Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Pilot Power 3 is een goede allround band voor mensen die een Pilot Road 4 te "toeristisch" vinden maar levensduur en grip onder alle omstandigheden van de Pilot Road 4 wel zinvol vinden.

De Pilot Power stuurt gewoon makkelijker dan de Road 4. Doet het in de regen gewoon betrouwbaar en de levensduur is ook nog eens best wel goed.

De Dunlop Sportsmart is een vergelijkbare band maar rijdt echt anders.

Persoonlijk vind ik de Michelin prettiger dan de Dunlop. Ik vond de Dunlop in koude toestand (zeker in het voor- en najaar) best onvoorspelbaar. Michelins hebben dit nadeel niet. Michelins hebben daarentegen een wat slapper karkasopbouw waardoor ze wat beweeglijker zijn. Al is dit lang niet zo erg meer als in de tijd van Pilot Road 2
 
Pilot Power 3 is een goede allround band voor mensen die een Pilot Road 4 te "toeristisch" vinden maar levensduur en grip onder alle omstandigheden van de Pilot Road 4 wel zinvol vinden.

De Pilot Power stuurt gewoon makkelijker dan de Road 4. Doet het in de regen gewoon betrouwbaar en de levensduur is ook nog eens best wel goed.

De Dunlop Sportsmart is een vergelijkbare band maar rijdt echt anders.

Persoonlijk vind ik de Michelin prettiger dan de Dunlop. Ik vond de Dunlop in koude toestand (zeker in het voor- en najaar) best onvoorspelbaar. Michelins hebben dit nadeel niet. Michelins hebben daarentegen een wat slapper karkasopbouw waardoor ze wat beweeglijker zijn. Al is dit lang niet zo erg meer als in de tijd van Pilot Road 2

Thanks!!! Goede info!
Na een en ander gelezen te hebben over de vorig jaar uitgebrachte Conti Road Attack 3, hoop ik eigenlijk dat deze de Pilot Power overtreft hierin. Misschien dat ik die gok wel neem en deze probeer. Jammer dat ik zelf geen ervaring met de pilot power heb ...
 
De Conti Road attack heeft altijd aan de sportieve kant van het spectrum gezeten maar de regenprestaties viel altijd tegen. De Attack 3 zou dit wel een stuk beter moeten doen. Heb verder geen ervaring met Conti's op de motor.
 
Ben gelijk bij de eerste banden wissel overgegaan op Pirelli Rosso III. Kan er niks anders van zeggen dan dat het een heerlijke band is. Aan de prijzige kant en slijt ook wat sneller denk ik. Ben ermee naar Frankrijk gereden en heb daar 2 weken flink gas gegeven in de bochten en gaven niks, altijd grip. 2x is de stromende regen terecht gekomen waarbij er echt een laag water over de weg heen gleed, maar nog steeds geen slippend wiel gehad. Moet wel zeggen dat ik altijd erg voorzichtig rij in de regen en ver van het limiet af blijf. Volgende banden set wordt zo weer Rosso III
 

Nieuwe Shivers op de Motorbeurs. Zaten goed, maar ze hadden niet veel. Ik heb alleen deze twee 900cc's gevonden, verder geen Shivers gezien, helaas.

Hoeveel had je er gehad willen hebben ;)
Was het trouwens wat zonder paar merken die afgezegd hebben. Zag filmpje
maar ziet er wel uit als meer van hetzelfde. Zit er sterk over te denken dit jaar namlijk niet te gaan. Ook omdat ik nu alleen in weekend kan en idee heb dat die beurs niet echt meer vernieuwend/verrassend is.
 
Hoeveel had je er gehad willen hebben ;)
Was het trouwens wat zonder paar merken die afgezegd hebben. Zag filmpje
maar ziet er wel uit als meer van hetzelfde. Zit er sterk over te denken dit jaar namlijk niet te gaan. Ook omdat ik nu alleen in weekend kan en idee heb dat die beurs niet echt meer vernieuwend/verrassend is.

Gister geweest, het is zoals het altijd is. En hoe vernieuwend moet een beurs zijn? Is voor mij altijd een mooi voorproefje van het nieuwe motorseizoen.
Er waren een aantal merken niet en ook een aantal grote dealers niet dit jaar. Op zich heb ik die niet gemist. Al hoop ik wel dat ze op termijn toch weer terug komen, als je iets wilt kopen/uitzoeken dan is het wel fijn als er veel verschillende aanbieders bij elkaar zijn. Dat wordt nu een stuk minder helaas.
 
Ik sluit me hierbij aan. Het was wel leuk, maar veel hetzelfde als vorig jaar. Beetje motoren kijken is altijd wel leuk, en ik heb een nieuwe broek met leuke korting gescoord.

Aprilia was er niet veel, had wel wat meer gezien willen hebben. Van de gemiddelde Vstrom en Kawa Z stonden overal de versies van 250cc t/m 1000cc en alles er tussenin, van de Shiver alleen de 900. Ik heb zelf een 750 maar die stond er niet bij :N
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zondag ff kijken. Ik verwacht ook weer meer van hetzelfde. Maar toch altijd leuk, lekker kijken naar motoren, ff praatje maken her en der en makkelijk informatie inwinnen.

Maar dat er geen Shiver 750 staat begrijp ik wel, het is de 900 immers die aangeprijst moet worden.
 
Ik sluit me hierbij aan. Het was wel leuk, maar veel hetzelfde als vorig jaar. Beetje motoren kijken is altijd wel leuk, en ik heb een nieuwe broek met leuke korting gescoord.

Aprilia was er niet veel, had wel wat meer gezien willen hebben. Van de gemiddelde Vstrom en Kawa Z stonden overal de versies van 250cc t/m 1000cc en alles er tussenin, van de Shiver alleen de 900. Ik heb zelf een 750 maar die stond er niet bij :N

Ik heb wel een paar (2) tweedehands shivers 750 gezien hoor. :]
 
Ik sluit me hierbij aan. Het was wel leuk, maar veel hetzelfde als vorig jaar. Beetje motoren kijken is altijd wel leuk, en ik heb een nieuwe broek met leuke korting gescoord.

Aprilia was er niet veel, had wel wat meer gezien willen hebben. Van de gemiddelde Vstrom en Kawa Z stonden overal de versies van 250cc t/m 1000cc en alles er tussenin, van de Shiver alleen de 900. Ik heb zelf een 750 maar die stond er niet bij :N

Shiver 750 en Dorsoduro 750/1200 zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, daarom staan ze niet bij de Aprilia stand.
Alleen de 900's zijn er en enkele tuono's.


Motorbeurs heb ik een beetje opgegegen om heen te gaan. Enorm druk, vooral in het weekend. Kortingen zijn tegenwoordig hetzelfde weekend ook in de winkels, dus ga dan liever daarheen. Nieuwe motoren bekijken doe ik alleen bij die waar ik ook echt belang bij heb en die zie ik wederom liever in de winkel.
 
Shiver 750 en Dorsoduro 750/1200 zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, daarom staan ze niet bij de Aprilia stand.
Alleen de 900's zijn er en enkele tuono's.


Motorbeurs heb ik een beetje opgegegen om heen te gaan. Enorm druk, vooral in het weekend. Kortingen zijn tegenwoordig hetzelfde weekend ook in de winkels, dus ga dan liever daarheen. Nieuwe motoren bekijken doe ik alleen bij die waar ik ook echt belang bij heb en die zie ik wederom liever in de winkel.

Ah dat wist ik niet. Dat verklaart.
 
Motorbeurs vond ik de eerste keer leuk, maar de 2e keer vond ik het al veel minder leuk omdat het eigenlijk precies hetzelfde was. Dus nu al een tijd niet meer geweest


Ik heb Pirelli Angel GT banden
Bevallen goed, maar heb dan ook nooit andere banden onder de Shiver gehad dus kan ook niet vergelijken. Misschien vind ik andere banden wel veel beter.
In de regen heb ik genoeg vertrouwen en nooit enge momenten gehad. Rij natuurlijk wel voorzichtig, waarschijnlijk kan ik nog veel harder de bochten door dan ik denk
Achterband zit nu op 10.000km en kan nog wel ff mee
 

Er schijnt bij hyperpro een maatwerk oplossing te zijn voor de shiver met sachs vorken dus ik laat deze kans voor achterveer voorbij gaan.


Klopt het dat het zadel van de shiver 900 zachter is (en voor mij fijner zit) dan de shiver 750? Of is het een andere setting, nieuwe motor gevoelskwestie?

Custom zadel bij zaakje op de beurs begon tegen 300, is me toch iets te veel.
 
Het vermaken van het originele moet voor veel minder dan 300 euro kunnen. Ik heb dit eens voor 80 euro laten doen bij Viking seats in Dedemsvaart.
 
Gister op zoek naar de woon/werk motor die het best bij mijn lengte past.
Ktm,Suzuki,Yamaha,Kawasaki,ik heb ze allemaal gehad,wel in de prijsklasse van rond de 10.000.


Kom ik bij Aprillia, ga ik zitten op de 900 shiver,wat denk je deze zit perfect voor mij 1.94m.

Toch nog even naar een uurtje weer het rijtje afgegaan,en ja kom toch weer uit op de shiver 900.
binnenkort toch maar eens een proefritje gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Dat was het eerste wat mij ook opviel toen ik een aantal jaren geleden voor een andere motor aan het kijken was.
De Shiver biedt gewoon veel ruimte voor lange mensen.
 
Doei Oma :W

Hallo allen!
Mijn vriendin is opzoek naar een andere motor en je raadt het al, de Shiver staat in de top 5! Nu heb ik mij al wel wat ingelezen (ja ik, zij doet het niet...) in de verschillende modeljaren maar denk ik stel mijn vragen hier ook nog even, want wie weet het nou beter dan de gebruiker ;)

Het introductiemodel schijnt een paar probleempjes te hebben, zijn hier ook mensen die problemen hebben gehad met dit model en zo ja, rond welke kilometerstand? Er staan namelijk een paar leuke op maar als de startmotor bijvoorbeeld vaak zo rond de 20k de geest geeft dan is dat wel puntje zeg maar :p

Zijn er verder nog bijzonderheden waar jullie van zeggen dat is handig om te weten?
 
Bij de eerste modellen was er een fout startrelais die de startmotor kon defect.

Y stuk van koelvloeistofslangen kon afbreken.

Voor beide zijn terugroepacties geweest, niet alle shivers hebben deze laten uitvoeren.

Zwaktepunt van shiver is vering maar niet ernstig.

Software updates laten uitvoeren bij dealer want sommige zijn nooit ge-update. Nieuwere modellen ( ik meen >2010) hebben die problemen niet.

Verder de algemene dingen zoals sleutel chips in de gaten houden.
 
Hallo Foegol,

Ik heb bj 2014 kleurstelling en model 2013 en geen problemen meer mee.
1e wat ik tegen kwam was storing motormanagement, motor sloeg af en daar sta je dan om 05:30 U.
Na ca 10 minute was hij te herstarten, later uit laten lezen / resetten en geen probleem weer gehad. [ leesfout van een sensor ]
2e was een koelvloeistof lekkage tussen de cilinders, hersteld onder garantie en daarna geen problemen meer.
Rijd als een zonnetje en stuurt prima, standaard vering voldoet goed. Ondanks redelijk pittige rijstijl toch bijna 7000 km met achterband.
Voorband gewisseld bij 10000, Pirelli ingeruild voor road 4.
 
Doei Oma :W

Hallo allen!
Mijn vriendin is opzoek naar een andere motor en je raadt het al, de Shiver staat in de top 5! Nu heb ik mij al wel wat ingelezen (ja ik, zij doet het niet...) in de verschillende modeljaren maar denk ik stel mijn vragen hier ook nog even, want wie weet het nou beter dan de gebruiker ;)

Het introductiemodel schijnt een paar probleempjes te hebben, zijn hier ook mensen die problemen hebben gehad met dit model en zo ja, rond welke kilometerstand? Er staan namelijk een paar leuke op maar als de startmotor bijvoorbeeld vaak zo rond de 20k de geest geeft dan is dat wel puntje zeg maar :p

Zijn er verder nog bijzonderheden waar jullie van zeggen dat is handig om te weten?

Zelf ook 2 jaar geleden begonnen op de Shiver (2009 ABS).
Geen problemen gehad en heb er toch al zo'n 16.000 km zelf mee gereden, km stand nu is bijna 30.000 km.
Afgelopen jaar naar Frankrijk gegaan 971km op de snelweg, 3000km daar gereden en weer 971km terug. 2x in stromende regen gereden en daar voelt de Shiver zich niet helemaal thuis. Als de connectoren niet ingespoten zijn (wat somige hier hebben gedaan) gaat hij bokken en zijn er misfires. Bij koude temp (onder 5 graden) kunnen er wat afwijkingen in de elektronica zitten, bij mij is dat de motor temperatuur wat niet helemaal klopt en weet wat hij moet aangeven. (Blijft een italiaan)
In die 16.000km niks raars meegemaakt en als beginner echt niet te merken dat de vering niet het beste is, zelfs niet in de bergen met stug door rijden.

Binnenkort zelf waarschijnlijk overstappen op iets zwaarders, heb er een paar in gedachten en snel maar even gaan proefrijden.
 
Ik heb sinds 2009 het 2009 model, zwart met zilver frame.
Nooit iets mee gehad, alleen accu moet van goede kwaliteit zijn omdat Appie met starten nogal wat vraagt. Maar verder echt nooit iets met hem gehad.
De teller staat nu rond de 30,000km en hij wordt vooral voor plezier en soms een weekje vakantie gebruikt.

Vering door Hyprepro aangepast, xenon, akrapovic, decat, open DNA-filter, tassen set, Carbon-stukkies, en chip-tuning gedaan
 
Kijk dit is leuk om te lezen!
Aprilia/Italianen en regen gaan nooit goed samen. Heb zelf het gedonder wel gehad met Appie Falco maar dat weet je wanneer je er eentje koopt :p

Zelf ook 2 jaar geleden begonnen op de Shiver (2009 ABS).
Geen problemen gehad en heb er toch al zo'n 16.000 km zelf mee gereden, km stand nu is bijna 30.000 km.
Afgelopen jaar naar Frankrijk gegaan 971km op de snelweg, 3000km daar gereden en weer 971km terug. 2x in stromende regen gereden en daar voelt de Shiver zich niet helemaal thuis. Als de connectoren niet ingespoten zijn (wat somige hier hebben gedaan) gaat hij bokken en zijn er misfires. Bij koude temp (onder 5 graden) kunnen er wat afwijkingen in de elektronica zitten, bij mij is dat de motor temperatuur wat niet helemaal klopt en weet wat hij moet aangeven. (Blijft een italiaan)
In die 16.000km niks raars meegemaakt en als beginner echt niet te merken dat de vering niet het beste is, zelfs niet in de bergen met stug door rijden.

Binnenkort zelf waarschijnlijk overstappen op iets zwaarders, heb er een paar in gedachten en snel maar even gaan proefrijden.


Toevallig opzoek naar een FZ1N? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan