Yamaha XV Virago topic [deel II]

De kleppen zijn afgesteld op : de inlaat op 0.10 en de uitlaat op 0.15 . In het boek (Haynes ) staat dat de klep stellingen bij xv700 , 750 , 1000 en 1100 het zelfde zijn ! Inlaat :0.07 - 0.12 en uitlaat 0.12- 0.17 .

Groet Marc.
 
Wat bedoel daar mee ?

Nou, je zuiger moet op TDC staan (top dead center). Op die manier staan je kleppen beide (inlaat en uitlaat) volledig dicht en zit er dus geen spanning, ook geen lichte aanslag op je klepveren/stoters. Wanneer dit niet het geval is, kun je stellen wat je wil, maar zul je nooit de exacte clearance kunnen geven.

Als je de eerste cilinder hebt gedaan, moet je het TDC van je tweede cilinder vinden dmv het inspectiegat (let op, er staan drie streepjes op je vliegwiel, zorg dat je de juiste gebruikt) dmv een dop op je vliegwiel op hem zo te stellen. Pas dan kun je van je tweede cilinder de kleppen stellen.

Herken je deze stappen? Zo niet durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat dat het getik veroorzaakt. Maar ook grote kans dat je dan een klep of twee hebt beschadigd... Uiteraard e.e.a. afhankelijk van hoe ver hij van zijn TDC afstond tijdens het stellen.
 
@ Chiefpep; dat bedoel ik inderdaad. De geleider aan de niet-spankant.

@ Martell; weet ik, but I'm on a budget :-)
Een budget is een taakstellende begroting.

Hoe groot is het bedrag dat je verplicht moet spenderen? ;)

Maar eeh, kleine kans dat je het zo los vind.

Probeer eens ebay, groter bereik. Wel hogere verzendkosten als t uit t buitenland mag komen.
 
Ja die heb ik wel denk ik. Ik ga dit weekend even voor je grabbelen en zoeken ok? Is ie geknakt? Dat gebeurt wel eens.
 
Een budget is een taakstellende begroting.

Hoe groot is het bedrag dat je verplicht moet spenderen? ;)

Maar eeh, kleine kans dat je het zo los vind.

Probeer eens ebay, groter bereik. Wel hogere verzendkosten als t uit t buitenland mag komen.

Bedrag dat ik mocht spenderen is al naar de knoppen..... maarja als blok niet wil lopen dan moet je wat. |(
 
Laatst bewerkt:
Zo het is weer een tijdje geleden sinds mijn oude post. Verhuizen kost meer tijd dan gedacht. Uiteraard niet stil gezeten en heb mijn frame aangepakt. Nieuwe spatbord steunen gemaakt, op het frame gelast en alles spuiten. Momenteel even kijken hoe ik het spatbord wil hebben. Feedback is altijd welkom 8-)

full
 
Gaaf Otzie! Ik zou wel het spatbord achter wat laten zakken. Dus, dat hij echt horizontaal staat. Is wat 'stoerder', 'voller' in mijn optiek.
 
Nee zeg maar als je een waterpas horizontaal zou houden de onderkant van voor en achterkant beide op de waterpas zouden leunen. Je voorkant hangt nu meer over de band dan de acherkant. Dat zou ik niet doen, voelt het net of je de motor in z'n kont kijkt zeg maar... :') Kan het niet uitleggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan