Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees wel eens mee omdat ik op een oudje (sc28) weer heropgestapt ben, inmiddels al een paar jaartjes een SP1, maar de blade ook wel een interessante fiets blijf vinden.
Ben vorig jaar nog eens bij je gestopt bij die rotonde in Lelystad om te vragen of je hulp nodig had, weet je nog?
Of is het inmiddels al weer 2 jaar geleden, als je ouder wordt lijkt het allemaal wel veel sneller te gaan. :+

Dan is het wel 10 jaar terug. Ben niet een dagje ouder maar een jaartje in die vergelijking :+

Weet nog wel dat je toen stopte. Met je maatje. Neefje is inmiddels gestopt met Blade rijden. Heeft nu een 600. Wel Honda natuurlijk. Hij blij, ik blij. Aanvankelijk had de schadeafwikkeling nogal wat voeten in aarde maar is toch goed gekomen. Van de zomer maar weer met hem rijden. Beetje prive les geven.
 
Netjes hoor. Maar wat mankeert er allemaal aan waardoor het zo goedkoop was?

Volgens mij mankeert er niet eens zo heel veel aan. Zijn wel boel kleine puntjes.

Vooral de electra is een drama. Ding zit vol kroonsteentjes en dus geen koplamp, achterlicht of grootlicht. Als ik het licht aan zet dan branden de richtingaanwijzers continue en de lampen niet. Zit een handvatverwarming op die niets doet.
Fi geeft error 35 (servo)
Lak is niet meer zo mooi.
Zit geen DB killer op (ivm rijden in duitsland enzo)
Remhendel is eindstukje van afgebroken
deukje in tank
Ketting/tandwielen moeten volgend jaar echt wel vervangen worden.
NAKS hoor je een heeeel klein beetje (hoeft niet heel snel vervangen te worden)
Benzinepomp blijft primen als je het contact aan zet.

Maarja, ik heb mijn gare CBR600f2 uit 1991 ingeruild er voor (zelfs voor 350 kreeg ik niet 1 reactie, Te koop: CBR 600 F2 (met wat werk) - Motor-Forum ) en heb 1000 bijbetaald voor een blade uit 2001 met 50k op de teller. In mijn ogen is dat eigenlijk echt veel te goedkoop maar je hoort mij niet klagen *O* Het was bij een handelaar die voornamelijk export doet en ik had het gevoel dat dit een beetje een bijvangst was met motoren inkopen waar hij gewoon vanaf wilde.

Morgen even op het gemakkie alle schakelaars en kabels doormeten en fixen waar nodig. Motortje loopt iig als een zonnetje en ook met dit weer gaat hij misschien 5 keer rond en hij start (binnen 2-3 seconden). Bandjes zijn zo goed als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mankeert er niet eens zo heel veel aan. Zijn wel boel kleine puntjes.

Vooral de electra is een drama. Ding zit vol kroonsteentjes en dus geen koplamp, achterlicht of grootlicht. Als ik het licht aan zet dan branden de richtingaanwijzers continue en de lampen niet. Zit een handvatverwarming op die niets doet.
Fi geeft error 35 (servo)
Lak is niet meer zo mooi.
Zit geen DB killer op (ivm rijden in duitsland enzo)
Remhendel is eindstukje van afgebroken
deukje in tank
Ketting/tandwielen moeten volgend jaar echt wel vervangen worden.
NAKS hoor je een heeeel klein beetje (hoeft niet heel snel vervangen te worden)
Benzinepomp blijft primen als je het contact aan zet.

Maarja, ik heb mijn gare CBR600f2 uit 1991 ingeruild er voor (zelfs voor 350 kreeg ik niet 1 reactie, Te koop: CBR 600 F2 (met wat werk) - Motor-Forum ) en heb 1000 bijbetaald voor een blade uit 2001 met 50k op de teller. In mijn ogen is dat eigenlijk echt veel te goedkoop maar je hoort mij niet klagen *O* Het was bij een handelaar die voornamelijk export doet en ik had het gevoel dat dit een beetje een bijvangst was met motoren inkopen waar hij gewoon vanaf wilde.

Morgen even op het gemakkie alle schakelaars en kabels doormeten en fixen waar nodig. Motortje loopt iig als een zonnetje en ook met dit weer gaat hij misschien 5 keer rond en hij start (binnen 2-3 seconden). Bandjes zijn zo goed als nieuw.

Zo te horen zeker een goeie deal.
Nu maar hopen dat het daarbij blijft en er geen andere gebreken bijkomen.
Je hebt er al mee gereden las ik dus je hebt een goede indruk van het belangrijkste werk. En zo te horen voldoet het nog steeds. Na de zomer en tig kilometers weet je meer.
Succes ermee.
 
Ik hoef niet eens na de zomer te wachten om meer te weten. Ik rij 5-6 dagen per week het hele jaar door. eerste 100km zit er al op sinds donderdag ;) Heb technisch ook best wat ervaring en ik kan echt niets anders vinden wat er mis zou kunnen zijn met het ding.

Enige is dat hij een probleem heeft met gas geven.... gashendel gaat steeds veeeel te ver open ;)

Zo'n blade heeft wel een heel mooie powercurve moet ik zeggen. haalt heerlijk soepel door, onderin zat koppel, bovenin brute power.
 
Volgens mij mankeert er niet eens zo heel veel aan. Zijn wel boel kleine puntjes.

Vooral de electra is een drama. Ding zit vol kroonsteentjes en dus geen koplamp, achterlicht of grootlicht. Als ik het licht aan zet dan branden de richtingaanwijzers continue en de lampen niet. Zit een handvatverwarming op die niets doet.
Fi geeft error 35 (servo)
Lak is niet meer zo mooi.
Zit geen DB killer op (ivm rijden in duitsland enzo)
Remhendel is eindstukje van afgebroken
deukje in tank
Ketting/tandwielen moeten volgend jaar echt wel vervangen worden.
NAKS hoor je een heeeel klein beetje (hoeft niet heel snel vervangen te worden)
Benzinepomp blijft primen als je het contact aan zet.

Maarja, ik heb mijn gare CBR600f2 uit 1991 ingeruild er voor (zelfs voor 350 kreeg ik niet 1 reactie, Te koop: CBR 600 F2 (met wat werk) - Motor-Forum ) en heb 1000 bijbetaald voor een blade uit 2001 met 50k op de teller. In mijn ogen is dat eigenlijk echt veel te goedkoop maar je hoort mij niet klagen *O* Het was bij een handelaar die voornamelijk export doet en ik had het gevoel dat dit een beetje een bijvangst was met motoren inkopen waar hij gewoon vanaf wilde.

Morgen even op het gemakkie alle schakelaars en kabels doormeten en fixen waar nodig. Motortje loopt iig als een zonnetje en ook met dit weer gaat hij misschien 5 keer rond en hij start (binnen 2-3 seconden). Bandjes zijn zo goed als nieuw.
Als je een beetje handig bent met electra komt dat wel goed lijkt mij... je hebt iig (van wat ik kan zien op de foto) een fraaie blade gekocht!
 
Shit :(
Ik bedenk me tijdens de lunch dat ik eerst de gaskabels aan de carburateurs had moeten maken voor ik de carburateurs op hun plek had gedrukt :o
Ik hoop dat de carburateurs straks wel makkelijk los komen :?
 
Grrrr :( waarom kan bij nou nooit iets makkelijk gaan. Heb Mn nieuwe voorknippers geïnstalleerd. Vliegt de zekering er telkens door. En doen Mn geïntegreerde knippers achter ook niet meer.. deze krijgen wel signaal (gecheckt)


Groen is bij honda toch de aarde? En zou het wat uitmaken als je de knipperlichten verkeerd om aansluit waardoor de zekering eruit vliegt? Andere oorzaken? Met de vorige knippers die niet lekker pasten deed hij het wel gewoon zoals het hoort... nog electriciens hier met ideeen hierover?
 
@spree ja groen is aarde. Als je led knippers hebt dan doen ze het gewoon niet als ze verkeerd om zitten, maar bij sommige led knippers moet je er ook een weerstand tussen monteren. Maar die zijn dan 99% van de tijd bijgeleverd en bij 99% van de knippers zitten ze al ingebouwd in het lampje.

Heb je de oude stekkertjes wel laten zitten (die blauwe aan de ene kant en een andere kleur (ff vergeten) aan de andere kant? zo ja, ff beide lostrekken, testen, eentje aansluiten, testen, etc. Even uitsluiten waar de kortsluiting precies zit. als hij aan beide kanten zit dan kan het toch het weerstandje zijn. Als hij aan 1 kant zit dan is het even kijken wat er precies mis gegaan is.

Ik ben iig ook lekker bezig geweest met mijn electra. Alle kroonsteentjes er uit, en alle gare zooi opnieuw aangesloten. Bleek een kabelbreuk in de aarde van de hoofd kabelboom te zitten, dus een nieuwe aarde getrokken en alle lampjes werken weer.

Handvat verwarming en een mooie usb en 12V aansluiting onder zadel aangesloten en ik kan er weer tegenaan. Ook doordraaiende benzinepomp is opgelost met de aardedraad.

De servo is door zijn tandwielen geschoten en de klep zit vast, dus die heb ik even ontkoppeld om verdere schade te voorkomen en dan binnenkort eens uit elkaar halen en eventueel andere tandwielen plaatsen en klep weer gangbaar maken.

Ketting nog even afgesteld... ik ben weer klaar om te gassen ;)
 
@spree ja groen is aarde. Als je led knippers hebt dan doen ze het gewoon niet als ze verkeerd om zitten, maar bij sommige led knippers moet je er ook een weerstand tussen monteren. Maar die zijn dan 99% van de tijd bijgeleverd en bij 99% van de knippers zitten ze al ingebouwd in het lampje.

Heb je de oude stekkertjes wel laten zitten (die blauwe aan de ene kant en een andere kleur (ff vergeten) aan de andere kant? zo ja, ff beide lostrekken, testen, eentje aansluiten, testen, etc. Even uitsluiten waar de kortsluiting precies zit. als hij aan beide kanten zit dan kan het toch het weerstandje zijn. Als hij aan 1 kant zit dan is het even kijken wat er precies mis gegaan is.

Ik ben iig ook lekker bezig geweest met mijn electra. Alle kroonsteentjes er uit, en alle gare zooi opnieuw aangesloten. Bleek een kabelbreuk in de aarde van de hoofd kabelboom te zitten, dus een nieuwe aarde getrokken en alle lampjes werken weer.

Handvat verwarming en een mooie usb en 12V aansluiting onder zadel aangesloten en ik kan er weer tegenaan. Ook doordraaiende benzinepomp is opgelost met de aardedraad.

De servo is door zijn tandwielen geschoten en de klep zit vast, dus die heb ik even ontkoppeld om verdere schade te voorkomen en dan binnenkort eens uit elkaar halen en eventueel andere tandwielen plaatsen en klep weer gangbaar maken.

Ketting nog even afgesteld... ik ben weer klaar om te gassen ;)

Goed bezig. En altijd handig een vonkentrekker in het forum te hebben. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan