Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
36dkm met je nc? Hoeveel kan blok hebben? Ben aan het kijken naar 700x dct met 45dkm
Hoeveel kan het blok hebben (met goed/voorgeschreven onderhoud)?
Gezien het laagtoerig karakter, schat ik de levensduur toch wel op 2-3 ton aan kilometers. Waarschijnlijk nog wel meer Honda weet echt wel hoe ze een motorblok moeten bouwen.
De Honda VFR 750 staan bekend als oerbetrouwbare blokken. De kenners (adapten) spreken erover dat een VFR blok pas bij 100.000 kilometer is ingelopen.
Van de Crosstourer die ik heb is een verhaal bekend van iemand die ruim 60.000 km per jaar rijdt en de teller nu ruim over de 3 ton heeft staan. Even uit mijn hoofd is alleen de waterpomp vervangen en is de klepspeling pas bij 100.000 km voor de eerste keer bijgesteld.

Dus.... Maak je over het motorblok maar geen zorgen. De algehele levensduur valt en staat met onderhoud. Boekjes geven een goede indruk maar zeggen niet alles. Vooral wat is de algehele staat van de motor. Let vooral op gebruikerssporen. Komen deze overeen met de kilometerstand of lijkt de motor al het dubbele te hebben gereden. Is dit laatste het geval dan heeft de motor een relatief zwaar leven gehad en zal het onderhoud waarschijnlijk ook niet al te nauwkeurig zijn gedaan. Dan kan je beter verder kijken voor een ander fraaier exemplaar (en wellicht wat duurder).
 
Dat is stand D. In S in dit 90 km/u. In D vind ik het te vroeg maar het kan wel en in S vind ik dit toch echt te laat. Zo rond de 80 km/u was echt beter geweest.
 
Hoop dat het hier mag...

Topic is zo enorm lang dat ik het niet direct terug kan vinden en toch enige spoed heb..

Ik overweeg met mijn lengte van 1.97 een NC700X DCT aan te schaffen uit 2013 met 45dkm op de teller.
Zijn er dingen waar ik extra alert op moet zijn?
Zie dat ze te koop staan voor 4000-4500€
Wat betreft de Km-stand, daar hoef je je geen zorgen over te maken. wat betreft je lengte.. Ik ben zelf 1,96 en rij op een s versie, dus de naked versie. wat betreft beenruimte zit het goed en de rest ook. als je aan het kijken bent voor een x versie dan moet dat alleen maar nog beter worden. gewoon even proef gaan rijden!
 
Vandaag proefgereden op Honda NC 700 X DCT, perfecte zit en fijne motor.

Heb hem gelijk gekocht incl. beurt en 3mnd volledige garantie.
Fijne zaak AB-motoren in Leiderdorp

166elie.jpg
 
Ik zie dat er geen origineel zadel op zit. Over het algemeen zit zo'n zadel net iets hoger. Dat is vast een voordeel voor jou geweest.
Op de foto zie de NC er netjes uit. Gefeliciteerd.
 
Vandaag proefgereden op Honda NC 700 X DCT, perfecte zit en fijne motor.

Heb hem gelijk gekocht incl. beurt en 3mnd volledige garantie.
Fijne zaak AB-motoren in Leiderdorp

[afbeelding]

Mooie fiets blijft het. gefeliciteerd ermee. Veel veilige km's gewenst.
Zit er nou ook een zwarte [mag ik dat zegge?] streep over jouw voor spatbord? :?
 
Crap....
Wilde zojuist rondje, blijkt accu het begeven te hebben
Gelijk contact opgenomen met AB-motoren, ga er vanuit dat ze dit netjes oplossen.
 
Crap....
Wilde zojuist rondje, blijkt accu het begeven te hebben
Gelijk contact opgenomen met AB-motoren, ga er vanuit dat ze dit netjes oplossen.

Tjah, Als een accu al zwak was dan is hij nu geheid op met dit weer.
Gewoon pech, al vind ik het wel erg snel zo na aankoop.
 
Laatst bewerkt:
AB-motoren stuurt nieuwe accu toe :)
Motor hebben zij aan lader gehad daar in de zaak, misschien de reden dat ze het niet opgemerkt hebben. Maar vind het ook wel snel...
 
Dat is stand D. In S in dit 90 km/u. In D vind ik het te vroeg maar het kan wel en in S vind ik dit toch echt te laat. Zo rond de 80 km/u was echt beter geweest.

Bij mijn 2015 XD schakelt 'ie in "D" naar een hogere versnelling bij iedere 10 km/u verhoging, dus zo gauw de "60" in beeld verschijnt, gaat 'ie naar 6. Hoogst irritant want hierdoor is het een slome fiets, waar ik niet aan wil wennen behalve als ik al 350 km op de tank heb zitten...
In "S" doet 'ie het bijna altijd zoals ik dat zou doen (wanneer de weg weinig spanning biedt), vanaf 76 km/u naar z'n 5 en vanaf 103 naar z'n 6.

Blijkbaar wijzigt het schakelprogramma lichtjes per bouwjaar.
 
Vandaag de oude koppelingshendel en remhendel van mijn vorige motor gemonteerd. Met een nageleverd koppelingsstukje werken ze perfect! :)

En gelijk een vraagje.
Eerdaags wil ik een setje lampen op de valbeugels gaan zetten, op mijn vorige motor had ik deze netjes aangesloten via een apart kabelharnas direct op de accu met een geschakelde relays. Waar kan ik het makkelijkste een geschakelde draad aftappen voor de relays?,

7f5e21943bd569dbe2f154c394066505.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de oude koppelingshendel en remhendel van mijn vorige motor gemonteerd. Met een nageleverd koppelingsstukje werken ze perfect! :)

En gelijk een vraagje.
Eerdaags wil ik een setje lampen op de valbeugels gaan zetten, op mijn vorige motor had ik deze netjes aangesloten via een apart kabelharnas direct op de accu met een geschakelde relays. Waar kan ik het makkelijkste een geschakelde draad aftappen voor de relays?,

[afbeelding]

Je kunt het originele release setje met knop bestellen, werkt het zoals het hoord en een goede verlichte knop onder je teller.
 
Hallo weer een tijdje geleden dat ik hier was, maar van het weekend m`n nieuwe (gebruikte) motor thuis mogen ontavangen. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen met de tourritjes. Ook is het een DCT uit voering. Heb er uiteraard wel op proef gereden maar was daar naar de eerste meters al super enthousiast over. Nu wachten dat de kou over is, tis mij te koud om op een motor te zitten.........
Heb alleen ff een foto uit de garage, zal nog wel even een mooiere maken.

qnl0xx.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan