SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor degenen die het rijlessers topic (af en toe) gevolgd hebben, ik ben inmiddels geslaagd voor m'n rijbewijs! Kan hem volgende week vrijdag afhalen. Verzekering gaat komende zaterdag al in en dan volgende week even uit de schorsing halen.

Ketting heb ik afgelopen week al schoongemaakt en gesmeerd, maar een algemeen poetsbeurtje moet eigenlijk ook nog gebeuren. Bijna klaar om te gaan dus (als 't wat warmer wordt...) *D
 
Voor degenen die het rijlessers topic (af en toe) gevolgd hebben, ik ben inmiddels geslaagd voor m'n rijbewijs! Kan hem volgende week vrijdag afhalen. Verzekering gaat komende zaterdag al in en dan volgende week even uit de schorsing halen.

Ketting heb ik afgelopen week al schoongemaakt en gesmeerd, maar een algemeen poetsbeurtje moet eigenlijk ook nog gebeuren. Bijna klaar om te gaan dus (als 't wat warmer wordt...) *D

Gefeliciteerd *O* *O* *O* , nu idd even wachten op wat beter weer.

Heb de mijne van de week maar op de aanhanger naar Ruud Frederiks gebracht om te laten controleren of de motor goed stond afgesteld.

Geen N maar wel leuk filmpje en van achter zie je het verschil toch niet :+

Resultaat 78pk 65Nm koppel.

 
Dankjewel Mick! *D

Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik het knipperlicht relais vinden bij een SV650 (bouwjaar '99)? Heeft LED knippers, maar knipperen nu dus nog te snel.
 
Laatst bewerkt:
Het einde is in zicht van mijn GSXR (srad) vork swap. Wordt ook wel tijd want wil onderhand een keer rijden :)
Alleen nog remleidingen bestellen en ontluchten en de snelheids sensor plaatsen.

fp8suq.jpg


2cgbl88.jpg


Heb hem vandaag gestart alleen hij loopt op 1 cilinder, carberateurs zijn er wel afgeweest dus daar moet ik nog even naar kijken. Iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Ook kwam ik een stekker tegen die ik niet kan plaatsen (zie foto)
De 2 draadjes zijn aan elkaar verbonden met een kroonsteentje.
2nuhdlc.jpg
 
Het einde is in zicht van mijn GSXR (srad) vork swap. Wordt ook wel tijd want wil onderhand een keer rijden :)
Alleen nog remleidingen bestellen en ontluchten en de snelheids sensor plaatsen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb hem vandaag gestart alleen hij loopt op 1 cilinder, carberateurs zijn er wel afgeweest dus daar moet ik nog even naar kijken. Iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Ook kwam ik een stekker tegen die ik niet kan plaatsen (zie foto)
De 2 draadjes zijn aan elkaar verbonden met een kroonsteentje.
[afbeelding]

Is dat niet je jiffie schakelaar stekker ?
 
zijstandaard. Met jiffie/jiffy word ookwel de zijstandaard bedoeld. Is iets minder toetsaanslagen heh?

Ja die bedoel ik :P denk dat deze doorverbonden is zodat je motor ook in de versnelling met zijstandaard uit loopt wat opzich wel vreemd is, maar zo ziet die stekker er wel uit bij een soes.
 
Dankjewel Mick! *D

Misschien een hele domme vraag, maar waar kan ik het knipperlicht relais vinden bij een SV650 (bouwjaar '99)? Heeft LED knippers, maar knipperen nu dus nog te snel.

Gefeliciteerd met je rbw! Ik weet niet of deze op het '99 model past, op het nieuwere model iig wel en het werkt perfect. Een kennis gebruikt deze al meerdere jaren in zijn Suus.
7 Pin LED Flasher Relay Indicator for Suzuki GSXR GSX 600 750 VL VZ 800 GS SV 1000 S(CA199) for SUZUKI motorcycles-in Car Switches & Relays from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Zo afgelopen weekend de SV weer opgehaald met nieuwe rubbers. :)
De onderstaande foto was die week ervoor met DOT nr. 2011 :$, fred flintstone banden met -3 buiten is geen goede combinatie..

Even geduld hebben nu qua weersomstandigheden.
full


Zijn er hier trouwens SV rijders die een aftermarket windscherm hebben geïnstalleerd op hun naked? Ik ben namelijk op zoek naar een 'subtiel' windscherm die niet te veel afbreuk doet aan het uiterlijk van de motor. O.a. om de komende snelweg km's iets behaaglijker te maken.
De modellen vanaf 2005 hebben een klein scherm bovenop de koplamp (ik heb het 2004 model) Heeft deze uitvoering nog enigszins een aerodynamische functie?

De onderstaande foto is van het nieuwe model, iets in deze trant voor het 2004 model :Y
sct.05.670.10300.s.web1.jpg
 
Ik heb het 2005 schermpje ook op de 2004 van m'n zusje gezet. Gewoon alle originele spullen besteld. Er is 1 klein beugeltje net wat anders als ik het mij goed herinner, maar je hoeft niets aan te passen.

Het is alleen voor het zicht,. Want windbescherming biedt het niet.
Succes!

Edit: m'n zusje heeft een 03, maar verhaal blijft hetzelfde ;)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je rbw! Ik weet niet of deze op het '99 model past, op het nieuwere model iig wel en het werkt perfect. Een kennis gebruikt deze al meerdere jaren in zijn Suus.
7 Pin LED Flasher Relay Indicator for Suzuki GSXR GSX 600 750 VL VZ 800 GS SV 1000 S(CA199) for SUZUKI motorcycles-in Car Switches & Relays from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
heb afgelopen week toevallig een 7 pins relais op ali besteld. Zal nog wel even duren voor dat ie er is, maar als t gewoon een kwestie van plug-n-play is dan komt dat wel goed :)
 
heb afgelopen week toevallig een 7 pins relais op ali besteld. Zal nog wel even duren voor dat ie er is, maar als t gewoon een kwestie van plug-n-play is dan komt dat wel goed :)

Ik heb zelf ook een 2001 staan en zoals aangegeven m'n zusje een 2003 en het weerstand onafhankelijke relais past in beide. Kan zo uitgewisseld worden.
Dus dat moet wel goed komen!
 
Zijn er hier trouwens SV rijders die een aftermarket windscherm hebben geïnstalleerd op hun naked? Ik ben namelijk op zoek naar een 'subtiel' windscherm die niet te veel afbreuk doet aan het uiterlijk van de motor. O.a. om de komende snelweg km's iets behaaglijker te maken.
Ik heb de Puig Raptor op mijn SV. Is wel de 1st gen SV, maar past zeker ook op de 2nd gen. Het is wat groter dan op de foto die jij erbij hebt gezet, en het houdt ook zeker wat winddruk weg van het bovenlichaam. Ik heb ook wel een zonder gereden voor de vergelijking. Mijn SV heeft clipons, dus ik denk dat je je het een meer rechtop zitpositie als met het originele buisstuur nog beter zult merken. Je hoofd zit vol in de wind, dus geen gebulder. Het is ook fijn om je dubbele tanktas uit de wind te houden als je daarmee de Autobahn op gaat.
Zonder schermpje wilt deze vaak naar achteren waaien. Ik ben tevreden met dat schermpje.
 
Laatst bewerkt:
't Is rustig hier. En dat terwijl het weer al best OK is.
Vandaag maar eens een klusje aangepakt dat al jáááren op mijn lijstje staat.
Toen ik mijn SV kocht lekte deze al wat olie langs de koppelingsdeksel.
Nooit iets aan gedaan, want echt kwaad kan het niet zolang het er niet uit gutst.
Maar 70.000 km verder begint het woord 'gutsen' toch wel op zijn plaats te raken.
Het schijnt een lastig klusje te zijn, met een redelijke kans dat het niet in één keer goed gaat, maar ik ben een poging aan het doen. De boel losgehaald en van alle vloeibare pakking ontdaan.

full

Straks nog even goed ontvetten en de boel met verse vloeibare pakking weer in elkaar zetten, minstens 24 uur laten drogen zonder in contact te brengen met olie en dan de motor weer eens rechtop zetten en kijken wat het doet. De koppelingskorf ziet er nog als nieuw uit. Hulde voor de Jappen!!

full
 
Laatst bewerkt:
Ik stel mijn vraag ook eventjes hier, ik hoop dat iemand mij kan helpen aan de bedragen voor de wegenbelasting van motoren in de jaren 2013 en 2014?

Via google lukt het mij niet en mijn afschriften gaan niet zo ver terug.
Ik heb deze bedragen nodig omdat ik deze op moet geven in de afwikkeling van mijn motorongeluk eind 2013 als zijnde Kosten Zonder Nut.

Alvast bedankt iig! *O*
 
Hee Roger,

Dat klusje heb ik ook op mijn lijstje. Gebruik je bewust vloeibare pakking?
Er ligt eigenlijk een O ring in toch?

Ik las laatst ook ergens dat de deksel wat krom kan trekken en dat dat de oorzaak is van het lekken. De oplossing hiervoor was de deksel op een vlak vel schuurpapier leggen en 8tjes draaien met de deksel.. maar dat is gauw genoeg te ontdekken denk ik
 
Weer een paar klusjes geklaard aan de opknap SV :)
Heel veel afplakken, spuiten (motip engine paint) en nette boutjes erin.
Ook nog splinternieuwe wave schijf vervangen voor weer een andere nieuwe, want zat een slagje in. En de remleidingen zijn allemaal vervangen voor staal en zwart.

Ik twijfel nog of ik hem af laat stellen. Hij trekt niet enorm goed door bovenin (niet zoals mn andere SV) en hapert af ten toe rond de 7k toeren bij vol gas. Maarja aan de andere kant moet die toch nog teruggevoerd worden naar 35kw op uitdraai. Nog even verzinnen wat nu het meest handig is.

Iig laat ik de ringen voor in de inlaat zelf snijden, want dat kost een fractie van een officiële kit. En verzekering moet toch op uitdraai.


29425917_1620090398068575_950773652206293068_n.jpg


29366425_1620090498068565_5179105585239617517_n.jpg


29366515_1620090438068571_8460179976381558496_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan