Het grote Vespa GTS topic

Dan heb je weinig massa, waarschijnlijk veel delen waar geen metaal in zit.
Dan detecteert de lus je niet

(Gewicht heeft daar niets mee te maken. Een blok plastic van 5.000 kilo wordt ook niet gedetecteerd :)
 
Probeer je zijstandaard uitklappen op de sensor (op de asvaalt) bij de verkeerslichten, ze moet staal detecteren anders blijf op rood tot een auto komt.
 
Vespa heeft juist veel metaal aan de onderzijde. Geen plastic deel te bekennen dicht bij het wegdek. Het is natuurlijk wel een redelijk licht ding, maar dat mag niet uitmaken volgens bovenstaand bericht.
Ik zal de truc met de zijstandaard even proberen morgen (daardoor valt de motor helaas wel uit)
 
dat heb ik nog niet meegemaakt bart... zal het niet aan de lus zelf liggen waar jij denkt dat het juist aan je vespa ligt?

Gr.Jim
 
Als ik 1 van de weinige ben die er last van heeft zal het idd wel aan de gevoeligheid van de lus liggen .. maar wel in combinatie met de kleine motor, aangezien ik er op de grote motoren bijna nooit last van had op de plaatsen waar ik het nu wel heb.
Ik heb er in Heemskerk bij twee verkeerslichten last van en op mijn woon/werk rit ook bij twee. Vandaag bij 1 van de probleemgevallen even de jiffy uitgeklapt en werd opgemerkt *O*
Ik zal de plaatsen waar ik problemen ondervind even melden op de website van de MAG.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik best vaak op kleine motoren en scooters.
Een email naar de MAG en het wordt opgelost. Meestal binnen een paar dagen.
Even op de site van MAG kijken.
 
Beetje off-road gereden vandaag.
1506875880-800-x-1067px-IMG_20171001_143658.jpg


Had een paar weken geleden een tweedehands voorvorkje gekocht om dat mijn Vespa al van het begin dat ik haar heb naar links trekt.
Niet extreem maar genoeg om na een paar daagjes rijden een ongelooflijke kramp in mijn schouders te veroorzaken.
Nadat ik al zo goed als alles heb vervangen in de afgelopen jaren dat dit kon veroorzaken bleef eigenlijk de voorvork zelf over. Misschien dat die een beetje krom was of zo?? Ongemelde schade ooit bij de vorige eigenaar??.
Vorkje geplaatst met nieuwe balhoofdlagers + een andere voorvelg (kwam uit de zelfde koop).
En ja hoor ding rijd weer recht door maar stuurt ook een heel pak beter nu.
Valt niet meer zo in de bocht als dat ze voorheen deed, stuitert niet meer in de voorkant (vorige voor velg zat een minimale hoogte slag in).
Al met al erg blij mee dus voor die 125 euro die het vorkje + velg + bijna nieuwe band koste op MP.

Maar goed vandaag even een rondje off-road gereden hier in de buurt.
1506875881-800-x-1067px-IMG_20171001_144955.jpg


1506875882-800-x-600px-IMG_20171001_151657.jpg


Meteen het bewijs dat een tomtom rider echt compleet nutteloos is als je off-road wil rijden. Ding doet er alles aan om je terug de asfalt wegen op te krijgen.
 
Kun je er niet beter een of the road motor bij kopen voor de zandweggetjes. Die onverharde wegen met een Vespa vind ik helemaal niks, maar misschien wel een uitdaging als je het wel leuk vind.
 
Kun je er niet beter een of the road motor bij kopen voor de zandweggetjes. Die onverharde wegen met een Vespa vind ik helemaal niks, maar misschien wel een uitdaging als je het wel leuk vind.
Een off-road motor..?? die zijn toch juist bedoeld voor dit soort paden.??
Nah dat is toch niet leuk Han :P ;)

Nee ik heb niet de illusie dat een Vespa een serieuze offroad motor is, nog ben ik ik van plan om veel van die stukken te gaan rijden.
Maar afgelopen zomer die vele kilometers gravel/grind paden gingen eigenlijk wel goed en het in de bossen/natuur zijn beviel me wel perfect.
Dus ja waarom niet/
Overigens heb ik nog een andere motor een Yamaha Fazer 600, dus nog weel een off/allroad er bij, nah dat gaat hem niet worden.
Echter als mijn spaar rekening weer wat gegroeid is dan gaat denk ik de Fazer er wel uit en komt er iets als een XT660 tenere of zo. Dat vind ik wel een tof ding.
 
Nou knap hoor dat je dat soort weggetjes op zoekt. Wel een uitdaging met een scooter. niks dan kuilen en hobbels ben altijd weer blij als het voorbij is en overeind ben gebleven.

Ik probeer ze in ieder geval zoveel mogelijk te vermijden. Met zo'n XT lijkt het me ook wel wat.

Veel succes en ik zie je toekomstige reisverhalen en avonturen altijd met belangstelling tegemoet.

met vr gr
Han
 
As Zondag is er weer een Vesparit vanuit Rotterdam.
Verzamelen bij het Noordplein,café MaRten Vink vanaf 10.00 uur,10,30 vertrekken we.
 
Winter is daar ! pfff

vespa maakt nu winterslaap (gts250 toen ingeruild voo gts 300 touring)zie pagina 21 .
eerste rit was in "celle" beste tevreden van mijn wesp!



Na pagina 14 niets meer gehoord van Marinde, zou ze nog vespa rijden ?
 
Laatst bewerkt:
Zo dat is al weer enorm lang geleden dat ik wat geschreven heb !
Ik heb wel van alles gelezen,,, de avonturen van de één... de problemen van de ander...
Ik had zelf een super SUPER trage laptop en had er geen zin meer in. Op mijn mobiel wel het één en ander gelezen dus maar op 1 of andere manier kreeg ik mijn wachtwooord nooit werkende.
Wel nu... een super snelle chromebook en mijn wachtwoord wat nog werkt... I´m back !!! *O*

Ondertussen heb ik er een Vespa bij.... :) Net als Lesage ook een GTS 300 touring in uiteraard dezelfde kleur rood als mijn GTS 250 vintage red. Ik was nog nooit niet uitgekeken op die kleur dus toen Vespa met bijna dezelfde kleur uit kwam op een touring was de keus snel gemaakt.
Waarom een nieuwe Vespa.... Omdat op mijn gts 250 bijna 60.000 km staat en zoals sommigen weten bij mijn 250 de ABS pomp uitgebouwd is na veel ellende.... en op de nieuwe toch een betere ABS zit en zelfs ASR en ik nog veel reizen met de Vespa in de planning heb staan.

Met de nieuwe 300 na de 1000 km beurt afgelopen juni naar Celle gereden voor de Vespa World Days. En aankomende juni naar Belfast Ierland voor de world days Op de 250 nog naar Zell am See geweest voor de Vespa Alp Days en naar San Tropez voor de world days. Alles uiteraard rijdend op mijn Vespa :] Vandaar een nieuwe
 
Laatst bewerkt:
Winter is daar ! pfff



Na pagina 14 niets meer gehoord van Marinde, zou ze nog vespa rijden ?

Enof ik nog rij :Y Ik ben nog net zo Vespa verslaafd als in het begin zo niet nog meer.
Er staan voor komend seizoen al weer diverse Vespa avonturen in de agenda.
oa Vespa Worlds Days in Noord Ierland.. en de Belgium Vespa Days in Namen
Ik heb zelfs mijn man aangestoken met het Vespa virus 8-) :] Er komt een derde Vespa bij :}
 
Ik dacht trouwens dat er geen fijnere Vespa was dan de mijne maar toch rijdt de nieuwe 300 heel veel stabieler. Geen gedribbel meer aan mijn stuur als ik mijn koffer vol met bagage heb. Het was wel even wennen dat wel maar nu vind ik de GTS 250 zelfs eng rijden haha
Mijn man rijdt er momenteel op naar vespa events.
De 300j is toch weer anders dan de eerste modellen zonder dat extra tussenstukje bij de voorvering. Vanaf ik dacht 2014 ? werd de voorvering veranderd met die extra knik en sinds 2017 zijn ze weer veranderd zonder die knik er tussen maar toch weer anders dan mijne uit 2006.
 
Enof ik nog rij :Y Ik ben nog net zo Vespa verslaafd als in het begin zo niet nog meer.
Er staan voor komend seizoen al weer diverse Vespa avonturen in de agenda.
oa Vespa Worlds Days in Noord Ierland.. en de Belgium Vespa Days in Namen
Ik heb zelfs mijn man aangestoken met het Vespa virus 8-) :] Er komt een derde Vespa bij :}
Weet je al welke kleur de derde GTS gaat worden?
Hier ook al veel zin in de evenementen in Noord-Ierland en België natuurlijk :]
Groet, Bart
 
Weet je al welke kleur de derde GTS gaat worden?
Hier ook al veel zin in de evenementen in Noord-Ierland en België natuurlijk :]
Groet, Bart

Ha Bart ik had je al gezien. Grappig he dat we elkaar van hier al langer kennen maar dan nu ook in het echt :)
Nee kleur is nog niet bekent. Manlief heeft er slapeloze nachten van. Groen.. nee beige.. nee toch groen :? Half tot eind februari moet hij het toch weten want dan willen we hem bestellen *O*
 
Die 2018 zwart met zwart is ook erg tof :Y .. maar groen kan natuurlijk echt niet :$
Beige zal het wel worden denk ik vanuit mijn luie stoel hier *O*
 
Dat is super!
Ondertussen ben ik ook aan verslaafd geraakt.Met mijn 56j volg ik nu ook avondschool mekanieker vespa en heb een project aangeschafd (een px van de jaren 80) zal een tijd duren voor dat deze gerestaureerd en tip top in orde zal zijn maar met 3 jaren avondschool zal het zeker lukken .
Lekker genieten van de 300 en lekker sleutelen aan de px.

Hey "Marinde" dan zullen er 2 rode gts touring 300 zijn in namen , wij hebben ook geboekt!
 
Laatst bewerkt:
Lesage. .. jij woont dus in België ? Want volgens mij hebben ze alleen daar opleidingen/cursussen voor Vespa onderhoud. Ik heb een Belgische vriend die dat ook doet.
Een PX vind ik geweldig. Mijn favoriete model Vespa. Maar tja de GTS is nu eenmaal beter en comfortabeler voor langere reizen vandaar mijn keus 11 jaar geleden.

Er zijn vast wel meer rode touring Vespas in Namen .. in Celle waren er ook meer. Het is gewoon een prachtige kleur :)

Motorhead .. Er is nog steeds geen kleur bekend. Kan nog alle kanten op zelfs de GTV is bij de mogelijke keus betrokken :)
 
Ik heb hier een achterband voor een GTS liggen heeft er ca 3500 km onder gezeten en heeft ruim 5mm profiel. er is vanaf ca 100km een prop in gedaan omdat de band langzaam leeg liep.

Ik heb hem uiteindelijk vervangen omdat ik toen ik de achterschokdempers ging vervangen toch het wiel moest dé en monteren en de band had ik al die tijd al liggen.

Is gratis af te halen in Cranendonck.

Ik zie niet hoe ik hier een foto bij kan voegen dus mocht je hem willen hebben of een foto willen zien mail me dan maar.
 
marinde;
opleiding vespa is idd in maasmechelen .
Het is een avond cursus van 3 jaren .
het enige in europa , als je afgestudeerd zijt ben je "mekanieker bromfiets en motorfiets", en zeker vespa mekanieker.
ik ben zelf dit jaar aan de cursus begonnen.

Ik heb zelf ook een oude vespa px van 1981 in onderdelen gekocht om een 3 jaar project op school van te maken .
 
Lesage dat is een mooi project :Y Ik ben absoluut fan van PX :)

Ik merk dat het Vespa topic niet meer zo levendig is als een poosje geleden maar misschien komt dat wel weer als de frisgroene blaadjes weer aan de bomen beginnen te groeien en het lentezonnetje ons tegemoet schijnt. Dan begint het bij iedereen weer te kriebelen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan