Alternatieven MT03

Hey Darklevi,

Aan het einde van 2016 had ik precies hetzelfde met de MT-03 als wat jij nu hebt. Mijn budget was in de eerste instantie wat hoger, en ben toen dus de logische opvolger gaan testrijden. De MT-07 vond ik t.o.v. de MT-03 een saaie motor, niet veel meer vermogen, en een stuk minder ‘karakter’. Ik heb toen een testrit kunnen maken op de MT-09, die wat vermogen zeker genoeg heeft, maar het lineaire gevoel van de 3-cil had ik nog mijn bedenkingen bij.
Toen ben ik de Aprilia Shiver 750, en de BMW r800r gaan testrijden. Vooral de Shiver beviel mij erg goed. Aangezien ik mijn MT-03 nog niet helemaal moe was, heb ik hem rustig verkocht. Toen ik hem verkocht had zag ik op MF een Gen1 Tuono te koop staan waar ik erg benieuwd naar was. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor een testrit, en kwam thuis met een Aprilia Tuono 1000. Een nette Tuono gen 1 valt in ieder geval binnen je budget te krijgen.
Vooralsnog heb ik geen spijt van mijn aanschaf. Ik moet wel, anders dan met de MT, beter opletten in hoeverre ik aan het gas zit. Ik mis het karakter van de 1-cil nog wel zo nu en dan. In de toekomst wil ik nog eens een Duke 690 kopen.

Succes met je zoektocht.
 
+1 voor de SV650, goede prijs, heerlijk blok en heeft alleen een 200 euro upgrade aan de voorvering nodig.
 
Ik heb inderdaad de oudere MT gehad, dat is een 1 cilinder 660 CC top van 170 ongeveer.

Bedankt voor de opmerkingen over de z750 ik begon hier toch al aardig van te water tanden. Had een Z750 2005 op het oog die iets boven budget ligt. De 2007 gaat helaas niet lukken. Ik zag ook een verschil tussen 1 uitlaat en een dubbele uitlaat, hoe zit dit precies, zijn dit andere modellen of types?

Een Z300 heeft denk ik net te weinig vermogen.

Ik hoor al een aantal positieve verhalen over de ER6. De monster spreek mij ook erg aan, alleen mis ik daarbij een zitvlak voor de bijrijder.
Dan moet je even goed kijken, er zit een seatcover op.

Alle Monsters hebben een tweepersoons zadel, enkel is deze vaak afgewerkt met een zadelcover.
 
Hey Darklevi,

Aan het einde van 2016 had ik precies hetzelfde met de MT-03 als wat jij nu hebt. Mijn budget was in de eerste instantie wat hoger, en ben toen dus de logische opvolger gaan testrijden. De MT-07 vond ik t.o.v. de MT-03 een saaie motor, niet veel meer vermogen, en een stuk minder ‘karakter’. Ik heb toen een testrit kunnen maken op de MT-09, die wat vermogen zeker genoeg heeft, maar het lineaire gevoel van de 3-cil had ik nog mijn bedenkingen bij.
Toen ben ik de Aprilia Shiver 750, en de BMW r800r gaan testrijden. Vooral de Shiver beviel mij erg goed. Aangezien ik mijn MT-03 nog niet helemaal moe was, heb ik hem rustig verkocht. Toen ik hem verkocht had zag ik op MF een Gen1 Tuono te koop staan waar ik erg benieuwd naar was. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor een testrit, en kwam thuis met een Aprilia Tuono 1000. Een nette Tuono gen 1 valt in ieder geval binnen je budget te krijgen.
Vooralsnog heb ik geen spijt van mijn aanschaf. Ik moet wel, anders dan met de MT, beter opletten in hoeverre ik aan het gas zit. Ik mis het karakter van de 1-cil nog wel zo nu en dan. In de toekomst wil ik nog eens een Duke 690 kopen.

Succes met je zoektocht.

Bedankt voor je reactie. Leuk om te horen dat de MT ook zo goed beviel en erg jammer van 07. Ik denk dat de tuono iets te extreem is (hier en daar wat gehoord dat je er niet rustig mee door de stad kunt rijden).

Voor nu neig ik toch echt naar de kawa. Ik ga proberen asap op een 750 te rijden en moet bekennen dat ik het uiterlijk van de 1000 wel heel gaaf vind.
 
Dan moet je even goed kijken, er zit een seatcover op.

Alle Monsters hebben een tweepersoons zadel, enkel is deze vaak afgewerkt met een zadelcover.

Dat is handige informatie had hier en daar al gezocht of het wel echt een 2 persoons kon/kan zijn, maar dat kan dus :)
 
Ik heb inderdaad de oudere MT gehad, dat is een 1 cilinder 660 CC top van 170 ongeveer.

Bedankt voor de opmerkingen over de z750 ik begon hier toch al aardig van te water tanden. Had een Z750 2005 op het oog die iets boven budget ligt. De 2007 gaat helaas niet lukken. Ik zag ook een verschil tussen 1 uitlaat en een dubbele uitlaat, hoe zit dit precies, zijn dit andere modellen of types?

Een Z300 heeft denk ik net te weinig vermogen.

Ik hoor al een aantal positieve verhalen over de ER6. De monster spreek mij ook erg aan, alleen mis ik daarbij een zitvlak voor de bijrijder.

Een Monster heeft gewoon een duo zadel,dat zit onder de kap :Y :)
dml_ladies_01sm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na de beurs afgelopen zondag toch ook wel erg aangetrokken door de Aprilia Shiver. Wat een vette fiets is dat. Helaas momenteel boven budget, maar wie weet..
 
Ben nog even verder opzoek gegaan en wat lijkt een FZ1/6 verdomd veel op een MT03.
De FZ beschikt net over dat beetje extra vermogen t.o.v. de MT

Dus ik denk dat ik mijn vervangen gevonden heb.


Y9ETZzj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat een fz1 niet in je budget van 3000 euro past.
En als je een mt03 niet genoeg karakter vond hebben ga je je ei niet kwijt kunnen op een fz6, die zijn vrij burgerlijk.

Als je dan toch volledig A rijbewijs hebt, zou je een leuke firestorm kunnen proberen.
 
Ik ben bang dat een fz1 niet in je budget van 3000 euro past.
En als je een mt03 niet genoeg karakter vond hebben ga je je ei niet kwijt kunnen op een fz6, die zijn vrij burgerlijk.

Als je dan toch volledig A rijbewijs hebt, zou je een leuke firestorm kunnen proberen.

Bedankt voor je reactie Cas. Onderin heeft de MT wel karakter alleen daar boven mis ik was. Ook ram je deze erg snel de toerenbegrenzer in.

De FZ6 heeft een getuned R6 blok toch? Qua rij eigenschappen zijn ze op dat gebied een beetje gelijk?
 
Het is in de basis een R6 2003/2005 blok maar dan met diverse aanpassingen om meer rijdbaar te maken, hij zal dus vriendelijker (mijn inziens, saaier) zijn dan een r6.
Maar dat is voor nakeds vrij normaal.

Ik zou gewoon eens proefrijden, het zijn prima motoren verder maar weinig spannend.
 
Ben nog even verder opzoek gegaan en wat lijkt een FZ1/6 verdomd veel op een MT03.
De FZ beschikt net over dat beetje extra vermogen t.o.v. de MT

Dus ik denk dat ik mijn vervangen gevonden heb.


[afbeelding]
Vind je? :o :$
Die eigenwijs aanwezige schokbreker op de MT03 is wel behoorlijk uniek.
De FZ6 is toch een stuk 'normaler'... Al zal het zeker geen slechte motor zijn ofzo.

Bedankt voor je reactie Cas. Onderin heeft de MT wel karakter alleen daar boven mis ik was. Ook ram je deze erg snel de toerenbegrenzer in.

De FZ6 heeft een getuned R6 blok toch? Qua rij eigenschappen zijn ze op dat gebied een beetje gelijk?
Wat rijeigenschappen betreft, op de MT03 zit je spreekwoordelijk met je kruis op de tank en het stuur op schoot; ver naar voren. Op de FZ6 zit je kont een stuk verder naar achter. Je kunt dit op je eigen foto al wel goed vergelijken, de plek van de buddy (waar je kont zit) tov. de achterbrug of achterwiel bijvoorbeeld.
Die zithouding van de MT03 vind je alleen terug op crossmotoren e.d. Zo'n FZ6 is wel weer fijner om km's te vreten denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan