Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja al met al zit ik er wel mee.
Tis kut maar neemt niet weg dat ze een nr willen zien dat iig begint met r743 en dat klopt al niet.
En ook zijn bevindingen staan uiteraard geregistreerd dus naar een andere vestiging gaan heeft ook geen nut denk ik.

Heel zwart wit is denk ik als ik ze tegen heb zal dat niet gauw veranderen denk.

En blok inleveren ga ik zowieso niet doen!
Loppt en rijdt verder goed!
 
Wat een onzin. Motorblok en frame nummer correspondeert al jaren niet meer en staat ook niet op de papieren.
Kijken ze er naar? Er worden bij auto's zoveel motoren gewisseld, en motoren kennelijk ook. Ik weet dat bij Volkswagen hele series de motoren vervangen worden, zal dat allemaal goed en netjes geregistreerd worden?

Beetje Amerikaan voor dik geld moeten kloppende nummers hebben maar dat ken ik hier in NL niet.
 
Kijken ze er naar? Er worden bij auto's zoveel motoren gewisseld, en motoren kennelijk ook. Ik weet dat bij Volkswagen hele series de motoren vervangen worden, zal dat allemaal goed en netjes geregistreerd worden?

Beetje Amerikaan voor dik geld moeten kloppende nummers hebben maar dat ken ik hier in NL niet.
Nee word niet bij gehouden. Voor APK moet alleen het aantal cilinders kloppen met wat er geregistreerd staat in het kentekentregister. Er word niet gekeken naar motornr bij invoeren van personenauto’s
 
Laatst bewerkt:
Mijn lijstje is kort met veel buitenland.

Almeria 6 dagen maart.
Sachsenring met Roy.
In november weekje Italië pizza eten met btb.
En tussendoor ZAC rijden Assen en Zandvoort mits ik tijd heb.

Hij mag in de OP Roy.

[afbeelding]

Staat erin, wil je nog een lijstje maken met mods? Liefst zonder opsommingstekens, die kan ik er met codes bij zetten.
 
Geen idee dat mag btb uitkiezen ik volg hem gewoon :) Begreep dat we met de GP gingen meedoen :+

We hebben het plan om in november nog ergens te gaan rijden !
Ga in November ook nog ergens rijden, met No Limits in Jerez denk ik. Of misschien in Barcelona met race academy. Wel lekker om in de herfst nog ff te kunnen sturen :]
 
Ga in November ook nog ergens rijden, met No Limits in Jerez denk ik. Of misschien in Barcelona met race academy. Wel lekker om in de herfst nog ff te kunnen sturen :]

Jij hebt ook nog veel wilde plannen zo te lezen ;)

Vind persoonlijk de race academy veel te prijzig.Twee dagen a 800 euro Assen + plus 3 dagen bij v/d Valk en benzine ( 1300 euro ) voor dat geld kan ik 4-6 dagen Spanje rijden.Instrcutie niet nodig daar kan ik wel zonder , heb immers mijn rijbewijs :+

CIRCUIT TRAINING VAN TROY CORSER allemaal wel leuk maar hij zal zich enkel focussen op de snelle jongens/meisjes.

Mijn goal voor 2018 is wat circuits afstropen en lekker wat rondjes rijden en vakantie houden :P
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt ook nog veel wilde plannen zo te lezen ;)

Vind persoonlijk de race academy veel te prijzig.Twee dagen a 800 euro Assen + plus 3 dagen bij v/d Valk en benzine ( 1300 euro ) voor dat geld kan ik 4-6 dagen Spanje rijden.Instrcutie niet nodig daar kan ik wel zonder , heb immers mijn rijbewijs :+

CIRCUIT TRAINING VAN TROY CORSER allemaal wel leuk maar hij zal zich enkel focussen op de snelle jongens/meisjes.

Mijn goal voor 2018 is wat circuits afstropen en lekker wat rondjes rijden en vakantie houden :P
Heb je gelijk in hoor. Ik wil dit seizoen sowieso ff niet achter een instructeur of met een groepje rijden. Nu gewoon eens lekker vrijrijden, als ik het gevoel heb dat ik al een tijd op eenzelfde niveau blijf hangen kan ik altijd nog eens wat les volgen. Paar dagen in de zon rijden in November is altijd wel lekker natuurlijk. :]
 
Heb je gelijk in hoor. Ik wil dit seizoen sowieso ff niet achter een instructeur of met een groepje rijden. Nu gewoon eens lekker vrijrijden, als ik het gevoel heb dat ik al een tijd op eenzelfde niveau blijf hangen kan ik altijd nog eens wat les volgen. Paar dagen in de zon rijden in November is altijd wel lekker natuurlijk. :]


Zolang wij niet lager als een 2:00:00 op Assen rijden zijn die dure lessen weggegooid geld.

We hebben hier in dit topic genoeg racers zitten waarvan we veel meer kunnen leren *D

Ik ga op Almeria Stefan narijden hij is ook een race academie instructeur . In Duitsland ga ik Roy uitdagen. :P En als het doorgaat in Italie btb proberen in te halen :+ Lukt alles dan rij ik in 2019 Assen binnen de 1:50 :X _O- :+
 
Laatst bewerkt:
heh, zo zie je maar weer dat het nooit gaat zoals je wilt

Buiten het feit dat ik m'n kuipen heb moeten laten spuiten omdat voor mijn beessie de achterkuipen niet meer in kleur leverbaar zijn,
m'n rearsets van model zijn veranderd (en een complete set was niet in de schade taxatie meegenomen) Een k8 Achterveer niet onder een k6 past,
stuurgewichten in de kleur die ik wou in backorder stonden ((Barracuda spiegels heb ik een aantal weken geleden ook al online weg moeten snaaien omdat de importeur zonder zat).

Word ik vandaag door m'n dealer gebeld.
Ze hadden alle schade vervangen en alles daarnaast er op en er in geschroefd
(complete koppeling, TRE, scharnierblok onder de achterveer) en wilde een proefrit gaan doen
...motor startte niet.
Ah accu dood, niet helemaal een verrassing, ik had al de intentie, maar was vergeten te vragen om m'n accu na te kijken want hij klonk steeds minder lekker als ik startte.
Accu vervangen.
...motor startte niet!
Startmotor dood. (had in 2016 al wat problemen hiermee contactbreuk ergens intern)

Nou ben ik blij dat de K6/7 zo goed verkocht is, want startmotoren zijn tweedehands makkelijk te vinden en voor peanuts
...ik denk dat ik ook maar alvast een benzinepomp, dynamo en oliepomp bij elkaar ga sprokkelen
 
Zolang wij niet lager als een 2:00:00 op Assen rijden zijn die dure lessen weggegooid geld.

We hebben hier in dit topic genoeg racers zitten waarvan we veel meer kunnen leren *D

Ik ga op Almeria Stefan narijden hij is ook een race academie instructeur . In Duitsland ga ik Roy uitdagen. :P En als het doorgaat in Italie btb proberen in te halen :+ Lukt alles dan rij ik in 2019 Assen binnen de 1:50 :X _O- :+
Jij moet aan de sapkuur. En dan geen half werk maar gewoon 6 maanden. Moet je eens zien hoe snel je progressie maakt.
 
yep, vandaar ook deze alias gekozen *D Vanwege de circuit SRAD


Misschien kom ik hem wel tegen op Almeria
Die srad van em loopt lekker. Dat stukje op Almeria dat het olie reservoir van de shock tussen zn band en de swingarm zit is echt aardig gek. 1.51 treedt de Baron op Almeria, is zeker niet verkeerd :]
 
Goedenavond mensen!

tijdje geleden stelde ik hier de vraag of er nog zwakke punten aan een K2 waren. Aantal van jullie gaven mij wat info. Ik zal jullie even updaten.

Wezen kijken bij de 750 K2 waar ik een link van had neergezet. Motor was zeker netjes maar ik ben gewoon een enorme zeikerd. Zo zat er hier en daar een dingetje, wat ook zeker mag bij een gebruikte, maar het stond me niet aan. Wat achteraf gezien ook meespeelde was dat ik eigenlijk het model al verouderd vond. En een k4/k5 gewoon vele malen mooier vind. Tevens stond er bij het bedrijf een 600 k4, maar daar zaten naar mijn zin echt veel meer lak beschadigingen op , en vond de prijsvraag niet in verhouding staan.

Wel had ik al een tijd via MP een 750 k4 op het oog. Deze werd eerst fors in prijs verlaagd en lag daarmee net iets boven het door mij gestelde budget. Maar goed, het k4 model, een 750 en als je de advertentie en de foto's mag geloven, heel erg netjes. Bellen en sms geen reactie, telefonisch was meneer ook lastig te bereiken volgens de advertentie.

Vervolgens werd de motor weer grof in prijs verhoogd. Ik een e-mail gestuurd, dat ik oprecht geïnteresseerd was en waarom de prijs was verhoogd. Is er iets aan de motor gedaan waardoor de prijs is veranderd. Het antwoord was, er is niks aan gedaan, de motor is gewoon in nieuwstaat, en ik weet niet of ik hem wil verkopen. Na wat heen en weer gemaild te hebben zijn we op een prijs uitgekomen waarvoor ik mocht komen kijken. En meneer ook gezegd als de motor zo netjes is als jij beweerd dan hebben we het nergens meer over.

Twee weken geleden naar Groningen gereden, daar aangekomen, rondje erom heen gelopen, ja deze is nog echt serieus heel netjes. Aan alles was te zien hier is zuinig mee omgesprongen. De jongens zijn stiefvader had een eigen garagebedrijf waar de motor in een aparte ruimte stond bij de motorfietsen van zijn stiefpa. Die was ook een liefhebber in hart en nieren met 2 enduro's, een supermotard, 2 racers en een tourfiets. Alles binnen warm onder een hoes. Dit schept een goed gevoel. Klein stukje gereden op de motor en alles voelde gewoon goed. Geld geregeld, overschrijven en in de bus laden!

Ik mag me dus trotse eigenaar van een GSXR noemen!

Gisteren me eerste kilometers gereden, en wat voelt dit goed, stuurt enorm goed, en loopt heel flink door. Maar gewoon rustig aan wennen, want wil er langer plezier van hebben. Na terugkomst alles goed afgespoten in ieder hoekje en gaatje, gewassen, nagespoeld, gedroogd en de ketting gelijk weer in het vet gezet. Kon niet meer wachten om er op te rijden.

Ieder nog bedankt voor de feedback hier!
 
Kijk van harte gefeliciteerd! Zo ben ik ook met geluk op mijn huidige K4 750 uitgekomen. Helaas zie je nu ze goedkoper worden dat ze niet allemaal even netjes ermee omgaan.

Maar heel mooi, heel veel plezier ermee! Kijk nog wel even de STVA na, misschien is die al (preventief gefixed, en anders is dat het wel waard. :)

Even een foto van die van mij:
2017-06-29-13.35.16-Medium-800x449.jpg

Morgen wordt ie opgehaald voor de laatste dingetjes netjes te maken na mijn lichte schuivertje... Kuipwerk is binnengekomen uit Japan. :) Yamaha handvatverwarming lag al klaar (gelijk verse handgrepen) en de R&G Aero valdoppen ook. ;)

Daar gaat weer een nier en een paar ribben. :+ Durf het bijna niet te zeggen, maar de dagwaarde zit er qua onderhoud en gedoe al behoorlijk erin inmiddels. :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan