Yamaha XV Virago topic [deel II]

Hoi mannen

Even een braag voor de virago kenners...

Welk 920 1000 of 1100 cc model heeft fabriek af spaakwielen ?
Ik wil een nieuw project beginnen in t voorjaar maar kan t ff niet vinden...

Tnx. Rob


Ik heb een 1100 Virago gehad uit 1995 met spaakwielen.
full
 
Maar deze wielen staan centered... Ik denk dat Rob op zoek is naar een offset wiel voor een monoshocker? Anders kun je deze hubs wel gebruiken (pas op de cardan klok) maar moet je offset gaan spaken...
 
Maar deze wielen staan centered... Ik denk dat Rob op zoek is naar een offset wiel voor een monoshocker? Anders kun je deze hubs wel gebruiken (pas op de cardan klok) maar moet je offset gaan spaken...

Ik zoek een nieuwe projectfiets en heb inmiddels ontdekt dat de TR1 een ketting ipv cardan heeft. Dat maakt het een stuk eenvoudiger...

Iemand nog een niet verbouwde XV1000 TR1 te koop toevallig ? ;)
 
Ik zoek een nieuwe projectfiets en heb inmiddels ontdekt dat de TR1 een ketting ipv cardan heeft. Dat maakt het een stuk eenvoudiger...

Iemand nog een niet verbouwde XV1000 TR1 te koop toevallig ? ;)
Een XV920RH heeft ook ketting.
 
FF Oma wakker schudden.
Vandaag een andere uitlaat gemonteerd.
Klinkt een stuk beter maar zeker niet te hard.
gffThmrl.jpg

bqRpVrYl.jpg
 
Hoi iedereen, ik wil graag whitewalls onder mijn xv 535 zetten. Voor de achter band heb ik al de juiste maat gevonden, maar voor het voorwiel kan ik geen whitewall met deze maat 3.00 19 (90/90 19) vinden. 100/90 19 is er wel, kan ik deze maat gebruiken of maakt die 10mm verschil een probleem met het voor spatbord?
 
Ik ben op zoek naar een pakkingset voor mijn XV920. Zijn er verschillen tussen de xv750/920/1000? En wat is een goed adres om dit te bestellen?
 
Roukema verkoopt mooie complete pakkingsets. Nee, sets zijn niet (helemaal) hetzelfde dus je wil wel een specifiek voor de 920. Ga je een blokrevisie doen? Heb ik in meerdere delen vastgelegd ;)

Grt,
Chiepep
 
Ik ken je filmpjes Chiefpep!
Ik heb een 920 die ik aan het verbouwen ben naar caferacer (R1 voorvork, R1 achterveer, achterwiel 2e generatie e.d)
Er is helaas in een cilinder weinig compressie, terwijl klepspeling goed is. Ik heb het vermoeden dat er een klep lek is, vandaar.
 
Zeker is er een klep lek dan. Of de klep sluit niet goed, of de klepseal(s) is/zijn lek, Maar dan heb je alleen nieuwe klepseals en koppakking nodig (hoewel ik voor de zekerheid dan ook voetpakking zou beetpakken).

Stappen:
1) Kleppen opnieuw inslijpen (zie dus ook mijn filmpje daarvoor)
2) Nieuwe seals monteren
3) Nieuwe cilinder pakking

Die seals en pakkingen kun je gewoon los bestellen. Heb je geen hele set nodig. Anders via CMSNL.com daar kan sowieso alles per stuk.

Goed te doen hoor. Begin bij cylinder 1 en rond die af tot hij weer helemaal in elkaar zit! Nooit tegelijk de boel opentrekken. Dan wordt het een rommeltje namelijk (timing e.d.).

Succes!
 
Carterdeksels zijn/gaan er ook af ivm dat geweldige startmechanisme... voetpakking neem ik dan ook mee. Kan ik direct de cilinders en rest onafhankelijk van elkaar een kleurtje geven.
Complete set lijkt me dan wel zo handing :-)
 
Ok top! Je pakt het gelijk goed aan. Ja dan is zo'n complete set bij Roukema prima. Kost ook niet de wereld en prima kwaliteit!

Succes!
 
Dag! mijn virago zou graag een setje nieuwe voorvorkkeerringen lusten, en als we de boel dan toch uit elkaar hebben ook maar even nieuwe remblokjes voor. Ik heb daar alleen 2 vragen over; ik zie 101 verschillende types remblokjes, van bijvoorbeeld Brembo alleen al...
Gesinterd is iets duurder, maar zal dan ook iets beter zijn?
Brembo Remblokken voor Yamaha XV 1100 Virago (1993) staan bijvoorbeeld al 3 soorten, onder 1 merk :P
moet ik dan van Brembo bijvoorbeeld de YA1107 hebben? (zonder A)
 
Als jij gelukkig wordt van de brembo remblokken, dan moet je dat doen.

Ik haalde een setje remblokken bij roukama en die deden hun werk.

Ook heb ik weleens remblokken met carbon erop gehad. Maar ik bemerkte geen verschil.

En met de virago werd trouwens toch niet gescheurd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,
Mijn virago xv750 bj 86 , tikte aardig in de motor .
Nu zijn de kleppen opnieuw gesteld op de afmeting uit het boek.
Nu tikt de motor nog veel harder .
Kan mij iemand een verklaring hiervoor geven en natuurlijk een oplossing ?

Grt
Marc.
 
Hij deed het altijd al , je hoort het bij beide cilinders heel hard getik .

Als je de kleppen goed hebt afgesteld maar het vermoeden hebt dat daar wel het geluid vandaan komt kan het zijn dat de timing van je nokkenas niet goed staat. Loopt hij verder wel mooi? Rare ploffen of...?
 
Wie heb je de kleppen laten afstellen? Kan ook zijn dat ze toch niet goed staan... als ze het werkplaatshandboek hebben gebruikt is een blik op de verkeerde pagina al funest. De XV535, 700, 750, 920 en 1100 staan practisch naast elkaar in het schema. Een tiende milimeter kan al verschil maken...
 
Wie heb je de kleppen laten afstellen? Kan ook zijn dat ze toch niet goed staan... als ze het werkplaatshandboek hebben gebruikt is een blik op de verkeerde pagina al funest. De XV535, 700, 750, 920 en 1100 staan practisch naast elkaar in het schema. Een tiende milimeter kan al verschil maken...


Je hebt hier wel een punt. :+
Dus de kleppendekseltjes open, voelenmaatje erbij en van achter naar voren werken. Wel even letten op de juiste tekens bij het ronddraaien van de krukas.
Het is niet moeilijk, maar je kan er niet goed bij.

Aan de andere kant bij mijn ZZR1100C moet ik zo'n beetje alles demonteren.
 
Hallo ,
Mijn virago xv750 bj 86 , tikte aardig in de motor .
Nu zijn de kleppen opnieuw gesteld op de afmeting uit het boek.
Nu tikt de motor nog veel harder .
Kan mij iemand een verklaring hiervoor geven en natuurlijk een oplossing ?

Grt
Marc.
Welke klepspelingen zijn gebruikt?
 
Je kunt er best bij. Ik heb er een videootje van gemaakt. Mocht je het zelf willen doen (want inderdaad, het is echt niet moeilijk...)
 
Hallo Virago liefhebbers hier ,
ik ben bezig om een virago XV 700 bj . 1987 uit de dood te redden en heb een goede uitlaat nodig en de schokbrekers en als het kan goede nette chroom delen.
De uitlaat is mijn prio 1

Een en ander is voor mijn vriendin dr 1e motor.

Als je iets hebt email me dan even op biglift apenstaartje msn dot com

ook als je een goed adresje voor de uitlaat hebt laat me dan even wat weten.

Dankuwel

Groeten van good ole unca biglift
 
Terug
Bovenaan Onderaan