Het is er doorheen. Geen motoren meer lekdijk bij Lopik

Beetje tolerantie naar elkaar!
Naar dijkbewoners, gezinnetjes met kinderwagen en ook naar wielrenners!

Wel jammer dat de dijk(en) in het weekend dicht gaan.
Voor mij is het niet heel ver, dan maar rijden over de dijk door-de-weeks. :] :] :]
(dan is het idd ook veel rustiger)


Nee, tolerantie werkt niet meer als het te druk is.
Kijk maar naar de Dolomieten, sinds vorig jaar zijn er enkele passen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.
Gewoon 1 hele dag in de week, bv de hele woensdag.

Nee, dit kan gewoon niet meer. Het is te druk. Ik heb al eens een keer een wielrenner een motorrijder aan de rechterkant zien inhalen in een haarspeldbocht naar rechts :?

Ik ben voor zero tolerance, maar dan ook voor auto's omdat het op een mooie zondag gewoon te druk is.. Eigenlijk zijn dat volgens mij ook de veroorzakers van agressie en wilde inhaalmanoeuvres omdat ze breed zijn, en de dijk smal.
Maar dat is mijn idee erover.
 
Laatst bewerkt:
Raar dat ik het helemaal niet erg vind. Normaal gesproken ben ik tegen elk kinderachtig verbod.
Een 10 motoren met brulpijpen die daags langskomen zou voor mij ook genoeg zijn om een godsgloeiende hekel te krijgen aan die geluidsmachines.

.....

Ik snap dit best en ik snap de bewoners ook wel, maar dan is toch echt het enige normale antwoord:
Handhaven op die blerpijpen.
 
Ik snap dit best en ik snap de bewoners ook wel, maar dan is toch echt het enige normale antwoord:
Handhaven op die blerpijpen.

Zeker een VFR rijder met standaard uitlaat :P ,als ECHTE motorrijder kan je alleen maar genieten van dat geluid 8-)
 
Laatst bewerkt:
Die mensen moeten niet zo zeuren,in Nederland heb je geen recht op woongenot :N ,bij mij achter hebben ze een half bos weggekapt en daar ligt nu een mooi stuk retestrak asfalt,dat word straks in plaats van balen van de stilte :? lekker een mooie nieuwe racebaan waar ik mag gaan genieten van de heerlijke dampen van de vrachtwagens,auto,s die volgas over de weg knallen en als icing on the cake lekker scheuren met motoren voorzien van herriepijpen :Y 8-) ,en hoor je mij klagen ,nee hoor :N ik doe net zo hard mee met de Pussy fighter met open pijpen :] 8-) ,dat zal ze leren mijn bos weg te kappen onder het mom van economisch noodzakelijk -O- ,they heard nothing yet. }) :P
 
Laatst bewerkt:
Die mensen moeten niet zo zeuren,in Nederland heb je geen recht op woongenot :N ,bij mij achter hebben ze een half bos weggekapt en daar ligt nu een mooi stuk retestrak asfalt,dat word straks in plaats van balen van de stilte :? lekker een mooie nieuwe racebaan waar ik mag gaan genieten van de heerlijke dampen van de vrachtwagens,auto,s die volgas over de weg knallen en als icing on the cake lekker scheuren met motoren voorzien van herriepijpen :Y 8-) ,en hoor je mij klagen ,nee hoor :N ik doe net zo hard mee met de Pussy fighter met open pijpen :] 8-) ,dat zal ze leren mijn bos weg te kappen onder het mom van economisch noodzakelijk -O- ,they heard nothing yet. }) :P


Dat gaat jouw lukken *O*
Één grote teringherrie buiten de vergunningsuren en de klachten regenen binnen _O-

Dat zal ze leren :X :+
 
I stand corrected,zeker een ouwe zeurkous met een standaard demper onder zijn VFR. :Y :+

Oud wel :o *D , zeuren doe ik niet dat doen anderen wel, daar laat ik het graag aan over.

Nope een Akra onder mijn VFR wel met e-Keur en db-killer zodat hij er ook aan voldoet.
En er al weer 90k opgezet op de VFR, maar ik laat de echte mooi weer blerpijp rijder van 1000 km p/j graag voorgaan hoor.

Voor deze posers niets dan respect hoor :Y


of zoiets :') :+
 
Ach, toen het er een ruim een jaar geleden op aan kwam, om VOOR dat de pilot in gang werd gezet, en mensen werden opgeroepen hun zienswijze bij de gemeente Lopik in te dienen, waren er slechts 9 mensen bereid om iets te doen.

Nu de kogel door de kerk is, is er een FB actie; kan men lekker eenvoudig "protesteren"....


Op naar de volgende afsluiting, maar dan bij JOU in de buurt....


(ja, een beetje bittere nasmaak..... zou het de koffie zijn? _O- )
 
Waarom niet gewoon alle motoren verbieden? Is toch gelijk een oplossing voor alle problemen?
Hobby's, plezier, liefhebberij en cultuur doen er allemaal niet toe joh, we kunnen beter allemaal in een stille economisch verantwoorde vierwieler rijden!
Het liefst ook in de kleur grijs of zwart!
 
Binnenkort mogen we ws ook niet meer in Scheveningen rijden:

Cookies op AD.nl | AD.nl
De Norfolk Line moest ook al weg uit Scheveningen. Niet alleen de vrachtwagens bestemd voor de haven gaven overlast, ook mochten de schepen de motoren niet meer warm laten draaien. Die moesten met koude motor de zee op. Dat er een hoop werkgelegenheid voor de Scheveningers verdween speelde geen rol.
 
Wat te denken van Overlast door Fietsers?

Ik vind dan weer dat fietsers Overlast veroorzaken.
Dan bedoel ik TRAP-Fietsers: Niet-kijkende-Race-fietsers, Electro-Senioren-fietsers, en 4-rijen-dik-schoolfietsers. Ik voel me op dijkjes, op wandelpaden, op landweggetjes, en ook op Scheveningen en in Den Haag niet veilig voor deze intimiderende trap-fietsers. In Amsterdam zijn de aggressive bellende en roepende fietsers bovendien slecht voor het image als touristenresort.

ik zeg: Verbieden die fietsen.
 
Wat te denken van Overlast door Fietsers?

Ik vind dan weer dat fietsers Overlast veroorzaken.
Dan bedoel ik TRAP-Fietsers: Niet-kijkende-Race-fietsers, Electro-Senioren-fietsers, en 4-rijen-dik-schoolfietsers. Ik voel me op dijkjes, op wandelpaden, op landweggetjes, en ook op Scheveningen en in Den Haag niet veilig voor deze intimiderende trap-fietsers. In Amsterdam zijn de aggressive bellende en roepende fietsers bovendien slecht voor het image als touristenresort.

ik zeg: Verbieden die fietsen.


Dit is niet relevant.
De motoren móeten de schuld krijgen van niet nadenkend Nederland. Zondebok zoeken hé.

Lekker makkelijk allemaal :Z
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort mogen we ws ook niet meer in Scheveningen rijden:

Cookies op AD.nl | AD.nl

Wel lachen dit,bewoners klagen over stank en herrie,ze vergeten even de duizenden auto,s
en dan met name de klassieke cars en USA cars en auto,s waar de omgekeerde petjes brigade mee rijd waarbij de mussen dood van het dak vallen als die voorbij rijden door de benzine dampen,en ook onder die auto,s zitten de nodige herriepijpen,en herrie door
de overbemeten stereo installaties die bijna voluit staan.
Verder weet je dat als je in een Badplaats gaat wonen je de rust wel kan vergeten.
En gelukkig heb ik niet op D66 gestemd. :r
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort niet meer met de motor rijden op Scheveningen?
Wat een stel zeurpieten! Voor mij hoort dat gewoon bij een badplaats!

Ja, ook brullende motoren en patsers met cabrio's..............
Net als de geur van patates en zonnebrand, mooie meiden met half open blousjes, kinderen met schepjes, een haringtent en een ijsco-kar. Dat plaatje maakt een BOULEVARD!!!
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk symboolpolitiek van een geitenwollensokken partij. Wangedrag is altijd al verboden en daar zijn dan ook geen borden voor nodig. Geluidsoverlast en het onnodig geluid produceren is al goed voor een flinke boete dus borden zijn niet nodig.

Het probleem is alleen dat niemand de moeite neemt om dit te handhaven. Borden helpen overigens ook niets als er niet gehandhaafd wordt.

Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij de enige is in deze wereld en dat zijn lolletje het belangrijkste in de wereld is boven de belangen van anderen. 1 x een brullende V8, een motor met een blerpijp of een boomcar is nog leuk maar 10x in een uur is dat echt niet meer.

Het argument dat je daar dan niet moet gaan wonen is geen valide argument. Dat je geen volledige stilte mag verwachten is duidelijk maar het is ook weer niet de bedoeling dat je horendol wordt van de herrie. Het is net zo'n valide argument als dat je zou stellen dat je niet moet zeuren dat er in een portiek naast een kroeg de deur onder gepist en gekotst wordt. Dat is ook gewoon smerig en de daders mogen van mij ook gerust heel hard aangepakt worden. Dat er misschien een keer wat gebeurd is dan tot daar aan toe maar 7 dagen in de week je portiek vol gepist en gekotst is echt weer wat anders.

Ik woon zelf ook langs een dijk waar veel motoren langs rijden en dat vinden we geweldig, ook de optochten van oldtimers (auto's) en dergelijken. Allemaal prima een dijk is alleen geen racebaan. Idioten die je op vele km's afstand al aan hoort komen daar zit niemand op te wachten. Dat je normaal auto's en motoren hoort is prima maar dat je jezelf niet meer verstaanbaar kunt maken omdat er weer een voorbij komt die denkt dat hij alleen op deze wereld is, dat is echt iets anders. Dan heb ik het niet eens over de soms belachelijke snelheden waarmee gereden wordt.

De overgrote meerderheid van wat er voorbij komt snapt dat ook prima en daar heeft niemand problemen mee. Het is die paar procent Remy's die denken dat ze alleen op de wereld zijn die het verpesten voor de meerderheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan