Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

Dit ongeveer:

Ik gebruik een plat stuk duplo (ff stukje afzagen/breken/snijden) om de hele scheur aan de achterkant te bedekken. Met een verffohn of brandertje kun je de duplo warm maken en dan is het goed te vormen naar je kuip. Redelijk wat aceton er op kwasten en even tegen elkaar klemmen+drogen. Wel oppassen met aceton en geverfde delen. Werkt namelijk ook prima als verfafbijt ;)

Ik weet niet wat tri is
 
Laatst bewerkt:
Kiek das nou mooi!!

SmJuLPf.jpg



inschrijven via dit linkie.
 

Leuk!

Ik had gisteren zin in motorrijden en het was heerlijk zonnig weer, dus heb de suup maar gepakt :)

HnPVJeX.jpg

Ze doet het goed en de nieuwe uitlaat klinkt heerlijk! Echt blij mee. De nieuwe schijven remmen beter, maar ik denk dat ik m'n rempomp eens moet reviseren en de klauwen (weer) schoon moet maken. Ook zit het rempedaal te hoog (door de verlaagde stepjes) en het schakelpedaal staat wat te dichtbij. Nog genoeg te doen dus, maar ach, houdt me van de straat ;)
 
Bedankt Raymond. Ik heb ook ingeschreven, nog wel ff afwachten wat er juridisch gezien uit rolt. Maar ik heb alle hoop dat het door kan gaan. -O-
 
Laatst bewerkt:
Leuk!

Ik had gisteren zin in motorrijden en het was heerlijk zonnig weer, dus heb de suup maar gepakt :)

[afbeelding]
Ze doet het goed en de nieuwe uitlaat klinkt heerlijk! Echt blij mee. De nieuwe schijven remmen beter, maar ik denk dat ik m'n rempomp eens moet reviseren en de klauwen (weer) schoon moet maken. Ook zit het rempedaal te hoog (door de verlaagde stepjes) en het schakelpedaal staat wat te dichtbij. Nog genoeg te doen dus, maar ach, houdt me van de straat ;)

Ja die arrow demper heb ik ook, klinkt idd heerlijk. Verveelt ook nooit. Ik bid het zelf ook wel lekker dat ie niet zo loeihard is. Net goed zonder echt aso te klinken. Zijn de remmen de investering waard?
 
Hulpvraag: enige tijd geleden heb ik een carterpan overgenomen en deze heb ik recent gemonteerd (mijne zat een gerepareerde scheur in en een uitgeboorde olieplug). Helaas, hij past wel maar blijkt het pannetje van een TDM te zijn. Die is lager waardoor de skidplate niet past en die moet er toch wel onder vind ik.

Oftewel, wie heeft er een carterpan voor de XTZ750 liggen, of weet er 1 te liggen?
 
Ja die arrow demper heb ik ook, klinkt idd heerlijk. Verveelt ook nooit. Ik bid het zelf ook wel lekker dat ie niet zo loeihard is. Net goed zonder echt aso te klinken. Zijn de remmen de investering waard?

Ze remt nu harder, maar ik denk dat ik de pomp en klauwen eens moet schoonmaken om echt profijt er van te hebben.
 
pff die klauwen heb ik het afgelopen jaar al vaak in mn klauwen gehad.. Pitting in de remzuigers zorgde voor plakkende remmen. Schoonmaken en de seals vervangen hielp maar eventjes. Inmiddels achter de hele klauw vervangen en aan de voorkant de zuigers er uit en op de draaibank gehad
op zich geen vervelend klusje die remmen, maar na 5x heb je het wel gezien :')
 
pff die klauwen heb ik het afgelopen jaar al vaak in mn klauwen gehad.. Pitting in de remzuigers zorgde voor plakkende remmen. Schoonmaken en de seals vervangen hielp maar eventjes. Inmiddels achter de hele klauw vervangen en aan de voorkant de zuigers er uit en op de draaibank gehad
op zich geen vervelend klusje die remmen, maar na 5x heb je het wel gezien :')

Ben je niet bang dat de seals nu nog sneller tussen de zuiger en de klauw eruit komen? Ik zit er eigenlijk aan te denken om nieuwe zuigers uit de UK te halen. Tijdje terug een website gevonden voor revisiesetjes voor de Triumph Tiger, die dezelfde remklauwen heeft. Volgens mij waren die zuigers nog wel te betalen :)
 
Doei oma!

Nou vandaag uitgevonden dat de automatische accu ontladingsbeveiliging op Oxford handvatverwarming NIET werkt zoals ze beloven |(
 
Vraag: waarom schakelen jullie accessoires direct op de accu aan? Is het een idee om dit via het contact te laten lopen. Dan komt er pas spanning op te staan als het contact wordt omgezet. Kan je het ook niet per ongeluk aan laten staan waardoor de accu leegloopt.

Nog beter is een aansluiting op de accu en een aansluiting op het contact, maar niet iedere accessoire biedt die mogelijkheid. Dan blijft er zeer geringe spanning op staan (bijvoorbeeld voor het klokje) en wordt het pas geactiveerd als het contact wordt omgezet. Ik heb daardoor nooit problemen met de accu gehad.
 
Vraag: waarom schakelen jullie accessoires direct op de accu aan? Is het een idee om dit via het contact te laten lopen. Dan komt er pas spanning op te staan als het contact wordt omgezet. Kan je het ook niet per ongeluk aan laten staan waardoor de accu leegloopt.

Nog beter is een aansluiting op de accu en een aansluiting op het contact, maar niet iedere accessoire biedt die mogelijkheid. Dan blijft er zeer geringe spanning op staan (bijvoorbeeld voor het klokje) en wordt het pas geactiveerd als het contact wordt omgezet. Ik heb daardoor nooit problemen met de accu gehad.

Ben ik met je eens, maar ik had die navigatie destijds snel nodig op de motor. Ik heb nu er een relais zitten, maar die heb ik nog niet goed aangesloten, dus op het moment is het vooral luiheid ;)
 
Ik had het ook via een relais, met precies die reden. Maar omdat Oxford het zo groot op de doos had staan dat het veilig was om het zo te doen, dacht ik dat dit net zo makkelijk was. Ik had beter kunnen weten..
 
Op de Yamaha van m'n vrouw werkt het wel zoals beloofd - het duurt wel een paar minuten nadat je motor van contact afhaalt, maar hij gaat wel uit.
Weet je zeker dat je die funktie niet per ongeluk uit geschakeld hebt?
 
Iemand interesse in een Renthall cross stuur? Mag voor een vriendenprijsje weg, graag een PB. Het stuur is gebruikt, maar verder niet beschadigd. De diameter is 22mm en het stuur is 84 cm breed. Zit een Renthall stuurrol bij. Probeer er straks nog wel een foto bij te plaatsen.
 
Kan iemand mij helpen aan een kroonplaat met in goede staat zijnde rubbers? Bij mij is aan 1 kant het rubber beschadigd/verhard/verteerd waardoor de prop los is gaan zitten en het stuur los zit. Ik zou er erg mee geholpen zijn!
 
Ha Rhino, is het een idee om de rubbers eruit halen en het geheel in de kroonplaat vast te zetten? Ik weet dat Kedo.de hiervoor een (duur) setje heeft. Ik heb indertijd de rubbers laten zitten en het geheel van onderaf met een vulring direct vastgezet op de kroonplaat. Dat gaf een veel betere stuurrespons dan met rubbers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan