budget navi

JorisZ

MF veteraan
14 sep 2012
5.163
789
Geleen
Ben aan het kijken voor een navigatiesysteem.

Hoeft voor mij geen nieuwe te zijn, daarom kijken ik ook veel op marktplaats.



Maar als ik eerlijk ben, zie ik door de bomen het bos niet meer.

zumo, rider.

Naast navi, zou kronkelroute wel leuk zijn. Bluetooth of bel/muziek functie interesseert met niet zoveel.
 
Laatst bewerkt:
Na mijn crash waarbij mijn Zumo 350 overleed heb ik ook via Marktplaats weer zo'n zelfde gekocht voor 200 euro inclusief alle (behalve de stroomkabel). Blijft een topapparaat zonder alle poespas die je er bij andere bij krijgt.
 
zumo 350 zeg je,

Hoe zit dat met die getallen bij zumo? niet hoe hoger, hoe nieuwer? Zie voornamelijk 550 staan.
 
550 is dan al heeeel oud. Kijk vooral naar 345, 350, 390 of 395, 590 of 595 En dan zit je in het recentere gamma, waarbij die welke op 5 eindigen de nieuwste zijn.
 
ik heb al jaren 2 edition tomtom rider .
Route rijden euh doe ik nooit ik kijk altijd ter plekke waar ik heen wil.
Zelf heb ik er niet zo op de routes van andere te rijden zelf ontdekken is veel leuker.
Dus waar wil je naar toe functie kronkel route drukken en hoppa klaar rijden.
Lange accu duur makkelijk te vervangen door grotere alles werkt telefoon headset.

Ik heb het geluid van de tomtom naar de headset gewoon uit
 
Bij Routes:

Rij je veel of regelmatig alleen: dan Tomtom Rider vanaf de 4** serie

Rij je veel of regelmatig in groepen (die ook een Navi hebben): dan Garmin Zumo 3** of 5** serie

Wil je bluetooth, MP3 etc. en alle andere goodies dan zul je dieper in de buidel moeten tasten denk ik.

Euh, ik heb me nooit zo verdiept in de TomTom's..........maar blijkbaar is er een Tomtom 550........

Bij de Garmin Zumo 340 heb je half-Europa in 2 versies, de 350 en 390 heeft heel Europa.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de TomTom Rider, die is me toen expliciet aangeraden vanwege de "bochtige routes". Is me ook zeer goed bevallen.

Voorbeeldje: Winterberg.

Autobahn maar Iserlohn. Wat eten en drinken. Winterberg intikken met als optie "bochtige route" en je rijdt echt een hele mooie route.
 
Er zijn zat gps topics.

Ik heb net een Nieuwe Rage besteld. 120 euro incl verzenden naar NL.
 
Een waterdichte Smartphone via Ebay. De Geotel A1 kost bijna niks meer en is zeer betrouwbaar gebleken.
https://www.ebay.de/itm/Waterproof-...hash=item2a948dce8e:m:mFCsvr1nCJ0dRdrGhr63j6g
Hierop kun je erg mooie apps zetten. De app TomTom GO biedt nagenoeg dezelfde mogelijkheden als de Rider.
Ook apps als Calimoto en Kurviger werken erg fijn kan ik uit ervaring melden. En er komen nog steeds apps bij. Het Nederlandse Tyre heeft de app ook bijna klaar en die ziet er ook erg veelbelovend uit.
https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=10&t=48956
De opvolger Geotel G1 heeft een accu die de hele dag meegaat. Dus dan hoef je niet meer te laden onderweg:
https://www.ebay.de/itm/2-16GB-3G-M...501153?hash=item33d981e6a1:g:E5gAAOSwW9dZv6~C
 
Laatst bewerkt:
Kijk voor Garmin naar de
Zumo 340/350/390/590 serie

TomTom kijk je naar de
Rider 400 serie (geen 40 of 42)

Alternatief is een Smartphone met bijvoorbeeld TomTom GO. TomTom Go kan bijna alles wat een Rider 400 serie ook kan alleen de functie Spannende route is niet aanwezig.
 
Net uitgekomen op voor de smartphone is de myroute navigatie app.
navigeren op je telefoon, routes ontwerpen op pc, mac, tablet of gsm.
 
Als je echt budget wilt: ik heb een tijdje geleden een Rider 1 gekocht voor 50 euro. Heb daar zelf aangepaste software opgezet zodat ie ook kronkelroutes kan. Doet het prima.
 
wat cool coenox, soort van gekraakt of?

Ik heb een aangepaste navcore op de SD kaart gezet. Dit is de basissoftware van een latere TomTom (als ik me niet vergis de Rider 5) die is aangepast zodat deze op de Rider 1 draait. Je kunt wel gewoon de officiëel aangeschafte kaarten gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Bij Routes:

Rij je veel of regelmatig alleen: dan Tomtom Rider vanaf de 4** serie

Rij je veel of regelmatig in groepen (die ook een Navi hebben): dan Garmin Zumo 3** of 5** serie


Dat maakt totaal niet meer uit...
Zoek maar eens op de Mr GPS methode om routes te delen, kan perfect met zowel een Garmin als TomTom.



Ik zou zeggen,

Een TomTom als je geen zin hebt om je te verdiepen in Basecamp, want je hebt er toch wel wat werk aan om alles onder de knie te krijgen.
Een TomTom is nu eenmaal gebruiksvriendelijker dan Garmin.

Kronkelroutes van TomTom zijn ook beter dan die van Garmin, dus als dat belangrijk is --> TomTom

Een Garmin als je muziek wil luisteren en offroad wil gaan rijden.


Bij Garmin zou ik idd kijken naar de 340/345-390/395 of de 590/595, de 550 en 660 kan je misschien wel goedkoper vinden maar die zijn toch al wat ouder.
Bij TomTom zit je vanaf 40-400 wel goed... daar zou ik zeker geen ouder type aanschaffen, het zijn net die laatste types die het zo goed doen.


Ik weet niet aan welk budget je had gedacht, maar in de Belgische Mediamarkt koop je nu een nieuwe Rider 42 voor 214€

Acheter votre GPS Moto ? Découvrez nos GPS Moto chez MediaMarkt
 
Laatst bewerkt:
@flox kan je me een pb versturen?

kan je namelijk geen pb sturen :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan