XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
En nog een
full

"The White Cliffs of Dover"
 
Laatst bewerkt:
Prachtig !! Ik geloof niet dat ik in Schotland naar 2478 meter hoef te klimmen. Maar hiermee het bewijs dat het kan met de XS en duo !! Mis alleen beetje bagage ??
 
En nog een laatste foto, want eigenlijk horen deze plaatjes in een ander topic en daar heb ik ze ook al staan.
Dit was tijdens een weekend-uitje, voor de grotere trips gingen er nog mini-plunjebaaltjes bovenop de "koffers" (wasboxen van Curver!).
full
 
Dat was geheel eigen makelij. De basis was een sub-frame, bevestigd bij de achterste voetsteunen, aan de bovenste punten van de schokbrekers en aan de standaard ophangpunten achteraan het frame. Het bagagerek en de frames voor de boxen waren met in totaal 8 inbusbouten daaraan gemonteerd zodat 1 inbussleutel volstond om onder de buddyseat te komen. Dat ging allemaal niet in 1 keer, elke vakantie zag ik weer mogelijkheden om het te verbeteren en pas versie 3 was voor ons perfect.
En als het sub-frame eraan zat was het stuurgedrag van de fiets stabieler!
(De Koni's waren trouwens voorzien van een maatje dikkere veer dan standaard) ;)
 
Mooi, dank voor je info. Bij mij moeten de eerste testritten nog komen. Ben benieuwd hoe e.e.a. zal gaan. Voorjaar komt eraan, nog ff geduld.
 
Hoe is het met de XS hobbyisten hier; wordt er nog gesleuteld? Behalve Wim zijn 400 topics lijkt er niet zoveel te gebeuren..

ik zal mijn eigen topic weer eens updaten, er is weer een hoop gebeurd intussen.

Hoe is het met Arn-RS bijvoorbeeld.. als die 850 deze zomer moet lopen zal je aan het werk moeten! :P ;)
 
Vandaag is de ophokplicht weer vervallen. Ik mag weer met mijn XS850 de weg op :+









Maar vandaag gaat het dat niet worden :N

Veels te koud :( '(
 
Vandaag is de ophokplicht weer vervallen. Ik mag weer met mijn XS850 de weg op :+



Maar vandaag gaat het dat niet worden :N

Veels te koud :( '(

+1.

Ik wacht wel op Motormarkt Hardenberg voor ik 'Kamikaze' weer uit de winterslaap wek..
Gloeiende wat koud; zelfs buiten spelen op het AWO-span is niet te doen nu..
 
Laatst bewerkt:
Ben vandaag ook maar met het koekblik naar mijn werk gegaan.

Maandag en dinsdag ben ik nog wel op de motor naar mijn werk gegaan, maar tering wat koud (route ook aangepast om maar niet over de snelweg te hoeven).
 
Vandaag even met fiets onderweg geweest, kun je jezelf warmtrappen :+

Wind mee valt het goed te doen, maar je moet (meestal) weer terug ook :N

Zal zodra de vorst een beetje weg is een proefritje maken met die tupperware bakken :]
 
Hoe is het met de XS hobbyisten hier; wordt er nog gesleuteld? Behalve Wim zijn 400 topics lijkt er niet zoveel te gebeuren..

ik zal mijn eigen topic weer eens updaten, er is weer een hoop gebeurd intussen.

Hoe is het met Arn-RS bijvoorbeeld.. als die 850 deze zomer moet lopen zal je aan het werk moeten! :P ;)
Mijn zadelpan is de post op naar Nopper, kan ik de XS eindelijk eens afwerken :+
 
Hoe is het met de XS hobbyisten hier; wordt er nog gesleuteld? Behalve Wim zijn 400 topics lijkt er niet zoveel te gebeuren..

ik zal mijn eigen topic weer eens updaten, er is weer een hoop gebeurd intussen.

Hoe is het met Arm-RS bijvoorbeeld.. als die 850 deze zomer moet lopen zal je aan het werk moeten! :P ;)

ben nog niet zo heel ver, maar een hoop 'voorwerk' is al gedaan! Eerst bezig om de duc van wat onderhoud te voorzien :)
 
Laatst bewerkt:
Die staat dichtbij ;) , zou zo maar eens kunnen gaan kijken 8-)

Ziet er flink origineel uit. Spiegels en windschermpje zijn zeker niet origineel. Maar voor de rest op het eerste gezicht geen samenraapsel van XS-onderdelen. Zelfs een originele uitlaat :9~

Maar ja, het N + 1 virus heeft al gezorgd voor 4 XS-en in de garage :+ . En daarmee met de Fazert is de garage vol :Y
En de 850 is vanavond weer opgestart. Bij de tweede keer starten lopen *O*

Het enige waar ik achtergekomen ben is dat het schakelpookje niet lekker blijft zitten op de schakelas. Morgenavond kijken of dat te verbeteren is (zit het in de as of in het pookje, ik hoop het laatste... :X , want de ander optie is volgens mij veeeeeel werk ;( ).
 
full

Ja, leuk die oude foto's!
Dit was mijn XS750, foto genomen in 1985...
Heb er heel wat mee gereden, op vakantie geweest. Die Vetter kofferset heb ik veel gebruikt toen.
Vraag me weleens af waar ie gebleven is.
 
Drie-en-een-halve-rooien....sodeju!!

Wordt tijd dat ik 'Kamikaze' verkoop en ook driftig incasseer...
 
Drie-en-een-halve-rooien....sodeju!!

Wordt tijd dat ik 'Kamikaze' verkoop en ook driftig incasseer...

hoho, niks daarvan:

Heeft iedereen de triple alweer aan het trappelen gehad?
Was eigenlijk stomverbaasd toen 'Kamikaze' na een winter stilstand gewoon startte..duurde even voordat ze weer op drie poten liep maar de eerste ritten waren prima eigenlijk..

Ik heb wel eens lopen spelen met de gedachte haar te verkopen, maar krijg het na een ritje gewoon niet over mijn hart..
Ben bang dat ze nog wel ff in mijn bezit blijft..

... er zit veel tussen vragen en krijgen ;)

als je het ervoor kan krijgen, geef ik je overigens geen ongelijk!

maar eenmaal weg, no way back.. (meestal).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan