Frans Motoren Schijndel

Als een motor een nieuwe teller heeft gekregen dan gaan alle seinen op ROOD!!!
(bij iemand die een klein beetje nadenkt)
 
Moet altijd zo lachen om alle schadefietsen verkopers.

MOTOR HEEFT ENKEL WAT OMVAL EN GLIJSCHADE :+ _O-

Wat ik ooit al eens eerder geschreven heb.

Van meerdere motoren maakt men 1 of 2 goede rijbare.

De rest van de onderdelen wordt verkocht.
 
Ik ben daar ook een keer mijn oude fiets tegengekomen, die economisch total loss was verklaard.
Toch benieuwd wat hij over de motor kon vertellen....
Hij gaf keurig aan dat de motor minimale kuipschade had, die inmiddels vervangen waren. :t

...Alleen de rest van de schade die de motor had opgelopen was hij vergeten te melden :+

Nu snap ik dat je een koper niet alle kleine details hoeft te vertellen en als het keurig is hersteld/ vervangen is er niets aan de hand.
Maar de schijn was er dat de motor was omgevallen o.i.d. maar in werkelijkheid was het een iets hardere klap :X en waren er een stuk meer onderdelen vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar zijn er meer MF'ers die slechte ervaringen hebben met Franske uit Skijndel.
 
Als je er van uit gaat dat alle motoren schade hebben gehad, de occasions weer toonbaar gemaakt worden en de fietsen onder "schadefietsen" te duur zijn om weer in nette staat te krijgen, weet je waar je aan toe bent.

Uiteindelijk weet je dat deze zaak schademotoren opkoopt en opknapt. Daar zijn (meestal) de prijzen dan ook naar.
Dat is ook meteen de valkuil voor veel mensen...
 
Probleem(lekke koppakking) met mijn motor is goed opgelost(onder garantie) door Frans, sneller dan verwacht en hij rijdt weer als een zonnetje(maar dan minder warm)
Frans repareert trouwens geen schademotoren, verhandelt ze alleen :P
 
Laatst bewerkt:
Om er even op teruggekomen,

De motor had flink wat verborgen gebreken waar ik pas achter kwam toen ik ergens anders een beurt liet doen. Kosten: 1100 euro...

Blijkbaar had frans 2 blokken gekocht en van 2 blokken 1 laten maken door een beunhaas.
Natuurlijk is 'ie niet bereikbaar voor commentaar.

Tip: Koop je motor particulier of bij een echte dealer, en niet bij deze prutser
 
Laatst bewerkt:
Om er even op teruggekomen,

De motor had flink wat verborgen gebreken waar ik pas achter kwam toen ik ergens anders een beurt liet doen. Kosten: 1100 euro...

Blijkbaar had frans 2 blokken gekocht en van 2 blokken 1 laten maken door een beunhaas.
Natuurlijk is 'ie niet bereikbaar voor commentaar.

Tip: Koop je motor particulier of bij een echte dealer, en niet bij deze prutser


Laat het een wijze les voor je geweest zijn.
En zo goedkoop is Frans nu ook weer niet ;) Plus, dit soort lui maakt van meerdere schades 1 goede ... nou ja 1 goede eentje met enkel wat glijschade _O- :X
 
Laatst bewerkt:
Altijd mooi die fietsen die geadverteerd worden met 'lichte rijdbaarder glijschade' en een wok melding |(
Bij het kopen van een schadefiets moet je heel goed weten wat je koopt en wat er nodig is om de boel weer op te lappen.
 
Altijd weer verbijsterend hoeveel MF-ers het opnemen voor een schurk, ongeacht het aantal apen dat uit de mouw komt. :o
 
Frans repareert trouwens geen schademotoren, verhandelt ze alleen


Om er even op teruggekomen,

De motor had flink wat verborgen gebreken waar ik pas achter kwam toen ik ergens anders een beurt liet doen. Kosten: 1100 euro...

Blijkbaar had frans 2 blokken gekocht en van 2 blokken 1 laten maken door een beunhaas.
Natuurlijk is 'ie niet bereikbaar voor commentaar.

Tip: Koop je motor particulier of bij een echte dealer, en niet bij deze prutser

_O-
 
Ik snap niet dat mensen een motor kopen bij dit soort zaken,er word genoeg voor gewaarschuwd en al is maar de helft van de verhalen waar dan nog zou ik er nog geen motor kopen.Op het internet staan sites met verhalen over dit soort zaken en als je een beetje onderzoek doet voordat je bij die firma,s iets gaat kopen dan had men kunnen weten dat je daar niet moet gaan shoppen.Ook op het motorforum is er genoeg over te vinden,men hoeft van mij ook geen medelijden te verwachten als je daar wel gaat winkelen :N ,eigen schuld :Y :P
PS:Hun leven beteren _O- :N
 
Laatst bewerkt:
44 duizend is niet zo'n verschrikkelijke km-stand om die te verbergen. De verkoper mits er zo'n wens is, kon die km-stand naar 30 of 29 duizend makkelijk terugdraaien. Waarom zou hij een verhaal verzinnen over een nieuwe teller? Slaat nergens op. Ik geloof dus dat het waar is, dat het gewoon en nieuwe teller is.
 
Altijd mooi die fietsen die geadverteerd worden met 'lichte rijdbaarder glijschade' en een wok melding |(
Bij het kopen van een schadefiets moet je heel goed weten wat je koopt en wat er nodig is om de boel weer op te lappen.
Als je zo'n fiets had zou je hem net zo adverteren. Of zou je zeggen: dit was een total loss fiets, die ik een beetje opgeknapt heb, en nu zoek ik een klojo?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of iemand dit leest aangezien het een oud topic is, maar heeft iemand nog recente ervaringen met deze dealer? Ik kwam een motor tegen die mijn interesse heeft en hij geeft een flink hogere inruilwaarde voor mijn huidige motor dan een aantal andere. Dan heb ik het over 25% meer(!). Maar als deze club niet te vertrouwen is...? Sowieo bijzonder dat de inruilwaarde zoveel hoger, maar dat is vooral in mijn voordeel natuurlijk.
 
Geen idee of iemand dit leest aangezien het een oud topic is, maar heeft iemand nog recente ervaringen met deze dealer? Ik kwam een motor tegen die mijn interesse heeft en hij geeft een flink hogere inruilwaarde voor mijn huidige motor dan een aantal andere. Dan heb ik het over 25% meer(!). Maar als deze club niet te vertrouwen is...? Sowieo bijzonder dat de inruilwaarde zoveel hoger, maar dat is vooral in mijn voordeel natuurlijk.
Inruilwaarde zegt niets, als de motor die je koopt ook veel duurder is dan vergelijkbare modellen bij andere motorzaken.
 
Motor doorschuivers / importeurs.. fijn met een grote boog omheen lopen. Al helemaal als ze uberhaupt geen onderhoud doen.

Gewoon een beetje meer betalen en naar een dealer gaan. Daar kun je tenminste nog op terug vallen mocht er iets mis zijn.
 
Inruilwaarde zegt niets, als de motor die je koopt ook veel duurder is dan vergelijkbare modellen bij andere motorzaken.
Alleen vergelijken wat je er bij moet leggen

En qua betrouwbaarheid? Er zijn de laatste 5.5 jaar geen meldingen over deze zaak gedaan totdat jij dit topic kickte O-)

Gewoon langs gaan, kijken en/of de reviews van Google er op na slaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan