Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Waus" bestaat hier al zo lang ik me dat kan herinneren. "Kneus" idem dito. Koekwaus zou best nog wel eens overgewaaid kunnen zijn uit de film. Hier wordt inmiddels vaker een ander woord i.p.v. koek gebruikt. Schijnen ze in Den Haag patent op te hebben, maar wij hebben blijkbaar een licentie. O-)

Ik ken hem wel als in 'helemaal waus zijn', maar niet als benaming voor iemand. Maar ok, weer wat geleerd :p
 
koekwaus was 50 jaar geleden al een doodgewoon scheldwoord in Tilburg.
ongveer het zelfde als halve zool.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik een nieuwe tas heb haalde ik de tanktas die ik bijna 2 jaar heb gebruikt leeg. Daarin zat en flesje slotontdooier in een zijvakje, rechtop. Dat flesje heb ik in december 2016 gekocht bij een tankstation omdat m'n tankdop toen dichtgevroren was en ik toch wel graag de rit naar huis wilde voortzetten. :P

Anyway, vanavond wilde ik dat flesje dus in m'n nieuwe tas stoppen want dat kan best wel eens handig zijn. Denk je? Flesje leeg!

Vergaat dat spul op den duur ofzo? :?
 
Als je 21 rijdt op een industrieterrein met een maximum snelheid van 10 dan is de politie verplicht je rijbewijs in te vorderen?

Ik denk dat de agent zou zeggen, hou maar, als snelheid 't enige was en er verders geen gevaar was...
Een flitspaal zegt flits en dan krijg je een brief thuis waarbij je 'm dan wel in mag leveren? (ge-automatiseerd process)
Zit daar niet iets van ethanol ofzo in, wat verdampt?
Kweenie. Ik stond toch raar te kijken want het flesje was schoon leeg. Zat geen druppel meer in. :P

Volgens mij verdampt dat ja.... Net als benzine, dat verdampt ook als je een willekeurige (kunststof) fles vult....

Dat spul werkt geloof ik omdat het vriespunt lager ligt dan water... doordat je het in je slot spuit, "ontdooit" je slot...
Zou je het bij extremere vrieskou in je slot spuiten (bij vriespunt van dat spul) dan krijg je mooie ijspegels...
 
Laatst bewerkt:
...
Volgens mij verdampt dat ja.... Net als benzine, dat verdampt ook als je een willekeurige (kunststof) fles vult....
De benzine zal helemaal niets verdampen zolang dat plastieken flesje goed afgesloten is, en zolang het plastiek nog waterdicht is (lees: zolang de plastiek nog niet weg gevreten is door de benzine, maar dan verdampt het meeste ook niet maar loopt het gewoon leeg waarna het verdampt. Dus wel zien dat de fles die je gebruikt gemaakt is van een brandstofbestendig kunststof. Petflessen zijn dat in theorie niet, maar het duurt heel lang alvorens die het begeven).
 
Omdat ik een nieuwe tas heb haalde ik de tanktas die ik bijna 2 jaar heb gebruikt leeg. Daarin zat en flesje slotontdooier in een zijvakje, rechtop. Dat flesje heb ik in december 2016 gekocht bij een tankstation omdat m'n tankdop toen dichtgevroren was en ik toch wel graag de rit naar huis wilde voortzetten. :P

Anyway, vanavond wilde ik dat flesje dus in m'n nieuwe tas stoppen want dat kan best wel eens handig zijn. Denk je? Flesje leeg!

Vergaat dat spul op den duur ofzo? :?

Ik heb al 10 jaar zo'n flesje in mijn jas zitten en dat is niet leeg gedampt.
Ik denk eerder dat hij niet goed dicht heeft gezeten.
 
Vrachtwagens lijken net de nieuwe witte busjes te worden.....

Negeren van inhaalverboden, op de middenbaan blijven plakken en van baan wisselen terwijl je ernaast zit. Soms zijn dit idd de vrachtwagens met de door de chauffeurs vervloekte witte kentekens maar meestal zijn het gewoon ook de mannen met gele platen.

De domme excuses die je van chauffeurs hoort:
Veel meemaken op de weg is geen excuus om jezelf als een koekwaus te gedragen en ook dat de maatschappij transport nodig heeft is geen excuus. De maatschappij heeft ook de kantinejuf of de schoonmaker nodig omdat het anders mis gaat. Die mogen zich toch ook niet misdragen om op tijd op hun werk te komen?
 
:N

Als je puur naar snelheid kijkt is er nog een andere manier om hem kwijt te raken.

Snelheidsoverschrijding meer dan 100% = rijbewijs kwijt.

Ja hoe zit dat eigenlijk? Want ik was ook op de hoogte van deze regel, echter ben een keer gepakt met 71 in een 30km-zone, en heb alleen een boete via OvJ gehad. Hoe kan het dat daar willekeur in zit zegmaar? Of mag de agent dit bepalen?

(voor de moraalridders, in Bergen op Zoom is de hele boulevard 30km-zone. De doorgaande weg was afgesloten en verkeer werd omgeleid over de boulevard. De boulevard was die dag uitgestorven. Ik gaf even gas tussen 2 drempels, en toevallig stond er een heel stuk verderop achter een gebouwtje een agent met een lasergun, uiteraard juist vanwege die omleiding.)
 
Als je 21 rijdt op een industrieterrein met een maximum snelheid van 10 dan is de politie verplicht je rijbewijs in te vorderen?


Er bestaat geen bord max 10km/u :P

Tenminste, niet officieel, dus kan daar ook niet op gehandhaafd worden :P

Laagste snelheid zou 20km/u zijn, maar dat bord ben ik geloof ik ook nog nooit tegen gekomen.

Bord 30 is wat bekender. En idd, bij een geconstateerde snelheid van 60km/u zou je dan dus ook je rijbevoegdheid 'mogen' inleveren.




Ja hoe zit dat eigenlijk? Want ik was ook op de hoogte van deze regel, echter ben een keer gepakt met 71 in een 30km-zone, en heb alleen een boete via OvJ gehad. Hoe kan het dat daar willekeur in zit zegmaar? Of mag de agent dit bepalen?


Oei... goede vraag.

Voor bijna alle bekeuringen kan een agent zelf bepalen of hij wel of niet 'schrijft'.
Discretionaire bevoegdheid.

De snelheidsoverschrijding +50 km/u is een van de weinigen waarbij echt voorgeschreven is dat men het rijbewijs moet invorderen.

Zo uit mijn hoofd is er geen verplichting tot het invorderen bij een snelheidsoverschrijding met meer dan 100%, als ik eraan denk zal ik dat morgen nog s opzoeken, 100% zeker ben ik nl niet. Eigenlijk is een 30 zone ook het enige waar je wel 100% kunt overschrijden zonder over de 50+ heen te gaan :P ik verwacht dus dat men dat niet nog eens extra heeft benoemd.
 
Er bestaat geen bord max 10km/u :P

Tenminste, niet officieel, dus kan daar ook niet op gehandhaafd worden :P

Laagste snelheid zou 20km/u zijn, maar dat bord ben ik geloof ik ook nog nooit tegen gekomen.

Bord 30 is wat bekender. En idd, bij een geconstateerde snelheid van 60km/u zou je dan dus ook je rijbevoegdheid 'mogen' inleveren.Oei... goede vraag.

Voor bijna alle bekeuringen kan een agent zelf bepalen of hij wel of niet 'schrijft'.
Discretionaire bevoegdheid.

De snelheidsoverschrijding +50 km/u is een van de weinigen waarbij echt voorgeschreven is dat men het rijbewijs moet invorderen.

Zo uit mijn hoofd is er geen verplichting tot het invorderen bij een snelheidsoverschrijding met meer dan 100%, als ik eraan denk zal ik dat morgen nog s opzoeken, 100% zeker ben ik nl niet. Eigenlijk is een 30 zone ook het enige waar je wel 100% kunt overschrijden zonder over de 50+ heen te gaan :P ik verwacht dus dat men dat niet nog eens extra heeft benoemd.

Op een woonerf is dat toch ook mogelijk?
30 km/h is op een woonerf makkelijk te halen en niet echt heel gevaarlijk vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan