en kunnen permanent in het 'kontje'.
* setje voorremblokken neem ik altijd mee, maar nog nooit nodig gehad.
* spanningregelaar (als die van de GSX net zoals die van mijn huidige Suzuki ook zo ongeveer het enige onderdeel is dat elke 40 dkm kapot gaat. ;) )
* stukje elektriciteitskabel
* koplamplamp, knipperlamp en achterduplolamp
 
Laatst bewerkt:
full



hierbij een foto van mijn bike.
still under construction😉
maar heb nog genoeg ideeën.
 
hierbij een foto van mijn bike.
still under construction😉
maar heb nog genoeg ideeën.
Ik ben serieus benieuwd hoe je daar iets toonbaars van gaat maken.
De GSX heeft een heel mooi blok, maar het frame leent zich niet echt voor ombouw naar naked.
Ik ben heel benieuwd. :Y
 
Door de standaard tank ligt de nadruk enorm op het frame. Als je de tank aanpast is het frame helemaal niet storend meer. Waar een wil is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan