Suzuki GSXR 600 K9 orginele cat terug plaatsen

stealthcar81

MF'er
12 feb 2015
32
0
Ik heb een Suzuki GSXR 600 K9 waarbij de cat destijds is weggeslepen gelijk achter het klepje en daar is een pijp op gelast.

Nu moet ik hem helaas het geluid gaan temperen door persoonlijke omstandigheden.

Het is nu dus een open system met een yoshimura r55 uitlaat. Prachtig en hard geluid trouwens.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen.

Gaat het helpen om de orginele cat met bochten terug te plaatsen en zal het geluid hier flink van gereduceerd worden?

En blijkbaar is destijds de injectie afgesteld. Moet dit nu weer gebeuren met die cat en die yoshimura r55 demper eronder?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik ben eventueel de grafiek uitdraai van de test bank mocht dat helpen.
 
Prachtig hard ga je wellicht opmerkingen over krijgen :) zo staat er hier iemand elke zaterdag om 3u 's nachts een half uur voor de deur te ronken die nog eens een gratis extra remschijfslot krijgt van mij.

Verder zul je alles moeten herstellen als origineel. Je kan er geen willekeurige cat achter plakken en zo doorkachelen.

Ja de cat neemt geluid weg, maar ik gok dat het onvoldoende gaat zijn. DB killer er bij en af laten stellen.

Als dat onvoldoende is moet je terug naar stock.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig hard ga je wellicht opmerkingen over krijgen :) zo staat er hier iemand elke zaterdag om 3u 's nachts een half uur voor de deur te ronken die nog eens een gratis extra remschijfslot krijgt van mij.

Verder zul je alles moeten herstellen als origineel. Je kan er geen willekeurige cat achter plakken en zo doorkachelen.

Ja de cat neemt geluid weg, maar ik gok dat het onvoldoende gaat zijn. DB killer er bij en af laten stellen.

Als dat onvoldoende is moet je terug naar stock.

Ik weet dat hij aardig geluid maakt, maar als deze stationair draait dan is het een mooi diep geluid waar buren geen problemen mee hebben. Pas wanneer je snel wegrijd word het een issue. Gelukkig hou ik rekening met de buren :-).

Even back to topic. De verandering van de cat is voor dat ik hem kocht gebeurd. Ik heb de orginele bochten set met daaraan de standaard cat die vastgelast zit. Betreft dus een orginele Suzuki K9 bochten set met cat. En daar komt dan de Yoshimura uitlaat op waar al een DB killer in zit. Ook in de oude setup.
 
Als die yoshi een Ekeur heeft en een db killer zou ik niet weten waarom hij niet binnen de norm zou vallen op een originele bochtenset.

Kan je de ecu niet laten resetten naar fabriek instellingen?
 
Laatst bewerkt:
Als die yoshi een Ekeur heeft en een db killer zou ik niet weten waarom hij niet binnen de norm zou vallen op een originele bochtenset.

Kan je de ecu niet laten resetten naar fabriek instellingen?

Yoshi is een R55 geen e-keur kwam ik later pas achter. Maar daar maak ik me niet zo druk om. Gaat mij erom of het flink geluid verminderd word met de orginele bochtenset en cat van Suzuki.

En ik heb geen verstand van de ecu en hoor meerdere verhalen vandaar dat ik de post heb geplaatst.

De injectie is na vervanging van cat en demper door vorige eigenaar afgesteld. En wat ik ook al ergens had gelezen is dat de gsxr vaak standaard zuinig afgesteld staat en na afstellen een stuk beter loopt en oppakt.

Dus ik hoop hier iemand te vinden die hier wat vanaf weet.
 
Gaat mij erom of het flink geluid verminderd word met de orginele bochtenset en cat van Suzuki.
.

Zodra er een kat voor je Yoshi demper geplaatst wordt, wordt het geluid aanzienlijk minder.

Ik vond mijn 1000k7 met open dempers en kat te stil. Vorige week de kat vervangen voor een open y stuk en nu maakt hij veel meer herrie. Dus andersom werkt dat ook zo.

En je kan altijd een db killer in je Yoshi pijp moteren daar wordt hij ook aanzienlijk stiller van. Op mijn 1000k5 had ik een full titanium akra systeem. Die maakte mega veel herrie. Db killer erin en het geluid was acceptabel.

Dus een db killer is wellicht de meest practische oplossing.

Als hij op het open systeem was afgesteld staat hij “rijker”. Een te rijk mengsel kan de kat om zeep helpen. Echter de electronica van de motor gaat middels de labda sonde zelf de mengselverhouding corrigeren. Als de benodigde correctie binnen het regelbereik ligt, hoef je niets te doen. Maar hoe weet je dat ? Ik zou hem daarom altijd laten afstellen. Voor 100-150 euro heb je dan een goed lopende fiets. Zoek daarvoor een tuner die een yoshi box heeft. Die kan hij rechtstreeks op je ecu aansluiten. Als ze dat niet hebben hebben....proberen ze je een power commander van ruin 300 euro aan te smeren.
 
Laatst bewerkt:
Als je een cat plaatst zul je aanzienlijk meer tegendruk hebben. De motor is afgesteld op de huidige set-up, dus als je daar iets in gaat veranderen ga je ook opnieuw moeten afstellen.
Kun je niet eens beginnen met alleen de demper aan te passen of veranderen? Zo hoef je misschien niet opnieuw af te stellen en heb je toch al een stuk minder lawaai. Ook is het werk niet zo ingrijpend.
 
Als je een cat plaatst zul je aanzienlijk meer tegendruk hebben. De motor is afgesteld op de huidige set-up, dus als je daar iets in gaat veranderen ga je ook opnieuw moeten afstellen.
Kun je niet eens beginnen met alleen de demper aan te passen of veranderen? Zo hoef je misschien niet opnieuw af te stellen en heb je toch al een stuk minder lawaai. Ook is het werk niet zo ingrijpend.

Dat is ook zo. Maar vind de demper erg mooi de yoshi r55.

En de mivv uitlaten zijn erg prijzig die ik mooi vind. Zal alleen de demper veranderen veel geluid schelen? Stel dat er een langere demper onder komt ipv een korte.

En is afstellen dan niet nodig?
 
Als je een cat plaatst zul je aanzienlijk meer tegendruk hebben. De motor is afgesteld op de huidige set-up, dus als je daar iets in gaat veranderen ga je ook opnieuw moeten afstellen.
Kun je niet eens beginnen met alleen de demper aan te passen of veranderen? Zo hoef je misschien niet opnieuw af te stellen en heb je toch al een stuk minder lawaai. Ook is het werk niet zo ingrijpend.

Als ik hem zou laten afstellen dan laat ik datbij hoegee doen. Daar is hij destijds ook geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan