Occasions onder 3000 veel te duur in verhouding

Haha ,ik ben het met je eens als het om de gewone woon/werk hokken gaat,maar
ik vind wagens zoals bijvoorbeeld,Corvette,Ferrari,Lambo,Aston Martin en sommige Porsche
modellen toch ook heel mooi maar zijn onbetaalbaar voor de gemiddelde loonslaaf.
Dat is het mooie van motorfietsen,supercar prestaties voor een fractie van een supercar prijs 8-) *O* :]

Een motor zal altijd goedkoper zijn, da's waar. Maar je kunt best heel wat leuke (performance) auto's rijden voor een paar duizend euro hoor, als je maar goed zoekt en het niet erg vind om een wat oudere auto te nemen. Nieuwe(re) auto's blijven gewoon duur en je schrijft gewoon heul veul af. Als je een wat oudere neemt dan is dat afschrijven al gebeurt, maar daar rijdt ie niet ineens minder om :P

En met leuke performance auto's bedoel ik geen golf gti, er is veel leuker spul op de markt, ook voor hele normale budgetten ;)
 
Laatst bewerkt:
hmm. performance autos voor een paar duizend euro? Dat klinkt goed! Wat voor autos hebben we het dan over?



En on topic: je koopt tegenwoordig voor een habbekrats een motor. Ik zou zelf niet 3000 of meer neerleggen voor een gebakje van 18 jaar oud. Zonde van je geld, en garantie krijg je voor die prijs toch niet! Ik organiseer zelf barreltrips en als je dan ziet wat voor motoren je voor een paar honderd euro kan kopen.................................
 
Of het te duur is ligt volgens mij vooral aan de diepte van je zakken. Zelf ben ik mijn financiële positie langzaam weer aan het opbouwen na een aantal relaties die uiteindelijk toch veel geld gekost hebben en ik zelf ook nooit heel zuinig geweest ben. Dus is het makkelijk zeggen dat je voor een paar duizend meer een nieuwe koopt, maar die moet je wel hebben/kunnen spenderen. Dat is ook de reden dat ik geen auto heb, als je 30.000km per jaar rijdt, kosten ze veel geld. Aan onderhoud, brandstof, belasting en afschrijving. Mijn Divje heeft me minder dan €1000 gekost en ook al heb ik in een jaar tijd al zo'n €1500 aan onderhoud uitgegeven (zelf kan ik het niet), ik ben er vrij zeker van dat ik met een auto veel meer kwijt zou zijn geweest.

Ik verwacht volgend jaar een wat meer waardevaste motor te kopen als een Pan of FJR en zo langzaam aan steeds wat nieuwer te kunnen rijden tegen de tijd dat ik oud ben :D
 
hmm. performance autos voor een paar duizend euro? Dat klinkt goed! Wat voor autos hebben we het dan over?

Denk aan een impreza of een mx5, dat soort modellen doel ik op, daar kun je toch best wat lol in hebben zonder veel uit te geven. En als je zelf niet bang bent om te sleutelen helemaal. Kennis van me trekt voor een habbekrats 400 pk uit een oude mercedes hahaha.

Tuurlijk, het trekt nooit zo hard als een motor, daarvoor zul je dieper in de buidel moeten tasten, maar je kunt best wel heel wat lol hebben zonder een kapitaal uit te moeten geven. Met een budget van 10k is er heel wat leuks op de markt, leuk rijden is echt niet voorbehouden aan een budget van tienduizenden euro's.

Maaarrrr ik derail het topic alleen nog maar meer, excuses daarvoor. Ik denk alleen dat de TS het antwoord op z'n vraag inmiddels wel heeft ;)
 
Ik organiseer zelf barreltrips en als je dan ziet wat voor motoren je voor een paar honderd euro kan kopen.................................

_O- ...maar barrels daar valt mij altijd van op dat ze eventjes een schuursponsje, spuitbus en wat polijstmiddel en een doek gebruiken en je eigenlijk gewoon een mooie motor hebt..
En is het werkelijk technisch een barrel dan zijn ze niet veilig bezig.
Ik vind barrels wel cool overigens, reed ooit een brommer ratbike.

Maar,... Ik geef nog een mager voorbeeld van mijn bevinding. Ik zag een BMW F650GS voor 1900 euro bij een kleine motorzaak. Zeventien jaar oud. 90000 gelopen. Je kon er aan zien dat het een oud ding was behalve dat het plastic alles vermomd. Ding had op zijn kant lig schade gezien de beugel. Deel die 90000 door zeventien jaar en het ding heeft elke dag gelopen met woon werkverkeer.
>En waar was jij 17 jaar geleden, wat deed je toen en voelt het lang geleden,..absoluut.
En die motor was er bij...
Nieuwprijs zeg 8500 euro, en na al die jaaaren,...2000 euro.. Was hij nu in echt goede staat met 50000km kon ik het nog inzien.
En het is niet enkel deze motor.
Ik haak bijna af van mijn speurtocht door de onredelijkheid van de prijzen voor oude motoren.
"Even nieuw kopen" zoals hier te lezen staat ergens, is de manier, enkel jammer dat die tactiek indirect toegepast word door de zaken om extra te verdienen. Ergens beinvloeden ze dus de massa om maar duurder te kopen in plaats van dat ze de verhoudingen rechttrekken en iedereen waar voor zijn geld te geven.
Overigens is een ander iets dat bijvoorbeeld in belgie de nieuwe fietsen goedkoper zijn (de belg is daar na een paar jaar niet in het voordeel van), maargoed hier in nederland betaal je dan voor een fiets van boven de 12000 als voorbeeld, 2000 tot 3000 te veel, dat gooi je zo in de prullenbak. Die 3000 zit m niet in kwaliteit, die 3000 is lucht. Maar dat terzijde, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar.
Maar een motorzaak kan op een occasion gewoon kiezen om de boel Niet te belazeren. Kleinere marges hanteren, verkoopt sneller ook nog. De zakken vullen levert immers ook een plaatje op van "jij bent veel te duur".
En waar je/iedere motorzaak goedkoper bent houd de koper wat meer geld over om straks een betere bij jou/een ander/ roulatieproces te halen.
Maar ik kan ze al horen denken "er is vast een gek die m voor te veel komt kopen bij mij". Dat gebeurd dus nu bij bijna elke motorzaak en dat is jammer.
De motor is het niet meer waard en ik voel me bezeken als ik naar verhouding van leeftijd en kilometers waar voor mijn geld zoek.
Overigens zou ik voor die BMW niet meer dan 1000 euro neerleggen. Gewoon omdat dit is wat hij nog opbrengt. De motorzaak vermeldt ook nog "vaste prijs, zo meenemen prijs". Sorry maar als je al te duur bent had ik gedacht dat je dát daar dan niet bij gaat vermelden.
En ik zie ook motoren die wel redelijker zijn in verhouding, dat is echter een klein percentage, maar is dan niet wat ik zoek.
Deze motoren zijn ook het snelste weg. Dat heeft een reden, deze waren wél redelijk.
 
Laatst bewerkt:
Denk aan een impreza of een mx5, dat soort modellen doel ik op, daar kun je toch best wat lol in hebben zonder veel uit te geven. En als je zelf niet bang bent om te sleutelen helemaal. Kennis van me trekt voor een habbekrats 400 pk uit een oude mercedes hahaha.

Tuurlijk, het trekt nooit zo hard als een motor, daarvoor zul je dieper in de buidel moeten tasten, maar je kunt best wel heel wat lol hebben zonder een kapitaal uit te moeten geven. Met een budget van 10k is er heel wat leuks op de markt, leuk rijden is echt niet voorbehouden aan een budget van tienduizenden euro's.

Maaarrrr ik derail het topic alleen nog maar meer, excuses daarvoor. Ik denk alleen dat de TS het antwoord op z'n vraag inmiddels wel heeft ;)

Ja je koopt redelijk snelle wagens voor niet al te veel,vervolgens loop je leeg
op de zaken die je moet vervangen,of het zijn slecht opgeknapte schade wagens.
En omdat het snelle wagens betreft die nieuw duur waren zijn onderdelen ook heel duur.
Ik weet daar alles van,heb namelijk diverse van dat soort auto,s gehad en kan het iedereen van harte afraden zoiets te kopen,al helemaal niet als je zelf niet kan sleutelen. :)
 
Toch heb je ze maar mooi willen rijden. (en ergens geld deze uitgifte dus ook voor 18jaar oude 90000km motoren) Maargoed,..on topic.
En ik weet dat het is wat het is, en dat als ik elke motorzaak ga confronteren met mijn relaas dat ze er toch geen flikker aan doen (clownssmiletje)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan