Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik dacht 9 liter. Verbruik van de mijne was destijds zo tussen de 1 op 25 tot 30. Dan was de 25 bij woon-werk en de 30 bij rustig toeren.
 
gisteren over en weer 112km autostrade à ong. 130km/u , lichte wind met groot scherm Facco en 5.36l getankt = 4.78l/100km !!! wel veel toch ?
 
Laatst bewerkt:
gisteren over en weer 112km autostrade à ong. 130km/u , lichte wind met groot scherm Facco en 5.36l getankt = 4.78l/100km !!! wel veel toch ?

Uh.....nee! De motor wordt op die snelheid voor 75% belast. (dit is inderdaad een schatting) Dan is bijna 5 liter per 100km toch niet veel te noemen? Welke andere motorfiets doet dit zuiniger?
 
mijne vorige Honda Cbf600 verbruikte dat niet aan 130km per uur (4.2l op 100 km ,tank 19 liter), ik vind 4.78l veel ivm de ong 9 liter dat je maar in de tank hebt
 
Valt me alles mee van de 600 viercilinder.
Dat laatste argument ben ik helemaal met je eens. De tankinhoud is erg klein. Voor je het weet moet het zadel weer omhoog. Ook met de zuinige rijstijl.
 
Als je 130 rijdt op een scooter die 140 kan zal het verbruik hoger zijn dan wanneer je die snelheid rijdt met een motor die zeg maar 190 kan. En dan heb je nog het scherm als windvanger en de koude omgevingstemperatuur. Volgende x kun je beter 120 rijden, zal naar verhouding veel zuiniger zijn.
 
loopt 150 km/u op teller (143 op GPS) en 127km/u op GPS is 120 km/u op teller , denk dat deze
full

de grote boosdoener is en gaat er in de zomer waarschijnlijk af ;)
 
Laatst bewerkt:
wat is nu eigenlijk de tankinhoud van een Sh300i van 2008 want je leest 9l of 9.2l of 9.5l in verschillende specs.?

En wat is het meeste dat een Sh300 kan/mag verbruiken ?

Er gaat precies 9l in, verbruik ligt bij mij tussen de 1:16 en 1:28. Nu in de winter 1:19. Ik rijd opgevoerd, mijn vrouw rijd gemiddeld 1:25,5. Voorheen reed ik ook tussen de 1:24 en 1:27 op standaard sh300.
 
Ik ben blij met mijn originele Honda scherm. Stevige draagarmen en de zaak trilt niet. hartstikke fijn met regen. En met 130/138 vol in de wind met die vliegjes in de zomer en die koude wind in de winter is zo’n schermpje ook fijn. Alleen bij kleine stukjes rijden ligt het natuurlijk anders Zonder scherm ziet ie wel blitser uit. Ik ga toch maar voor het prachtische.
 
Kwam vanmiddag met de SH bij de motorbeurs vandaan en zag op de A9 een witte SH 300 op de vluchtstrook staan.
Stond niemand meer bij..toevallig een bekende van hier.
 
Ik heb hem binnen. Ben er zeer blij mee. Nu de temperatuur nog omhoog en dan is het gaan met die banaan.

full

full

full

full

full
 
mijne vorige Honda Cbf600 verbruikte dat niet aan 130km per uur (4.2l op 100 km ,tank 19 liter), ik vind 4.78l veel ivm de ong 9 liter dat je maar in de tank hebt

Je honda is een 600 cc 4 cilinder met versnellingen.
Die rijdt t zuinigst op n snelweg, in zn 6 de versnelling. Ook is 130 km pu een peuleschil want hij kan makkelijk harder.

Je scoot is een 300 cc 1 cilinder die bij 130 bijna op topsnelheid rijdt.
Waarschijnlijk met 6.000-8.000 rpm
 
Heb die vreselijke sticker van het scherm afgepunnikt. Wat een werk maar vind het veel mooier zonder.

full
 
Mooie scoot, rhodi. Is dat een orgineel Hondascherm, en kan je er overheen kijken. Alvast veel plezierige kilometers gewenst. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, is origineel Honda scherm. Heb er nog niet op gelet of ik eroverheen kan kijken. Heb gisteren een klein stukje gereden maar was mij te koud. En eerst moet de pekel van de weg zijn.
 
ik heb een Faco scherm op men Sh en zit volledig uit de wind ben 1.83m groot en kan er juist niet over kijken maar dat stoorde me tot nu toe nog niet, geen last van de koude , ook geen last van wiebelen van het stuur van de wind
full

, verbruik is wel iets hoger ;)
 
Laatst bewerkt:
Staat ook mooi. Lijkt of hij lager is dan de mijne,maar kan ook gezichtsbedrog zijn.
 
mijn scherm is 50cm hoog (de meeste zijn 57cm :( ) , mooie zwarte "schaduw" onderaan en op handbescherming EN maar ongeveer 70 euro opgestuurd vanuit Italie :)
 
Ja, is origineel Honda scherm. Heb er nog niet op gelet of ik eroverheen kan kijken. Heb gisteren een klein stukje gereden maar was mij te koud. En eerst moet de pekel van de weg zijn.
Ik heb toevallig ook een nieuwe SH300 gekocht. Met een origineel Honda scherm. Ik kan er net overheen kijken.
Nu alleen nog iets minder koud :)
 
Gefeliciteerd mannuh met de nieuwe aanwinst,veel plezier ermee,
Ik zag er gister toevallig nog 1 rijden op de monsterseweg (Den haag-Monster) bij ockenburg.
Een van jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan