Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik heb nog eens nagedacht en na het zien van die belachelijk hoge bedragen voor een setje roosters ga ik zelf eens een poging wagen een rooster te maken,het rooster heb ik al nu alleen nog op maat maken,eens kijken of dat wat gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd! Ik heb nog steeds geen reactie van de AliExpress verkoper.

Wel al reactie van Verduyn. Lambdas en uitlaatklep zijn uitgeprogrammeerd. Ik kan kostenloos een andere map proberen. Misschien toch maar een keer een ritje naar Cappelle aan den IJssel doen...
 
Net ook even gebeld met startwin, die zitten dichterbij en hebben een testbank.

Helaas geen goede optie, iets met credits ofzo ivm de mapping. Ze moeten dan de hele boel opnieuw inregelen waardoor de opstartkosten a 375€ weer opnieuw betaald moeten worden.

Toch maar een ritje naar Rotterdam dus... hopelijk krijgen ze hem ook zonder testbank op een normaal verbruik.
 
Ben benieuwd! Ik heb nog steeds geen reactie van de AliExpress verkoper.

Wel al reactie van Verduyn. Lambdas en uitlaatklep zijn uitgeprogrammeerd. Ik kan kostenloos een andere map proberen. Misschien toch maar een keer een ritje naar Cappelle aan den IJssel doen...

Ja als het kosteloos is dan zou je dat eerst kunnen proberen,mocht dat niet baten zou je
Biggelaar eens kunnen proberen,vragen kost niets.
Heb je ook al eens gekeken hoe je luchtfilter er uit ziet en of dat nog een standaard of
sportluchtfilter is.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad. Ze gaven aan dat ze ook wel het sterke vermoeden hadden dat het daar aan zou liggen aangezien er verder weinig geks wordt verwacht.

Ik ga in elk geval zelf nog het inlaattraject checken op valse lucht. Ben benieuwd hoe alles in elkaar zit bij de Duc :)
 
Dat is vrij simpel,het gasklephuis is 1 geheel en dat zit in de inlaatrubbers gemonteerd.
Maar als je al valse lucht zou hebben dan staat hij armer en loopt de motor niet mooi stationair en ploft vaak uit de uitlaat.Je zou bijvoorbeeld Deodorant op de aansluiting van
het gasklephuis en de rubbers kunnen spuiten als de motor dan sneller gaat lopen dan word
er valse lucht aangezogen.
 
Laatst bewerkt:
Das waar. Misschien zit het luchtfilter wel verstopt dan.... Maargoed het meest logische is wel de mapping aangezien er toch door het uitprogrammeren van de lambdas niet echt wat bij te regelen valt qua injectie.
 
Nog niet geprobeerd wel er even voor gehouden, ziet er netjes uit weer alleen niet of alle bevestigingspunten 100% zitten.

Daarnaast denk ik dat ik hem zelf een beetje krom moet buigen...
Als ik van het weekend tijd heb ga ik aan de slag :)

Mocht je toch nog een mooie set van Evotech Perfomance willen; ze zijn tijdens de Motorbeurs in de aanbieding (21-26 feb):
Streetfighter 1098 - G&G Shop
 
Laatst bewerkt:
Das waar. Misschien zit het luchtfilter wel verstopt dan.... Maargoed het meest logische is wel de mapping aangezien er toch door het uitprogrammeren van de lambdas niet echt wat bij te regelen valt qua injectie.
Dat klopt het enigste wat ingespoten word is wat in de map staat,dus altijd een bepaalde hoeveelheid bij een geprogrammeerd toerental,een vuil luchtfilter zal de motor rijker laten lopen,maar maakt voor het verbruik niets uit.Het is wel vreemd dat je zo,n hoog verbruik heb,en als ik de topics mag geloven dan moet de motor met een Rexxer map juist zuiniger lopen.Wat ik begrepen heb zijn er maar 2,1 voor een standaard Ducati en 1 voor een motor met andere uitlaat en sportluchtfilter.
Biggelaar heeft nog andere software waarmee hij de Rexxer map nog extra kan aanpassen.
Zonder testbank kan Verduyn nooit bepalen hoeveel vermogen de motor levert bij een bepaald toerental en wat de lucht/brandstof verhouding dan is,hij kan hooguit met een vier gassen tester zien wat de uitstoot is,als hij die al heeft.
Net nog even op een USA forum gekeken,daar klaagt een topic starter ook over een hoog verbruik,ook zo rond de 1:7 bij flink doorrijden,hij heeft ook een aangepaste ECU en open
uitlaten,blijkbaar ben je niet de enige die een vrij hoog verbruik heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens in de gaten houden wat die van mij gebruikt,normaal let ik daar nooit op,maar
ik heb wel het idee dat hij ook aardig dorstig is
smilie_alchy.gif

Als het weer een stuk warmer word zal ik eens een afspraak met Biggelaar maken,eens kijken wat de uitkomst is.En wie weet vinden ze nog een paar extra paarden. :)
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik zelf onlangs een K&N sportfilter geplaatst,het originele filter was
behoorlijk vuil.De motor liep daarna nog weer wat beter onderin,ik ben van dat stoterige rijden gelukkig helemaal af. *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi!

Ik lees op Amerikaanse fora ook dat een tps reset (calibrator gasklep positiesensor) nodig is.

Als die niet goed gecalibreerd is kan hij afslaan en teveel verbruiken.

Maar eens in verdiepen of ik zelf kabels kan kopen en Ducati uitleessoftware draaiende krijg....

Onhandig geen dealer in de buurt. Weet ook niet of een motoport die tools heeft als ze geen dealer zijn.

Iemand hier al ervaring met ducatidiag?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens in de gaten houden wat die van mij gebruikt,normaal let ik daar nooit op,maar
ik heb wel het idee dat hij ook aardig dorstig is [afbeelding]
Als het weer een stuk warmer word zal ik eens een afspraak met Biggelaar maken,eens kijken wat de uitkomst is.En wie weet vinden ze nog een paar extra paarden. :)
Heb je hem nu ook bij Biggelaar laten tunen? Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt. Wat zijn jouw mods verder?
 
Heb je hem nu ook bij Biggelaar laten tunen? Ben wel benieuwd hoeveel het scheelt. Wat zijn jouw mods verder?

Nee niet bij Biggelaar ik heb mijn ECU op laten sturen via een lokale motorzaak die hebben er een Rexxer map in laten zetten en de tps gereset,verder heb ik er een K&N filter in geplaatst en 2 open Arrow dempers gemonteerd,klinken lekker,mooier dan de Termignoni dempers en dat voor een fractie van de prijs. *O*
Deze dus, alleen hebben die van mij zwarte emblemen in plaats van die lelijke gele.

Als Verduyn het goed heeft gedaan heeft hij ook de TPS weer gereset.
 
Klinkt lekker inderdaad! Mijn sc project uitlaat klinkt ook bizar lekker moet ik zeggen. En vind een enkele pijp wel gaaf maar das een kwestie van smaak.

Ik heb in elk geval diagnosekabels besteld, vanavond vast de drivers en software installeren hopelijk zijn ze een beetje vlot binnen! Kan ik in elk geval zelf de motor uitlezen, dingen resetten en er zit ook een tool bij voor het spannen van de riemen. Wellicht dat ik mezelf daar over 2 jaar ook aan ga wagen.

Hier filmpje van mijn geluid
 
Laatst bewerkt:
Klinkt ook lekker,eigenlijk is de dubbele pijp ook gewoon een enkele,want de bochten gaan van 2
naar 1 naar 2.Ik heb het zelf ook nog overwogen vanwege de kosten,maar de dubbele Arrow was goedkoper dan een nieuwe enkele pijp van een ander merk,dus dan is de keuze gauw gemaakt.
Een ander voordeel van de Arrow is dat je geen ophangbeugel ziet.
Riemen spannen stelt niks voor,werkt met geluid.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de radiator beschermers gemonteerd, hierbij mijn ervaring.
type: NICECNC Radiator Guard Cover Oliekoeler Voor Ducati StreetFighter 848
Prijs: €41,20,-
Waar: Aliexpress

Zoals de meeste gelezen hebben zijn de beschermers recht, deze verbogen met behulp van een emmer.
Daarna de boel proberen te monteren, toen kwamen ik er achter dat de bovenste ophangpunten op de verkeerde plaatst zitten en dat het gat van deze ophanpunten te klein is.
Gat opgeboord, opghangpunten iets verbogen en toen paste die :)

Hierna begonnen aan de olie koeler beschermer, deze is ook recht dus ook even krom gebogen.
Voor het mooi is de beschemer net een paar mm te breed.
De bevestigingspunten hiervan zitten wel op de goede plaats.
De bouten waaraan de beschermer blijft hangen kun je heel slecht bij, met een standaard inbus setje gaat het dus niet lukken. Gelukkig heb ik iets meer gereedschap :)

Hierbij 2 foto's van het eind resultaat:

full


full


Uiteindelijk ziet het er allemaal wel netjes uit en ben ik tevreden.
Zou ik hem een andere aan raden, nee want monteren is niet heel makkelijk.
Zal ik hem zelf weer kopen, denk het wel. Want het prijs verschil tussen deze en de bekendere merken is wel erg groot.
 
Ziet er prima uit zo,zeker voor die centen,blijft wel vreemd dat de Chinezen niet er aan
gedacht hebben dat ze gebogen moesten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt het enigste wat ingespoten word is wat in de map staat,dus altijd een bepaalde hoeveelheid bij een geprogrammeerd toerental,een vuil luchtfilter zal de motor rijker laten lopen,maar maakt voor het verbruik niets uit.Het is wel vreemd dat je zo,n hoog verbruik heb,en als ik de topics mag geloven dan moet de motor met een Rexxer map juist zuiniger lopen.Wat ik begrepen heb zijn er maar 2,1 voor een standaard Ducati en 1 voor een motor met andere uitlaat en sportluchtfilter.
Biggelaar heeft nog andere software waarmee hij de Rexxer map nog extra kan aanpassen.
Zonder testbank kan Verduyn nooit bepalen hoeveel vermogen de motor levert bij een bepaald toerental en wat de lucht/brandstof verhouding dan is,hij kan hooguit met een vier gassen tester zien wat de uitstoot is,als hij die al heeft.
Net nog even op een USA forum gekeken,daar klaagt een topic starter ook over een hoog verbruik,ook zo rond de 1:7 bij flink doorrijden,hij heeft ook een aangepaste ECU en open
uitlaten,blijkbaar ben je niet de enige die een vrij hoog verbruik heeft.



Ik had bij Verduyn een andere map in mijn S4R laten zetten. Reed daarna 1:19,6. Wil je perse de testbank op ga dan naar Leerkes Biggelaar Goedhart Goes MCT Terneuzen of wie zo’n ding heeft
 
Persoonlijk zou ik hem naar Biggelaar brengen ,dat is voor zover ik weet de enigste in Nederland die een Rexxer map kan aanpassen naar de individuele behoefte van de motor.
De rest werkt of met een powercommander of ander apparaat wat het zelfde werkt als een powercommander,of kan alleen maar een al bestaande universele map wisselen.
Verduyn heeft geen testbank dus kan nooit een optimale afstelling bereiken,hij kan
alleen maar maps uitwisselen en hopen dat de motor dan nog goed loopt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn er wel meerdere bedrijven die het op de testbank kunnen aanpassen. Staat op de site van rexxer wel vermeld bij welke bedrijven het kan.

Ik wacht nog steeds tot ik mijn TPS kan resetten. Dan eens kijken hoe lang ik met een tank doe.
 
Net even twee nieuwe bandjes besteld. Diablo III zat nog al een verschil tussen autobandenmarkt en oponeo qua prijs. Nu wachten tot ze binnen zijn.
 
Net nog even gereden,best aardig weer hier,banden waren gelukkig net vervangen toen ik hem kocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan