Kawasaki versys 650 deel 4

Net terug van 4 daagse altes elefantentreffen. De versys heeft het erg te verduren gehad van de pekel en de vries temperatuur s'nachts minimum -4 en zelfs -10 de voorbije nacht. Was er in het aanrijden spiegelglad op de berg van de camping. ik geraakte de 1e dag niet boven dus dan de versys maar beneden laten staan om geen risico te lopen om met volle bagage en tent tegen de wereld te gaan liggen. 2e avond is het me wel gelukt door dat het gedooid en terug bevroren was de plat gereden sneeuw wat poreus geworden zodat ik met de straatband wel wat grip had. Moet volgend jaar kettingen of goede nopen band hebben. Nu lijkt het probleem met mijn knipperlichten opgelost heb er geen last meer van gehad toch raar dat het nu wel allemaal functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag ook eerste ritje van het jaar gemaakt. Het was nog wel wat frisjes maar blij dat ik weer kon rijden.
Alleen na 70 kilometer stopte de handvatverwarming rechts er mee. Alleen op standje nucleair deed ie het nog. Ding zit er pas net op dus dat wordt ff nakijken de komende dagen.

Verder kan ik niet wachten op nog beter weer :)
 
Laatst bewerkt:
heb na heeeeeel lang lezen op diverse forums en wikken en wegen tussen de 650 en de 1000 toch voor de 650 gekozen en hem gisteren besteld , de dealer is alleen nog aan het zoeken of ie ergens een 650 special edition vindt met de stickers van 2017 , en anders wordt het de bestickering van special edition 2018 , maandag weet ik het verdict . Alvast bedankt aan iedereen om me te helpen bij deze keuze voor de 650.
Was het al maar maandag

En? Wat is het geworden?
 
Zit toch te twijfelen of ik mijn Kawa moet inruilen tegen een nieuwe.
Wat vinden jullie een acceptabele prijs om bij te betalen.

Huidig: '15 Tourer+ 16xxxkm
Nieuwe: '18 Grand Tourer.
 
Waarom zou je zo'n verse inruilen tegen een nieuwe?


:^

We hebben hier iemand gehad met een overgevoelig voetje voor een gebruikte versnellingsbak (;)) maar verder zou ik niet weten waarom je hem in zou moeten ruilen?
 
Laatst bewerkt:
Zit toch te twijfelen of ik mijn Kawa moet inruilen tegen een nieuwe.
Wat vinden jullie een acceptabele prijs om bij te betalen.

Huidig: '15 Tourer+ 16xxxkm
Nieuwe: '18 Grand Tourer.

Ik zou zelf niet zo snel zo'n verse Versys met zo weinig km's inruilen.

Als je dat echter toch gaat dan, dan ben ik wellicht wel geïnteresseerd om hem over te nemen voor mijn meisje. Die is bezig met haar A en vind een Versys ook een mooie fiets.

Je mag dan natuurlijk ook een PM sturen.
 
:^

We hebben hier iemand gehad met een overgevoelig voetje voor een gebruikte versnellingsbak (;)) maar verder zou ik niet weten waarom je hem in zou moeten ruilen?

Dat overgevoelig voetje viel wel mee... mijn overgevoelige portemonnee was erger : een tweedehandsje kostte me méér dan een nieuwe (iets met de BTW). :Y

Overigens, ik merk nu dat ook m'n 2018 exemplaar niet zo vlotjes van 2 naar 3 schakelt, bij koude motor, als-ie lang heeft stilgestaan in winterse kou... hoewel, het verwend nest staat in een VERWARMDE én GEDROOGDE blokhut... :P
 
Ik zou zelf niet zo snel zo'n verse Versys met zo weinig km's inruilen.

Als je dat echter toch gaat dan, dan ben ik wellicht wel geïnteresseerd om hem over te nemen voor mijn meisje. Die is bezig met haar A en vind een Versys ook een mooie fiets.

Je mag dan natuurlijk ook een PM sturen.

Reden daarvoor is dat de motor net terug is van de garage, was aangereden (zoals eerder in dit topic te lezen is).
En natuurlijk is hij goed gemaakt, mocht ook wel voor bijna 5000,- maar toch rij ik dan liever op een nieuwe...

En heb natuurlijk ook het slappe excuus dat ik al een tijdje een topkoffer wil O-)
De garage geeft 7200 inruil, hoef ik nog maar 3000 bij te betalen voor een Grand Tourer... Is op zich wel een hele mooie prijs voor de oude denk ik zelf. *D
(en had ik al gezegd dat ik alle accessoires mag houden, tomtom, ruit, middenbok)

*en natuurlijk is doorrijden op deze en de koffer aanschaffen goedkoper... :X
 
Laatst bewerkt:
Net terug van 4 daagse altes elefantentreffen. De versys heeft het erg te verduren gehad van de pekel en de vries temperatuur s'nachts minimum -4 en zelfs -10 de voorbije nacht. Was er in het aanrijden spiegelglad op de berg van de camping. ik geraakte de 1e dag niet boven dus dan de versys maar beneden laten staan om geen risico te lopen om met volle bagage en tent tegen de wereld te gaan liggen. 2e avond is het me wel gelukt door dat het gedooid en terug bevroren was de plat gereden sneeuw wat poreus geworden zodat ik met de straatband wel wat grip had. Moet volgend jaar kettingen of goede nopen band hebben. Nu lijkt het probleem met mijn knipperlichten opgelost heb er geen last meer van gehad toch raar dat het nu wel allemaal functioneert.

Ik vind het dapper, bewust sneeuw en kou opzoeken :}
Ik rij in principe jaar rond, maar als er sneeuw en ijs aan te pas komt ruil ik 2 wielen om voor 4 :P
 
Reden daarvoor is dat de motor net terug is van de garage, was aangereden (zoals eerder in dit topic te lezen is).
En natuurlijk is hij goed gemaakt, mocht ook wel voor bijna 5000,- maar toch rij ik dan liever op een nieuwe...

Ik had 1 & 1 even niet opgeteld maar dan is de reden wel iets meer logica ja.
Had je wellicht zelf voor je hem liet repareren nog een beter deal gekregen ( Inruil wrak + schadebedrag) dan had de dealer hem in de loze uurtjes kunnen opknappen.
Maargoed...iets met mosterd na de maaltijd.

Dan lijkt het me een kwestie van wil je het betalen? Afschrijving is natuurlijk de 1e paar jaar het hoogste, maar dat weet je zelf ook al. })
 
Ja, helaas had ik zelf die keus niet. Verzekering had al opdracht gegeven om de motor te maken! |(
Ik denk dat het wel een leuke aanbieding is.




Ik had 1 & 1 even niet opgeteld maar dan is de reden wel iets meer logica ja.
Had je wellicht zelf voor je hem liet repareren nog een beter deal gekregen ( Inruil wrak + schadebedrag) dan had de dealer hem in de loze uurtjes kunnen opknappen.
Maargoed...iets met mosterd na de maaltijd.

Dan lijkt het me een kwestie van wil je het betalen? Afschrijving is natuurlijk de 1e paar jaar het hoogste, maar dat weet je zelf ook al. })
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de overnameprijs erg correct.

Ik had (even) een "naakte" Versys 2015 tweedehands gekocht met slechts 2.700 km op de teller en 2 jaar garantie... toen ik hem 2 weken later in overleg met de dealer (die een administratieve fout had gemaakt) weer inruilde (voor een nieuwe Versys, ditmaal met aftrekbare BTW), maar sindsdien voorzien van verwarmde handvatjes, een middenbok, een tankbeschermer en nog wat kleine dingen, werd hij opnieuw te koop aangeboden voor... € 5.950 (opnieuw met 2 jaar garantie).

Dan is een overnameprijs van € 7.200 (zélfs in NL met jullie vorte BPM }) ) wel zéér hoog, zeker nu hij toch vrij zwaar beschadigd was... voor hoeveel wordt hij dan opnieuw verkocht ? :?
 
Laatst bewerkt:
En? Wat is het geworden?



de 650 special edition grand tourer , de dealer is nog aan het zoeken of hij ergens de 2017 versie voor me kan vinden en anders wordt het de 2018 versie. De prijs blijft hetzelfde maar ik vind de bestickering van de 2017 net iets mooier dan die van de 2018 . Begrijp me niet verkeerd want de bestickering van de 2018 is ook wel mooi maar ik vind dat deze meer bij een jonger iemand past en de 2017 stickers passen dus meer bij mij (ouwe zak:) )
 
Laatst bewerkt:
Ik ben "jong" en vind de 2017 versie ook mooier hoor!

Bij mij is ook de knoop door gehakt. 2018 Grand Tourer. Matgroen!
Was op voorraad, deze week zijn ze nog bezig met de beurs, maar volgende week zal de motor geleverd worden. Dus denk dat ik wel de eerste of tweede week van maart op de nieuwe rij :]
Iemand nog interesse in de standaard Dunlop Sportsmax D222? O-) Bij mij gaan ze er af. Worden de MR5 of CRA3.

de 650 special edition grand tourer , de dealer is nog aan het zoeken of hij ergens de 2017 versie voor me kan vinden en anders wordt het de 2018 versie. De prijs blijft hetzelfde maar ik vind de bestickering van de 2017 net iets mooier dan die van de 2018 . Begrijp me niet verkeerd want de bestickering van de 2018 is ook wel mooi maar ik vind dat deze meer bij een jonger iemand past en de 2017 stickers passen dus meer bij mij (ouwe zak:) )
 
Gefeliciteerd!

Ik neem aan dat de dealer de standaard dunlops gewoon inruilt / terugneemt tegen hun kostprijs?
 
Ik ben "jong" en vind de 2017 versie ook mooier hoor!

Bij mij is ook de knoop door gehakt. 2018 Grand Tourer. Matgroen!
Was op voorraad, deze week zijn ze nog bezig met de beurs, maar volgende week zal de motor geleverd worden. Dus denk dat ik wel de eerste of tweede week van maart op de nieuwe rij :]
Iemand nog interesse in de standaard Dunlop Sportsmax D222? O-) Bij mij gaan ze er af. Worden de MR5 of CRA3.

Proficiat !

Over kleuren valt niet te twisten,,maar ik heb op een splinternieuwe matgroene proefgereden... Leek me een zeer kwetsbare lak te zijn...
 
Wat betalen jullie voor de verzekering van de versys ik heb net een brief gekregen en moet 285€ betalen vorig jaar 277€ dat was al veel vond ik. Ik betaal bijna zoveel als mijn auto dat is 411€.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan