Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag op de A27 bij Bilthoven Rijnsweerd.
Een auto achter me te douwen, douwen douwen. Ik zag in de verte al de matrixborden aan gaan, maar hij maar doordouwen. Ik denk: naja, als je zo graag wilt, ga ik wel aan de kant. Toen hij me passeerde maakte ze idiote bewegingen, een soort golfbewegingen ofzo. Toen ze me voorbij waren, VOL in de ankers voor de file. Ik dacht echt: tjonge jonge, was dit nou echt nodig...?
Heb de eer ook maar aan mezelf gehouden, geen gebaren gemaakt ofzo...

Gisteren ook zo’n auto die heel nodig me bijna van de weg af moest rijden om er nog langs te kunnen (want stel je voor, je zou anders wel 2 seconden langer achter een auto moeten blijven die op de snelheidslimiet rijd).
Nog geen twee minuten later stond bovengenoemde auto stil op de rechter rijbaan met een tweede auto net achter, allebei met alarmlichten en iedereen naar de bumper aan het kijken..
Was ik even blij dat zij me niet hoorden lachen onder het geluid van de motor...
 
Had ik de motor even uitgezet. Hard gelachen en weer verder gegaan. Echt waar. Sommige in het verkeer.
 
Was dan gevaarlijk geweest om op deze plek stil te gaan staan...
En het gevoel van de auto die mij met in gevaar bracht door zijn eigen gedrag in een botsing te zien was mij genoeg!
 
Was dan gevaarlijk geweest om op deze plek stil te gaan staan...
En het gevoel van de auto die mij met in gevaar bracht door zijn eigen gedrag in een botsing te zien was mij genoeg!
Hardrijders en bumperklevers zie ik graag voor me :t
 
Gisteren ook zo’n auto die heel nodig me bijna van de weg af moest rijden om er nog langs te kunnen (want stel je voor, je zou anders wel 2 seconden langer achter een auto moeten blijven die op de snelheidslimiet rijd).
Nog geen twee minuten later stond bovengenoemde auto stil op de rechter rijbaan met een tweede auto net achter, allebei met alarmlichten en iedereen naar de bumper aan het kijken..
Was ik even blij dat zij me niet hoorden lachen onder het geluid van de motor...

Wat een sneue rakkers zeg...
Het leuke is: Ik WEET dat ik sneller ben, maar ik kies er voor om dat niet te doen.
Heel gek, maar op de motor ben ik veel relaxter in het verkeer dan in de auto.
Zouden meer mensen kunnen doen, zoals die sneue koekwausen die wij aantroffen gister ;-)

Och, vandaag mooi weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen :] *O* *O* *O*
 
Wat een sneue rakkers zeg...
Het leuke is: Ik WEET dat ik sneller ben, maar ik kies er voor om dat niet te doen.
Heel gek, maar op de motor ben ik veel relaxter in het verkeer dan in de auto.
Zouden meer mensen kunnen doen, zoals die sneue koekwausen die wij aantroffen gister ;-)

Och, vandaag mooi weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen :] *O* *O* *O*


Dat moet Tilburg of omgeving zijn. :P
 
Wat een sneue rakkers zeg...
Het leuke is: Ik WEET dat ik sneller ben, maar ik kies er voor om dat niet te doen.
Heel gek, maar op de motor ben ik veel relaxter in het verkeer dan in de auto.
Zouden meer mensen kunnen doen
, zoals die sneue koekwausen die wij aantroffen gister ;-)

Och, vandaag mooi weer, nieuwe ronde, nieuwe kansen :] *O* *O* *O*
Je wordt op je wenken bediend: juist vanmorgen (of gisteravond? wee'k niet precies meer :? ) in het nieuws dat het :] aan populariteit wint. Er zijn nu 1,4 miljoen Nederlanders met een A*-rijbewijs. Dat ze allemaal ook feitelijk rijden denk ik niet, maar een paar jaar geleden waren het er nog 1 miljoen en het lijkt me onwaarschijnlijk dat al die 0,4 miljoen hun rijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen *O*
 
Vanochtend een donkerblauw VW-busje ( geen wit busje :? ) komt op de A4 bij de Beneluxtunnel in zuidelijke richting hard aanrijden en blijft dan naast mij rijden. (Ik ga dan al op zoek naar uitwijkmogelijkheden en mijn duim verplaatst zich naar de toeter, 139dB }) ) En ja hoor 1 sec. later was hij alweer vergeten waar hij naast reed en gooide hem naar rechts.

139dB toeter aan en dat werkt prima. Hij ging nog sneller weer naar links dan dat hij eerst naar rechts kwam. Hij ging ook gelijk langzamer waardoor ik hem voorbij ging en zijn gezicht was priceless.
 
Laatst bewerkt:
139dB toeter aan en dat werkt prima.

125 Hifi in de auto (normale installatie), piek van symfonieorkest (120-137 dB)
130 Donderslag (120-130 dB), pneumatische hamer, zeer krachtige boormachine, luchtalarm, slagwerksectie van orkest, stock-car race, grote ventilator van 100000 kuub/u
135 Pijngrens volgens andere bron Sommige luide speelgoedpiepbeestjes :?
140 Pijngrens Luchtalarmsirene van dichtbij, vliegtuigen op vliegdekschip, propellervliegtuig van dichtbij, straalvliegtuig op 300 m (135-145 dB)


Ik moest even weten waarmee dat te vergelijken is. Maar ja, dat is dus luid!
 
Laatst bewerkt:
Je wordt op je wenken bediend: juist vanmorgen (of gisteravond? wee'k niet precies meer :? ) in het nieuws dat het :] aan populariteit wint. Er zijn nu 1,4 miljoen Nederlanders met een A*-rijbewijs. Dat ze allemaal ook feitelijk rijden denk ik niet, maar een paar jaar geleden waren het er nog 1 miljoen en het lijkt me onwaarschijnlijk dat al die 0,4 miljoen hun rijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen *O*


Ik hoorde dat de helft van die 1,4 miljoen 50+ was.

Vind ik hier niet terug overigens

Zou best kunnen dat 400.000 hun motorrijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen. Zo uit mijn hoofd ken ik al 7 mensen met een motorrijbewijs die geen motor hebben en ook nooit rijden. 2 zussen, mijn vader, en 4 collega's
 
Laatst bewerkt:
Er is een serie/film (iets met Maaskantje?) die die uitspraak 'populair' heeft gemaakt.. denk dat ze het dus overgenomen hebben in Twente.

New kids....

( Turrrrrrrrrrrrboooooo!!!!! )

139dB toeter aan en dat werkt prima. Hij ging nog sneller weer naar links dan dat hij eerst naar rechts kwam. Hij ging ook gelijk langzamer waardoor ik hem voorbij ging en zijn gezicht was priceless.

Die is vast en zeker niet standaard... maar ik ben wel geïnteresseerd om mijn OEM piepertje te vervangen door een soortgelijk iets.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde dat de helft van die 1,4 miljoen 50+ was.

Vind ik hier niet terug overigens

Zou best kunnen dat 400.000 hun motorrijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen. Zo uit mijn hoofd ken ik al 7 mensen met een motorrijbewijs die geen motor hebben en ook nooit rijden. 2 zussen, mijn vader, en 4 collega's

bron
 
Ik hoorde dat de helft van die 1,4 miljoen 50+ was.

Vind ik hier niet terug overigens

Zou best kunnen dat 400.000 hun motorrijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen. Zo uit mijn hoofd ken ik al 7 mensen met een motorrijbewijs die geen motor hebben en ook nooit rijden. 2 zussen, mijn vader, en 4 collega's

Ik ken er ook al een stuk 7 die wel een A hebben maar geen motor of nooit rijden. Aan de andere kant heb ik al ruim 13 jaar een B, nooit een auto gehad en in mijn eerste week dat ik mijn motorrijbewijs had meer km’s op de motor gemaakt dan in al die 13 jaar met de auto.
 
Vandaag i.v.m. beurt van mijn eigen R850R een R1200RT als leenmotor mee. Wijkt zodanig af van mijn motor (dashboard, spiegels etc.) dat ik niet nog echt van de extra's heb kunnen genieten.
 
Ik hoorde dat de helft van die 1,4 miljoen 50+ was.

Vind ik hier niet terug overigens

Zou best kunnen dat 400.000 hun motorrijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen. Zo uit mijn hoofd ken ik al 7 mensen met een motorrijbewijs die geen motor hebben en ook nooit rijden. 2 zussen, mijn vader, en 4 collega's

Klopt, en je hebt ook veel mensen die mooi weer rijders zijn en echt letterlijk 1 of 2 keer per jaar een ritje doen op een zondagmiddag. Dat reken ik ook niet echt als motorrijdend Nederland. No offense.
 
Ik hoorde dat de helft van die 1,4 miljoen 50+ was.

Vind ik hier niet terug overigens

Zou best kunnen dat 400.000 hun motorrijbewijs ongebruikt in de kast hebben liggen. Zo uit mijn hoofd ken ik al 7 mensen met een motorrijbewijs die geen motor hebben en ook nooit rijden. 2 zussen, mijn vader, en 4 collega's

Ik ken ook redelijk wat mensen die om meerdere redenen wel een A rijbewijs hebben maar al jaren geen motor meer rijden... Bijna alle mannen in mijn familie (als in, schoonfamilie vooral) hebben een A rijbewijs (schoonvader, neef, andere neef, man van mijn schoonzus...) en toch ben ik op dit moment het enige die een motor heeft...
 
Is bekend toch? Was het niet zo dat er zelfs veel minder motoren geregistreerd staan dan mensen met een A'tje? En als je dan bedenkt dat sommigen meer dan 1 motor hebben en een groot aantal motoren niet of nauwelijks de garage uitkomt dan zijn er maar bar weinig mensen met een A'tje die er daadwerkelijk gebruik van maken.
 
Is bekend toch? Was het niet zo dat er zelfs veel minder motoren geregistreerd staan dan mensen met een A'tje? En als je dan bedenkt dat sommigen meer dan 1 motor hebben en een groot aantal motoren niet of nauwelijks de garage uitkomt dan zijn er maar bar weinig mensen met een A'tje die er daadwerkelijk gebruik van maken.
Behalve als ze wel af en toe op de motor van hun man/vrouw rijden.

O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan