Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
De volledige kuip is aan de voorzijde volledig open 😉. En biedt dus geen bescherming tegen vocht van het voorwiel.
Ik bestel gewoon zo'n ding van pyramid plastics.
Ik doe ongeveer hetzelfde als Danny. Het zaakje is gewoon toegankelijk voor water, dus als het regent krijg je stoom. Dat hoort zo ;)
Het goedje dat voor op de rubberen kapjes van de bougiegaten is DampStart, een waterdichte, isolerende 'seal'. Na elke keer dat de dopjes eraf zijn geweest even insprayen en vochtproblemen behoren tot het verleden. De bobines kunnen er ook mee ingespoten. Mijn watergaatje doe ik nooit iets aan. Aangezien er geen zooi in het bougiegat loopt kan dat gaatje ook niet echt dichtslibben.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de vorkpoten eruit gehaald en de olie vervangen.. tevens de tank gedemonteerd zodat ik bij de bougies kan en om het kleppendeksel te demonteren.. morgen de koelvloeistof aftappen en ondertussen de remvloeistof verversen en dan de klepspeling meten en gelijk de bougies vervangen. Heb van NKG de Iridiums genomen; 12 euro per stuk via Amazon.de. Gratis verstuurd. Doe meteen ook even een compressietest. Gebruik ik dat ding eindelijk ook eens een keer ;)


:W
 
Laatst bewerkt:
Dus ruim op tijd klaar voor het nieuwe seizoen :] :t
 
Laatst bewerkt:
Jup inmiddels klaar. Wel ongeveer 3 dagen mee bezig geweest..
Nou waren dat niet hele dagen.. pakweg 4 uurtjes per dag :)

Hieronder een klein verslagje. Mochten mensen daarin geïnteresseerd zijn :+


Fiets op de bok (daar stond ie de hele winter nog niet op :$ ) en toen maar eens het voorwiel eruit. Moeten uiteraard eerst de remklauwen los en de kabelklemmen van de ABS sensor en snelheidssensor. Toen poten en de veren eruit. Nieuwe olie erin gekieperd en vervolgens de boel weer terug gemonteerd. Heb Castrol 15W gebruikt. Volgens hyperpro moet er een luchtkamer van 14cm aangehouden worden i.c.m. dit ABS model en hun veren

Toen de tank eraf (leuk zo na de winter; vol met 16 liter peut niet te tillen natuurlijk) en vervolgens radiateur eraf zodat ik bij beide kleppendeksels en de bougies kon komen. Ik weet dat die dingen niet te vast mogen, Haynes boek schrijft 11nm voor, maar die er bij mij in zaten (en ooit door MP Wateringen dus vervangen waren) kon ik er biiijna met de hand uitdraaien... die zaten naar mijn idee echt wat te los. B| Wel waren ze dan weer mooi koffiebruin van kleur dus de afstelling is goed. Vanaf de K7 zitten er 2 bougies per cilinder. Dus na ze beide eruit gedraaid te hebben en 1 erin terug was het even tijd voor een compressietest. Mooie score na ruim 20.000km: voor had 14,5 bar en achter 15,25 bar :)

full


full


Vervolgens de klepspeling gecontroleerd.
Die zit op 2 klepjes na overal net boven de minimum waarde. voelermaatje 0.15 paste niet, en 0.10 ging er makkelijk door, dus de echte maat zal iets meer zijn dan de 0.10. En voor de uitlaatkleppen was het idem. 0.25 paste niet en 0.20 had nog iets van ruimte over. Al met al nog binnen tolerantie en het scheelde mij even transport naar de dealer. Want shims vervangen en dus de nokkenas demonteren had ik geen zin aan. 2 kleppen zaten precies in het midden.

Uiteraard prachtig tekeningetje gemaakt;
full


Kleppen/bougie gebeuren was klaar. Dus alles kon weer dicht/erop. Tank terug, radiateur terug etc. Vervolgens afgevuld met koelvloeistof en toen was het tijd om het gasklephuis te synchroniseren en tegelijk het koelsysteem te ontluchten. Dus de OBD eraangekppeld (is nodig vanaf de K7 om het gasklephuis te syncen) en het blok laten opwarmen naar de 80 graden.

full


Het synchroniseren was wel nodig. Dit was de huidige staat:
full


met de OBD de ISC valve vast gezet en toen met de stelschroeven aan de gang..
Resultaat mag er zijn:
full


Daarna nog even de remvloeistof vernieuwd. De remhendel is weer lekker stevig nu. Kwamen tijdens het verversen nog wat luchtbelletjes mee. Die waren dan de vorige keer toch stiekem achter gebleven. Uiteraard ook de motorolie en filter gedaan, deze kon ik nu lauw warm aftappen na de eerste KVS ontluchtronde. Vervolgens nog wat KVS bijgevuld om weer voor een tweede ronde op te warmen.. Er zal denk ik nu nog een heel klein beetje KVS bij moeten, maar de fiets was nog niet voldoende afgekoeld dus dat doen we morgen dan maar even.

Ben in ieder geval klaar voor het seizoen :t
 
Laatst bewerkt:
Zekers :Y


Ben ook even door de OP gegaan.
@ Db-tje en DennyzfR6: jullie plaatje doet het (weer) eens niet :( !
Upload even een nieuwe op motorstek of imgur; die blijven het iig wel doen :Y
 
...
Ik weet dat die dingen niet te vast mogen, Haynes boek schrijft 11nm voor, maar die er bij mij in zaten (en ooit door MP Wateringen dus vervangen waren) kon ik er biiijna met de hand uitdraaien... die zaten naar mijn idee echt wat te los.
...

Heb je mazzel gehad, bij mijn eerste setje bougies (MP Amsterdam) hadden ze er 1tje scheef/te vast gedraaid dus was de draad naar de klote. Was maar een reparatie van ongeveer €800 (kom je uiteraard pas achter na de garantie periode :( )
 
Laatst bewerkt:
Heb je mazzel gehad, bij mijn eerste setje bougies (MP Amsterdam) hadden ze er 1tje scheef/te vast gedraaid dus was de draad naar de klote. Was maar een reparatie van ongeveer €800 (kom je uiteraard pas achter na de garantie periode :( )
Dan moet je zo'n simpel klusje zelf maar doen. :+
Zonder gekheid: hoe meer je zelf doet hoe beter het is. Dan weet je dat het is gebeurd en hoe het is gebeurd, en voorkom je scheef indraaien, de boel niet goed vastzetten etc. Verder zie je wat nog goed is en wat je op termijn toch wel zult moeten gaan vervangen.
 
Zojuist terug van tovami.
Sv stond te rijk afgesteld ook met sport filter en sv1000 snorkel dus hij is iets armer gezet en afgesteld zonder db killer zodat die met iets rijker komt te staan.

Op een of andere rede werkt me toeren begrenzer niet bij 11500rpm maar bij 12500 rpm ze snappen niet hoe dat kan misschien door het healtech kastje, qs werkte ineens niet meer terwijl die thuis nog wel werkte dus even kijken Ruud adviseerde de sensor op een andere plek te plaatsen.

Het ging er mij om dat de motor niet verkeerd afgesteld stond en hij stond dus niet eens zo verkeerd.

Resultaat 78pk 65Nm koppel.

 
Laatst bewerkt:
Wat was je daar nou voor kwijt ?
Ik ben destijds bij Hoegee geweest. Gebruiken ze bij Tovami een Teka of Yoshibox om de ECU te schrijven?
 
Aangezien hij ook op de 650 past vanaf 2003, deel ik hem hier ook even. Double bubble ruit kleur zwart. Teab. Ik heb een nieuwe van Puig besteld, komt beter uit met mijn navigatie systeem.

Gereserveerd

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mede Sv liefhebbers / eigenaren, ik heb een kuipruit vraagje.

Wat me steeds meer opvalt met het standaard kuipruitje wat ik heb, dat de wind niet prettige onder en tegen mijn helm aanslaat.

Is er een ander kuipruitje die dit kan voorkomen, of is een ander kuipruitje alleen maar cosmetisch of heeft een double bubbel bijvoorbeeld ook echt nut?
 
Hallo Mede Sv liefhebbers / eigenaren, ik heb een kuipruit vraagje.

Wat me steeds meer opvalt met het standaard kuipruitje wat ik heb, dat de wind niet prettige onder en tegen mijn helm aanslaat.

Is er een ander kuipruitje die dit kan voorkomen, of is een ander kuipruitje alleen maar cosmetisch of heeft een double bubbel bijvoorbeeld ook echt nut?

Ander ruitje heeft zeker nut! Dubbel bubbel kan al goed helpen, voor wat meer windbescherming Google eens op mra vario-touring. Vind ik zelf minder mooi, maar zo'n spoilertje doet het heel goed!
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Zo’n Mra vario touring spoilertje vindt ik persoonlijk niet mooi op mijn motor.
Ga eens opzoek naar een double bubble ruitje.

Iemand enige ervaring waar te bestellen met SV65s logo onderaan in het ruitje?
 
Bedankt voor je snelle reactie!
Zo’n Mra vario touring spoilertje vindt ik persoonlijk niet mooi op mijn motor.
Ga eens opzoek naar een double bubble ruitje.

Iemand enige ervaring waar te bestellen met SV65s logo onderaan in het ruitje?

Volgens mij heeft het transparante ruitje van het merk Puig het logo
 
Zo vandaag eens heerlijk een rondje met de sv gereden, beetje de quick shifter getest en omdat ik weet dat de motor nu goed afgesteld staat lekker zonde db killer gereden, damn wat rijd die sv lekker.

Morgen weer op de ww motor wat overigens ook geen straf is met zijn parallel twin.
 
Weet iemand nog een 2003-2007 blok te vinden? Ik vraag dit voor een vriend ;) .

Degene van wie ik de cup racer heb overgenomen zoekt nog een blok voor de zijne.
22552967_1390096334421732_5824151650667600182_o.jpg
 
Stil hier, iedereen nog in winterslaap :+
Zojuist weer heerlijk rondje gereden met de sv, toch weer zonder db killer omdat die dan zo lekker klinkt.

Sv blijft heerlijk ligt sturen en echt soepel op het gas, van de week eens olie en filter vervangen en dan is die er echt klaar voor.

Heb me al ingeschreven voor de Suzuki dag 7 april om een rondje te rijden met de nieuwe sv650a ben benieuwd op dat nu anders rijd.
 
He joh, het woord winterslaap staat niet in het woordenboek van mijn SV. :N
Afgelopen weekend heerlijk de motor over de Geldersche dijken gestuurd, alleen gin g het niet om de SV deze keer.
Die heeft er voor mooi weer naast mijn Z1000 een concurrent bij gekregen, waar ik dit weekend dus eens lekker mee op stap ben geweest. Wel maximaal 6-7 kprm want er staat op moment van schrijven pas 300 km op de teller. Compleet anders dan een SV. Duidelijk minder gemaakt voor snelheid, mede door de compleet andere zithouding, maar aangezien mijn nieuwe de bijnaam 'bochtenraket' heeft meegekregen echt waanzinnig leuk voor de binnenwegen. Zelfs al in de inrijperiode waarin je over dient te schakelen wanneer het vermogen er nog niet eens uitkomt!

full


Die Suzuki dag ga ik ook eens even googlen. De SV650A wil inderdaad ook wel eens proberen. Hij schijnt qua rijeigenschappen redelijk met onze SV's overeen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan