Nieuwe motormuis de weg op

Baschh

Rookie
21 feb 2018
1
0
Amersfoort
Hoi allemaal,

Ik ben Bas, 25 jaar, uit Amersfoort.

Sinds kort heb ik mijn motorrijbewijs en de natuurlijk daarbij behorende motor behaald.

Al met al liep dit wat mij betreft heerlijk vlotjes! Na een paar mooie avonden en in totaal 16 uurtjes heb ik met veel genoegen mijn rijbewijs binnen gehaald.

Vervolgens moest natuurlijk de motor er komen. Nog voor het behalen van mijn papiertje stond deze al mooi te shinen bij mij in de opslag. (kon het niet nalaten een afbeelding toe te voegen in de bijlage :) )

Tot nu toe heb ik pas 500 km afgelegd met me nieuwe kindje, maar ben ik laaiend enthousiast! Een Honda CBR 600 RR met 27.000 km op de teller. De vorige eigenaar heeft haar netjes onderhouden en zelf het een en ander vervangen/toegevoegd. Termen die ik mee kreeg zijn o.a. een power commander + quickshifter, complete leovince uitlaat, andere kont en knippers rondom en carbon look achterspatbord... Wat voor mij vooral het belangrijkst was is het vergevingsgezinde karakter van de motor en dat hier in het verleden goed mee is omgegaan. Toch wilde ik hier lang zat mee rond kunnen blijven rijden zonder dat dit gaat vervelen!

Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik haar eerst nog goed moet leren kennen kom ik lekker mee. Wel mijn eerste blunder gemaakt met 15 km/h :$ toen lag ze op haar kant, gelukkig zonder schade (pfew wat ben ik blij met de doppen).

Zelf ben ik voor nu nog geen echte sleutelaar, maar wel autodidact. Ik wil dus graag alles leren van mijn motor en het sleutelen hieraan. Zal ik de toekomst dus ongetwijfeld met vragen komen bij jullie als mede motorrijders :}

In mijn vriendenkring ben ik helaas de enige die op de motor zit, en om eenzame ritjes te voorkomen sluit ik me dan ook wel is aan bij me pa en een paar van zijn vrienden. Echter rijden die allemaal veel relaxter door bijvoorbeeld de veluwe, en bezig ik te merken dat mijn polsen hier niet altijd even vrolijk van worden :+

Mochten jullie verdere vragen of tips voor mij hebben hoor ik het natuurlijk graag! Zelf ben ik tegen de tijd dat jullie dit lezen al lekker aan het rond neuzen op het forum.

Sportieve groet,

Bas


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan