ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

full
 
Dat laatste klopt precies!

De nul (massa, we hebben hier te maken met gelijkstroom) van de verlichting gebruiken heeft geen nut omdat deze niet geschakeld is maar altijd massa maakt.
Cool. Mooie oplossing! :t
Binnenkort eens buurten bij een elektronicazaak. Bedankt!
 
Zo...Deze is bijna klaar voor aankomend seizoen. Eigenlijk had ik deze "S" gekocht voor de tank om als donor te dienen voor mijn andere project (R) maar vond het gewoon te zonde om hem te slopen dus heb ik deze een beetje opgeknapt om van de zomer mee te rijden.

plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]




Zo kocht ik hem in september, ik heb wel inmiddels een andere tank voor het R project gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]



wat mij betreft mag onderstaande foto ook in de OP

[afbeelding]


latersss :W

Mooi afgewerkt. Wat is het merk van de uitlaat? Ik kan dat niet goed zien.
 
SC project demper op een org. bochtenset? wel lekkerrrr :9
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cool. Mooie oplossing! :t
Binnenkort eens buurten bij een elektronicazaak. Bedankt!


Of Rick Donkers proberen...
Even wat research doen, maar volgens mij krijg je zoiets als deze. Voetje erbij, bedrading, stekkers, zekering en houder.
Ik vond het meevallen iig, terwijl ik er ook niet voor geleerd heb verder ;).
 
Laatst bewerkt:
ergonomich niet zo verantwoord op de motor :P

Ben wel benieuwd hoe je het hebt vastgemaakt Leo, ziet er in ieder geval erg gelikt uit!

vandaag richting utrecht, zal wel lekker fris zijn op de brommer :]
 
Iemand trouwens ervaring met de koplamp te verbeteren? Zo'n helder exemplaar ziet er wel heel mooi uit, maar ik vraag me af of de straal dan ook beter is?

's morgens om 05:00 naar mijn werk en 's avonds om 23:30 naar huis is het te donker om fijn beeld te hebben. Vaak druk ik de dim/hoog-licht knop zo in het midden dat beide aan staan maar dan nog is de/het lichtopbrengst bijster goed.
 
Iemand trouwens ervaring met de koplamp te verbeteren? Zo'n helder exemplaar ziet er wel heel mooi uit, maar ik vraag me af of de straal dan ook beter is?

's morgens om 05:00 naar mijn werk en 's avonds om 23:30 naar huis is het te donker om fijn beeld te hebben. Vaak druk ik de dim/hoog-licht knop zo in het midden dat beide aan staan maar dan nog is de/het lichtopbrengst bijster goed.
Een H4 in led-uitvoering doet wonderen. Plaats genoeg, toch zeker in de ronde koplamp en geeft ‘n bak licht
 
Zo, na een lange tijd kutten (het klooien was ik al voorbij, het was nu echt kutten) heb ik eindelijk remdruk voor maar nog steeds niet naar mijn zin. Kan nog steeds de hendel tot aan het stuur trekken.

Tikken tegen de kabels om lucht naar boven te krijgen, remklauwen los halen en op verschillende standen gehouden en tegenaan getikt om lucht los te krijgen, banjo's losgehaald om eventuele luchtbellen los te krijgen. Dit alles geprobeerd maar echt blij wordt ik er niet van. Voor de rest heb ik me suf staan pompen, zuigen en tappen maar er komt kraakheldere vloeistof uit het ontluchtingsnippeltje maar geen lucht.

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de rempomp die zijn werk niet goed wilt doen en ik wil gewoon een harde rem. Van de zomer wil ik hem qua PK wat verbeteren, maar dan moet eerst de rem in orde zijn :Y

Zou een andere/betere rempomp helpen? Een radiale bijvoorbeeld? Een brembo van € 250,- valt buiten het budget.
 
Na langere tijd stilstaan heb ik de motor maar weer eens gestart nu hoor ik af en toe een geluid als tak en dan loopt hij weer normaal hier iemand een idee wat dat kan zijn. Nooit gehad.
 
Je handel een nacht met een Ty-rep aangetrokken laten staan. Ty-rep losknippen en handel heel rustig terug laten komen. Schijnt erg goed te werken... Bij mij in ieder geval.
Zo, na een lange tijd kutten (het klooien was ik al voorbij, het was nu echt kutten) heb ik eindelijk remdruk voor maar nog steeds niet naar mijn zin. Kan nog steeds de hendel tot aan het stuur trekken.

Tikken tegen de kabels om lucht naar boven te krijgen, remklauwen los halen en op verschillende standen gehouden en tegenaan getikt om lucht los te krijgen, banjo's losgehaald om eventuele luchtbellen los te krijgen. Dit alles geprobeerd maar echt blij wordt ik er niet van. Voor de rest heb ik me suf staan pompen, zuigen en tappen maar er komt kraakheldere vloeistof uit het ontluchtingsnippeltje maar geen lucht.

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de rempomp die zijn werk niet goed wilt doen en ik wil gewoon een harde rem. Van de zomer wil ik hem qua PK wat verbeteren, maar dan moet eerst de rem in orde zijn :Y

Zou een andere/betere rempomp helpen? Een radiale bijvoorbeeld? Een brembo van € 250,- valt buiten het budget.
 
Laatst bewerkt:
Ja goed gezien...sc project op de standaard bochtenset gemaakt. Klinkt best wel lekker maar ik ga voor de zekerheid wel een db killer maken, Zijn standaard niet te vinden met een doorsnede van 70mm dus ik heb een 60 mm besteld, en ga ik zelf een overmaatse ring draaien waar e.e.a in gaat passen.

zadel moet idd nog gedaan worden.....

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de rempomp die zijn werk niet goed wilt doen en ik wil gewoon een harde rem.
een revisie setje voor de hoofdremcylinder (oa. bij Japparts) doet wonderen, dacht zo rond de €35,-

Dit zou het moeten gaan worden[afbeelding]

erg gaaf gemaakt
 
Zo, na een lange tijd kutten (het klooien was ik al voorbij, het was nu echt kutten) heb ik eindelijk remdruk voor maar nog steeds niet naar mijn zin. Kan nog steeds de hendel tot aan het stuur trekken.

Tikken tegen de kabels om lucht naar boven te krijgen, remklauwen los halen en op verschillende standen gehouden en tegenaan getikt om lucht los te krijgen, banjo's losgehaald om eventuele luchtbellen los te krijgen. Dit alles geprobeerd maar echt blij wordt ik er niet van. Voor de rest heb ik me suf staan pompen, zuigen en tappen maar er komt kraakheldere vloeistof uit het ontluchtingsnippeltje maar geen lucht.

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de rempomp die zijn werk niet goed wilt doen en ik wil gewoon een harde rem. Van de zomer wil ik hem qua PK wat verbeteren, maar dan moet eerst de rem in orde zijn :Y

Zou een andere/betere rempomp helpen? Een radiale bijvoorbeeld? Een brembo van € 250,- valt buiten het budget.


Of er zit toch nog ergens lucht,de klauwen kunnen redelijke darmen zijn om te ontluchten
,of idd de pomp reviseren, kost de kop niet en hij remt weer :t
 
Of er zit toch nog ergens lucht,de klauwen kunnen redelijke darmen zijn om te ontluchten
,of idd de pomp reviseren, kost de kop niet en hij remt weer :t

Of de remleidingen moeten vernieuwd worden. Die (originele rubberen leidingen) kunnen ook poreus worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan