racen op een pc40 / pc37 2017

Iemand ervaring met een door Ten Kate opgebouwde PC40?

Mijn motor zou door Ten Kate opgebouwd zijn, maar of dit nu betekent dat Ten Kate enkel van een straatmotor een circuitmotor maakt of dat zij het ding bijvoorbeeld ook vol duwen met HRC \TKR spul is mij niet helemaal duidelijk.

Als je een Ten Kate 600RR koopt zit er namelijk meer spul op dan op mijn motor waardoor ik er niet van op kan maken of zij een standaard pakket leveren of dat zij doen wat er door de klant gevraagd wordt (die van mij heeft bijvoorbeeld geen slipper clutch).


Waar ik eigenlijk mee zit is dat ik wil weten of ik de waardes van de klepspeling aan kan houden welke in de service manual staan.

Ik kan hen bellen natuurlijk. Dat zal ik doen mocht er niemand het antwoord op weten.


Standaard waardes aanhouden zeggen zij. :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een door Ten Kate opgebouwde PC40?

Mijn motor zou door Ten Kate opgebouwd zijn, maar of dit nu betekent dat Ten Kate enkel van een straatmotor een circuitmotor maakt of dat zij het ding bijvoorbeeld ook vol duwen met HRC \TKR spul is mij niet helemaal duidelijk.

Als je een Ten Kate 600RR koopt zit er namelijk meer spul op dan op mijn motor waardoor ik er niet van op kan maken of zij een standaard pakket leveren of dat zij doen wat er door de klant gevraagd wordt (die van mij heeft bijvoorbeeld geen slipper clutch).


Waar ik eigenlijk mee zit is dat ik wil weten of ik de waardes van de klepspeling aan kan houden welke in de service manual staan.

Ik kan hen bellen natuurlijk. Dat zal ik doen mocht er niemand het antwoord op weten.


Standaard waardes aanhouden zeggen zij. :)
Ten Kate verkoopt hun eigen opgebouwde racers (meestal full-spec)...............en ze bouwen klant-specifieke motoren.
Die laatste kan idd vol met opties zitten.......of juist niet.
Daarom is het klant specifiek.

Kheb zelf 2 Ten Kate gebouwde fietsen gehad, maar wat je iig weet..........wat er op zit, dat klopt 100%
Geen gepruts met draadjes of ander gekloot wat je nog weleens ziet bij andere motoren.

TK mag aan de prijs zijn.......als je eenmaal op de baan zit, hoef je alleen aan lijnen te denken en niet of je de motor kunt vertrouwen.
Want dat is dik in orde.

En zoals je zelf al achter info gekomen bent: standaard waardes aanhouden bij een standaard blok
 
Laatst bewerkt:
Sander, als je nog een keer iemand vraagt voor een laptimer instructie oid, is een bedankje een kleine moeite.
 
We zijn weer klaar voor een jaartje knallen in de zac
Nieuwe fuel map erin en groot onderhoud.
Op naar de Pirelli dag en dan een week later race 1 *O*
 
Vandaag was het plan om de remvloeistof te laten vervangen (laatste klusje) en wat onderdelen op te halen. Het is anders uitgepakt...Nu wordt er ook snelgas gemonteerd.

Een motor is net als een huis. Het is nooit af _O-

Nog eventjes geduld en we kunnen allemaal weer beginnen aan een mooi seizoen rijden :]
 
Ten Kate verkoopt hun eigen opgebouwde racers (meestal full-spec)...............en ze bouwen klant-specifieke motoren.
Die laatste kan idd vol met opties zitten.......of juist niet.
Daarom is het klant specifiek.

Kheb zelf 2 Ten Kate gebouwde fietsen gehad, maar wat je iig weet..........wat er op zit, dat klopt 100%
Geen gepruts met draadjes of ander gekloot wat je nog weleens ziet bij andere motoren.

TK mag aan de prijs zijn.......als je eenmaal op de baan zit, hoef je alleen aan lijnen te denken en niet of je de motor kunt vertrouwen.
Want dat is dik in orde.

En zoals je zelf al achter info gekomen bent: standaard waardes aanhouden bij een standaard blok

Helemaal duidelijk! :t
Ik zal wel een klanten variant hebben denk ik dan.

De motor ligt nu half uit elkaar. Ik heb van het weekend de klepspeling gecontroleerd en het ziet er allemaal keurig uit inderdaad. De draadboom en alles.
Zooitje stenen in de luchtfilterbak. Kon wel zien dat het beestje gewerkt heeft. })


Wat ik mij daaropvolgend dan afvraag;
Het was mij al opgevallen dat mijn motor 16500 rpm haalt. Deze gaat dus dik het rode in.

Voor zover ik begrepen heb komt dit omdat de HRC ecu zo is ingesteld. Tegelijkertijd las ik dat het niet bevorderlijk is voor een standaard blok om deze extra toeren te laten draaien.

Iemand hier ervaring mee?

Opletten dat ik niet te veel toeren maak is namelijk geen optie. Dan zou ik of de motor weg moeten brengen zodat het aangepast kan worden of ik moet zelf zo'n kabeltje van 500 euro gaan kopen.

Beide heb ik eigenlijk niet ingepland voor dit jaar. -O-

Weet iemand wellicht de waardes van de HRC kit nokkenassen? Deze kan ik dan opmeten om te kijken of deze er in zitten nu het allemaal open ligt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga trouwens zaterdag 05-05 naar Zandvoort met MSL.

Misschien in april nog een dag Zandvoort of Assen. Hangt een beetje van het weer af en wat er nog beschikbaar is tegen die tijd.

Wij rijden liever niet in de regen dus proberen een beetje de kat uit de boom te kijken.

Als het 5 mei regent hebben we pech. Het feit dat het op een zaterdag is weegt meer. *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Er zit sinds vanmiddag een slotje op het topic HET CIRCUIT OP MET RACECRACKS DEEL 2
Iemand een idee waarom?
 
Ik ga trouwens zaterdag 05-05 naar Zandvoort met MSL.

Misschien in april nog een dag Zandvoort of Assen. Hangt een beetje van het weer af en wat er nog beschikbaar is tegen die tijd.

Wij rijden liever niet in de regen dus proberen een beetje de kat uit de boom te kijken.

Als het 5 mei regent hebben we pech. Het feit dat het op een zaterdag is weegt meer. *O* :]
5 mei ben ik ook bij op Zandvoort.
Het is jammer dat 9 april niet door gaat. Het is nu voor je gevoel wel vrij lang wachten voordat de eerste meters gereden kunnen worden.
 
De hugger van mijn racer wil ik eraf halen en met busjes iets ophogen zodat er een iets hogere band in kan inclusief de bandenwarmer. Helaas draait één van de drie inbussen mee. Het busje in de achterbrug zit blijkbaar los. Heeft iemand enig idee hoe je die inbus eruit kan krijgen?
 
Ik vrees dat uitboren de enige optie is.. Als je dan toch je hugger iets hoger wil plaatsen kan je misschien een m6 moertje op je achterbug lassen. Het is niet de mooiste manier...
 
Ik vrees dat uitboren de enige optie is.. Als je dan toch je hugger iets hoger wil plaatsen kan je misschien een m6 moertje op je achterbug lassen. Het is niet de mooiste manier...
Het is een wat lastige uitdaging, want niemand heeft er echt een (simpele) oplossing voor. Uitboren wil ik eigenlijk proberen te voorkomen.

Misschien is er genoeg ruimte te creëren door de hugger iets in te korten (lees afzagen). Toegegeven, dat lost het probleem niet. Het is meer een soort work-around :P
 
Het is een wat lastige uitdaging, want niemand heeft er echt een (simpele) oplossing voor. Uitboren wil ik eigenlijk proberen te voorkomen.

Misschien is er genoeg ruimte te creëren door de hugger iets in te korten (lees afzagen). Toegegeven, dat lost het probleem niet. Het is meer een soort work-around :P


Maar dan heb je toch nog steeds 1 bevestigingspunt wat je niet kan gebruiken? Of zet je de hugger dan aan 1 kant niet vast?
 
Maar dan heb je toch nog steeds 1 bevestigingspunt wat je niet kan gebruiken? Of zet je de hugger dan aan 1 kant niet vast?
De hugger zit vast met alle drie de schroefjes alleen 1 daarvan komt niet los. Je kan de inbus wel draaien, maar hij komt niet los. Hij blijft precies zo vast zitten als die nu zit.

De hugger komt er dus niet vanaf. Gelukkig is er nog wel even tijd om erover na te denken hoe ik dit op ga lossen.
 
De hugger zit vast met alle drie de schroefjes alleen 1 daarvan komt niet los. Je kan de inbus wel draaien, maar hij komt niet los. Hij blijft precies zo vast zitten als die nu zit.

De hugger komt er dus niet vanaf. Gelukkig is er nog wel even tijd om erover na te denken hoe ik dit op ga lossen.


ik heb de oplossing...


Eraf halen die hugger ;)
 
Het was even sleutelen en wrappen maar hij is weer klaar. Bij Spierings op de bank geweest en loopt super.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan