Oliefilter deksel pakking vervangen gs 500

jelle-p

Rookie
7 okt 2017
11
0
Mijn gs lekt olie bij de oliefilter deksel, en daarom wil ik dus mijn pakkkng gaan vervangen. Is het slim om vloeibare pakking naast de o ring te gebruiken of heeft dat geen voordeel? Ik vroeg mij verder nog af of de gehele olie inhoud van de motor er uit loopt wanneer ik de deksel los haal of alleen wat er op dat moment in het filter ligt.
 
Die pakking kan je zonder vloeibare pakking monteren als alle pasvlakken nog netjes zijn,zo
niet kan je een dun laagje vloeibare pakking gebruiken.Alleen wat in het filterhuis ligt.
Zorg ook dat alle pasvlakken goed schoon zijn,ook de rand waar de o-ring in ligt.
 
Laatst bewerkt:
Maar liever geen vloeibare pakking.

Als er geen schade is, en de oring gewoon versleten is, dan is er ook geen reden om vloeibare pakking te gebruiken.

En is dit niet een mooie gelegenheid om nieuw oliefilter met o ring en nieuwe olie er in te doen?
 
Maar liever geen vloeibare pakking.

Als er geen schade is, en de oring gewoon versleten is, dan is er ook geen reden om vloeibare pakking te gebruiken.

En is dit niet een mooie gelegenheid om nieuw oliefilter met o ring en nieuwe olie er in te doen?


:t Als je een motorblok losdraait en je komt dat spul overal tegen waar je het niet wilt hebben, dan begrijp je waarom.
 
Laatst bewerkt:
:t Als je een motorblok losdraait en je komt dat spul overal tegen waar je het niet wilt hebben, dan begrijp je waarom.
Idd

Je kunt wel zeggen 'doe niet teveel' en 'doe aan die kant', toch gaat dat in de praktijk anders.

Maar het is opgelost zoals het hoort: gewoon het slijtagedeel vervangen, ipv oplappen met vloeibare pakking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan