Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Die lijken op foto’s wel een beetje op elkaar maar komen in het echie echt niet in de buurt... 1200 tellers zijn veel dikker, nog los van dat ze hele andere waarden hebben zijn de stekkers anders en zal de vertanding van de snelheidsmeter verschillen (is ook niet dezelfde opnemer) dus klopt je snelheid niet. Ik bedoel, nog minder dan ie op een 1200 niet klopt. Misschien fixt het de teller juist wel :+

1200 geeft rustig 15% te veel aan, suf ding B|

Ah ja stom |(
Ben aan het weekend toe denk ik... B|
 
Uiteraard. Ik geef aan dat ze erop lijken, of het op de kroonplaat of de kabelboom past weet ik niet..Daarom gaf ik aan; kijk anders online en vergelijk.
Je bedoelt in de zin dat ze lijken op die van de 600 (maar daar totaal niet op passen) in dezelfde zin dat die van de 600 iets weg hebben van die van de 1200 (maar daar ook niet op kunnen)?

This I gotta see :+
 
De 400 heeft eigenlijk wel mooie tellers, ‘t is dat de waardes totaal niet overeen komen en de speedodrive heel anders zal zijn, anders zou ik er bijna een poging aan wagen :P
 
Woutert,

Ik heb al eerder gelezen over het afstellen van de TPS. Ik heb het materiaal en de kennis niet om het te doen.
Zou jij me daar een keer bij willen helpen?
Tenminste, als het positief effect had.

Ik wil je er best mee helpen, maar het is serieus een makkelijk klusje haha :+

Zie hier: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/28269828#28269828

- Ohm1 heeft een waarde bij gas dicht
- Ohm2 even berekenen (0,76 * Ohm1)
- Gas open gooien en de TPS verdraaien als het nodig is om de berekende waarde te krijgen.
 
B4 en B6 zijn andere tellers. Zoek echt de B12 N '96 tellers.

Alle bekende site's, motorsloop...gevraagd / bekeken.

Zal rustig moeten afwachten tot iets voorbijkomt.
 
Vandaag lekker stukkie gereden om de olie te verwarmen zodat het makkelijk afgetapt kon worden, na twee uur rijden was de olie wel warm O-)
Na aftappen olie filter verwijderd maar helaas paste de nieuwe niet, verkeerd schroefdraad B| Had de filter al een tijd liggen maar nu pas tijd om te monteren en dan past dat kreng niet. Dinsdag maar een bij Motoport halen, zo duur zijn ze niet.
 
Had mijn K&N filter al uitgebaggerd en nieuwe bougies geplaatst en hij rijdt stukken beter nu hij voldoende lucht krijgt! Loopt ook veel netter. En dan heb ik nog geen eens TPS op mijn carb :X Heb wel carbs met tps besteld via MP, hoop dat deze er volgende week is.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan helemaal niet want er is geen Pilot Road 5 :+


Al even geen ervaring meer met Michelin kut de Bandit staat op PiPos :') met Roads, maar over het algemeen is het gewoon logisch het nieuwste model te kiezen. Binnen de gerenommeerde merken loopt dat wel los. De Road 5 heeft wel een funky profiel op zich :)

product-page-road5.png
 
Laatst bewerkt:
Hmmm 2012. Wellicht eens updaten _O- _O- _O-
Oh ja graag! :Y
(al is de lijst uit 2012 voor een Bandit uit '95 nog steeds wel redelijk up-to-date) :+

Maar serieus: Zo'n Pilot Road 3 zou voor die van mij nog steeds geen verkeerde keuze zijn? Het aanbod van de 4 is voor mijn bandenmaten niet zo rijkelijk verkrijgbaar geloof ik.

Heb me er nog niet heel hard in verdiept hoor, ergens aan het eind van de zomer ben ik denk ik aan nieuwe bandjes toe...
 
Oh ja graag! :Y
(al is de lijst uit 2012 voor een Bandit uit '95 nog steeds wel redelijk up-to-date) :+

Maar serieus: Zo'n Pilot Road 3 zou voor die van mij nog steeds geen verkeerde keuze zijn? Het aanbod van de 4 is voor mijn bandenmaten niet zo rijkelijk verkrijgbaar geloof ik.

Heb me er nog niet heel hard in verdiept hoor, ergens aan het eind van de zomer ben ik denk ik aan nieuwe bandjes toe...
Road 3 zou ik niet nemen, dat is de slechtste van alle Roads. Waarom per se een Road? Alle merken hebben nu banden die super zijn. Bijv RoadAttack 3, Roadtec 01 etc.

Motorrad-Tourenreifentest-Heft-12-2017.jpg
 
Laatst bewerkt:
Road 3 zou ik niet nemen, dat is de slechtste van alle Roads. Waarom per se een Road? Alle merken hebben nu banden die super zijn. Bijv RoadAttack 3, Roadtec 01 etc.

[afbeelding]
Let er wel op dat in deze lijst slijtage niet wordt meegenomen, en die is van bijvoorbeeld de Conti heel hoog. Daarnaast testen ze altijd de standaard maten (B12 size) en gaat niet alles op voor een B6. Zware instuurmomenten zul je daar bijvoorbeeld heel anders ervaren.

Zou zelf denk ik de Road 5 uitproberen. gewoon een geinig ding om te zien en slecht zal ie echt niet zijn, hoewel er nog niet veel testen van zijn. De achterband is gewoon in 150/70 te krijgen, voor zul je voor 120/60 moeten gaan, maar dat geeft geen grote problemen.
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op dat in deze lijst slijtage niet wordt meegenomen, en die is van bijvoorbeeld de Conti heel hoog. Daarnaast testen ze altijd de standaard maten (B12 size) en gaat niet alles op voor een B6. Zware instuurmomenten zul je daar bijvoorbeeld heel anders ervaren.

Zou zelf denk ik de Road 5 uitproberen. gewoon een geinig ding om te zien en slecht zal ie echt niet zijn, hoewel er nog niet veel testen van zijn. De achterband is gewoon in 150/70 te krijgen, voor zul je voor 120/60 moeten gaan, maar dat geeft geen grote problemen.
Bij de RoadAttack 2 ja, bij de 3 is juist de slijtage veel beter, met name door meer dan 7mm profiel vanaf fabriek.
Bedoel verder alleen dat je je niet hoeft te limiteren tot Michelin.
Als je puur woon-werk gaat dan zou ik wel de band nemen die het langst mee gaat ja. De meeste nieuwe sport tour banden van de grote merken zijn toch wel goed.
Als je Road gaat, zou ik inderdaad ook de 5 proberen en niet een ouder model.
 
Laatst bewerkt:
Nee je bent natuurlijk niet beperkt tot Michelin, volgens mij heb ik nog nooit twee keer dezelfde set laten monteren :') Lekker uitproberen!

Heb trouwens wel een bandenmonteerapparaat gekocht. 50 euro verdien je met een paar keer wisselen zo terug. Setje PiPo's kost bij bandenkneus 150 euro, kun je nog eens lekker van uit burnen gaan _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan