Retro muscle bikes

simsonleeuw

Die hard MF'er
18 mei 2010
340
2
Ik ben mij wat aan het oriënteren op een andere motor. Ik heb altijd de musclebikes zoals de GSX 1400 Yoshimura en XJR1300 mooie motoren gevonden. Alleen ben ik een beginnend rijder en zou een soortgelijke motor (retro look) willen maar dan met minder koppel/vermogen.

Mijn budget is tot max 3000,-

Gebruik is woon/werk/vakantietrip

Wat zouden jullie mij adviseren om eens naar te gaan kijken of proef te rijden?

Iv81Nad.jpg
 
Een musclebike zonder spierballen? Die zijn er niet.
Relatief goedkoop is het oude type Suzuki Bandit 1200, vanaf 1997. Niet te veel gewicht, niet veel topvermogen, maar ze gaan "vanzelf" op het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Een musclebike zonder spierballen? Die zijn er niet.
Relatief goedkoop is het oude type Suzuki Bandit 1200, vanaf 1997. Niet te veel gewicht, niet veel topvermogen, maar ze gaan "vanzelf" op het achterwiel.
En die zijn er ook in Yoshimura uitvoering, en rond je budget! Check deze link bijvoorbeeld:
klik
 
Als je minder vermogen wil is er ook nog de bandit 600, ziet er niet echt muscle uit maar komt in de buurt.

Of eventueel een Kawasaki zephyr 750.


XJR 1200/1300 zijn ook niet zo bruut qua vermogen, rijd heel makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Wist je dat er ook een yamaha xjr 400 is uitgebracht?

Yamaha%20XJR400%2093%20%202.jpg


En zoals al eerder gezegd, een xjr 1300 rijdt op zich heel makkelijk.

Maar als je wel de looks van een dikke muscle bike wilt maar niet het vermogen dan komen een hoop (oudere) naked bikes in aanmerking zoals bijv:

Kawasaki zr7
honda cb 600 / 900
honda cb sevenfifty
triumph street / speed triple.
 
Laatst bewerkt:
Als beginnend bestuurder zou ik sowieso niet voor een muscle bike gaan maar voor een tammere fiets met retro uitstraling zoals wat hierboven al gezegd is, Bandit 600, GSX 750 Inazuma, CB750 o.i.d.
 
Het verstand zit in de rechterhand O-) ,niet in het vermogen van de motor :N
 
Wist je dat er ook een yamaha xjr 400 is uitgebracht?

[afbeelding]

En zoals al eerder gezegd, een xjr 1300 rijdt op zich heel makkelijk.

Maar als je wel de looks van een dikke muscle bike wilt maar niet het vermogen dan komen een hoop (oudere) naked bikes in aanmerking zoals bijv:

Kawasaki zr7
honda cb 600 / 900
honda cb sevenfifty
triumph street / speed triple.

Thanks! Goede tips!
 
De motoren die je noemt zijn "zware" motoren, maar niet door het vermogen/koppel, maar gewoon qua gewicht.
Ze hebben beide rond de 105pk op 240 kilo... niet echt muscle ;)

Dat wil niet zeggen dat het niet lekker rijdt, de XJR 1300 rijdt zeer lekker en soepel, gewoon opstappen en rijden. Het enige wat ik kan bedenken waar een beginner moeite mee zou hebben is het gewicht bij stilstand of hele korte bochtjes.

De GSX zou ik niet weten, geen ervaring mee, maar aangezien ze bijna hetzelfde zijn, zal deze ook bijna hetzelfde rijden.

Laat je dus niet afschrikken door "1300cc" en "1400cc", een hoop cilinderinhoud, maar heel tam.
 
De motoren die je noemt zijn "zware" motoren, maar niet door het vermogen/koppel, maar gewoon qua gewicht.
Ze hebben beide rond de 105pk op 240 kilo... niet echt muscle ;)

Dat wil niet zeggen dat het niet lekker rijdt, de XJR 1300 rijdt zeer lekker en soepel, gewoon opstappen en rijden. Het enige wat ik kan bedenken waar een beginner moeite mee zou hebben is het gewicht bij stilstand of hele korte bochtjes.

De GSX zou ik niet weten, geen ervaring mee, maar aangezien ze bijna hetzelfde zijn, zal deze ook bijna hetzelfde rijden.

Laat je dus niet afschrikken door "1300cc" en "1400cc", een hoop cilinderinhoud, maar heel tam.

Thanks!

Ik kwam vandaag o.a deze tegen: https://www.marktplaats.nl/a/motore...de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

iemand ervaring met deze motoren?
 
Geen ervaring maar dit is gewoon een degelijke motorfiets met eenvoudige bewezen techniek.

Zoals de meeste oldscool muscle bikes eigenlijk ;)
 
De motoren die je noemt zijn "zware" motoren, maar niet door het vermogen/koppel, maar gewoon qua gewicht.
Ze hebben beide rond de 105pk op 240 kilo... niet echt muscle ;)
Laat je dus niet afschrikken door "1300cc" en "1400cc", een hoop cilinderinhoud, maar heel tam.

En toch kan je een 600cc met 100pk totaal niet vergelijken met bijv. een ZRX1100 met vrijwel hetzelfde vermogen (ik spreek uit ervaring).
Een 600cc heeft zijn piekvermogen pas in een heel hoog toerengebied en wordt daardoor zelden aangesproken, een 1100cc piekt al veel eerder in zijn toeren, dus dat vermogen heb je al veel eerder tot je beschikking. En wat dacht je van het verschil in koppel? Toen ik van mijn Fazer overstapte naar een ZRX was het behoorlijk wennen en ik heb toch al heel wat jaartjes en kilometers rijervaring.
 
Eigenlijk moet je dus wennen aan iets wat makkelijker rijd :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan